hornet 900 strubbelt in lage toeren tegen

sjorskes900

Rookie
3 nov 2014
8
0
Beste allemaal!

Zojuist nieuw op het forum gekomen (in de voorstel rubriek heb ik ook even een foto toegevoegd).

Op het forum wil ik graag de technische kennis en meningen horen van andere motorbezitters om vervolgens met die informatie mijn Hornet 100% te maken/ te houden.

Momenteel kampt mijn motor met een probleempje.
De motor heeft andere uitlaat dempers maar hij heeft ook 6 maanden gewoon goed gereden (is iets van de laatste tijd). Ook heb ik al zo'n reinigingsflesje bij de brandstof gedaan.

In lagere toeren (onder de 2500) "smoort" / hapert / stoot de motor (niet vooruit te branden zeg maar). Dus ook bij het wegrijden vanuit stilstand. Ik weet dat je de motor wat hoger in toeren moet rijden, maar dit is gewoon niet goed.

Ik heb het WP handboek en kwam mede door de informatie van een motorzaak bij de MAP sensor. Het leek inderdaad bij het nameten vanaf de ECU dat deze stuk was (2,1 v bij sleutel op contact) terwijl dit volgens het boek 2,7 moest zijn. Ik dus blij en van een schademotor een ander MAP sensor (meet de luchtdruk waarop vervolgens de brandstof toevoer naar de injectors mee geregeld wordt) gekocht. Nieuw kosten die dingen 270 euro !

Er op gezet, gemeten, en ja hoor..... nog steeds 2,1 volt
Toch maar even een proefritje gereden en inderdaad geen verschil. Bij een lopende motor is het 3,1 volt.
Dus de oude er weer opgezet en zoeken naar een nieuwe mogelijke oorzaak. Wie o wie heeft een idee?

Kan het bijv. een storing zijn in mijn ECU? Reset deze als ik de accu er uit haal want het kan best zo eens zijn dat het gekomen is vanaf het moment dat ik mijn accu er na de "winterstop" er weer terug in heb gezet?

Ps. op de cockpit geeft hij geen storingen aan (d.m.v. knipperende lampjes bij omdraaien contactsleutel)
Ik ben benieuwd, thanks alvast voor het meedenken!
 
Ik heb de zelfde hornet 900 en ook begin dit jaar de zelfde klachten.
Dacht eerste instantie dat de inspuit het was, na syngroon afstelling
nog steeds de zelfde klachten pruttelen en slecht optrekken.
Toen met de bougies vernieuwen kwam ik er achter dat een van de
bobine, een aan de zijkant van frame, een onder het frame-onder de tank,
bij de massa beugel afgebrokken was,heb toen zelf een nieuw beugeltje gemaakt.

full


Storing opgelost *O* motor trekt nu weer als een tierelier.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

gr Joep.

Even er bij vertellen het was bij mij de bobinebeugel van de bougiekabel cilinder 1
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan