hornet 900

mark2009

Die hard MF'er
8 jun 2009
467
0
mooi achterhoek
Hoi ben nieuw hier zit wat rond te kijken over honda hornet 900 cc, rijd nu een ktm 620 enduro die de verkoop in gaat, wil nu meer de weg op mijn oog was gevallen op een hornet sportieve motor om te zien, hoe is het rij gedrag van deze motor en de zithouding, ben zelf 1.76 groot wil er wel lekker op kunnen toeren zonder rug klachten..


grt m
 
Hoi ben nieuw hier zit wat rond te kijken over honda hornet 900 cc, rijd nu een ktm 620 enduro die de verkoop in gaat, wil nu meer de weg op mijn oog was gevallen op een hornet sportieve motor om te zien, hoe is het rij gedrag van deze motor en de zithouding, ben zelf 1.76 groot wil er wel lekker op kunnen toeren zonder rug klachten..


grt m
Je kan beter even gaan proefrijden, dat is de enige manier hoe al je vragen beantwoord kunnen worden.

Je hebt weinig aan de meningen van iedereen hier, een aantal zullen het een prima toermotor vinden en een aantal niet.
 
Laatst bewerkt:
hoi directeur mooie motor ben nog wat aan het rondkijken, wat voor bedrag ik er voor uit wil geven ligt aan de motor, hoe die er uit ziet wat eraan gedaan is etc..

grt m
 
hoi moet me eigen motor ook nog kwijt, is een ktm 620 enduro bj 2000, deze gaat van de week in de verkoop, denk dat ik hem zo kwijt ben is een nette motor 2 vind je niet zo in deze staat, kan dan pas echt gaan rond kijken en tot koop over gaan..
 
Lijkt me geen verkeerde keuze. Je kan er mee toeren en mee sporten naar believen. Ze blinkt nergens echt in uit maar is wel een echte alleskunner. Gooi er een setje sportbanden, een 2 tandjes groter achtertandwiel en een setje Hyperpro veren onder en je kan er erg goed scheuren. Een windruitje en een bagagerekje en je kan er weken mee toeren.
Of je last krijgt van je rug hangt een beetje af van je klachten, je zit vrij rechtop en in de wind, al kan je je zithouding goed beïnvloeden door bijvoorbeeld een ander stuurtje te monteren.

Een voordeel heb je wel met een Hornet, je bent geen drol aan onderhoudskosten kwijt in vergelijk met je KTM

Er staat trouwens een hele mooie op MF te koop, het is dat ik er zelf al 1 heb (de 2e al)
Unieke Honda CB900F Hornet (SC48) 2002
 
wat is het grote verschil met een 600 en 900 hornet.....

De verschillen zitten hem met name in het motorkarakter, de 600 voelt veel racier aan door zijn hoogtoerige karakter, ze voelt iets lichter aan en stuurt daardoor iets sneller. De 900 voelt veel rustiger aan door het hoge koppel bij lage toeren, tot je het gas echt open draait. In de praktijk zal je amper boven de 7500 toeren uitkomen bij flink doorharken.
De laatste is door zijn motorkarakter een stuk veelzijdiger. Voor bijvoorbeeld langere afstanden, vol bepakt op vakantie en spelend in de bergen.
 
Laatst bewerkt:
hoi heb mij eigen motor verkocht zaterdag de ktm 620, heb vandaag een honda hornet 600 cc bj 2009 gekocht, heb er op gereden voelt lekker aan makkelijke motor stuurt lekker en snel zat, alleen de db killer die gaat er wel uit lol, anders is het net een sotfzuiger lol wil wel beetje leuk geluid erin hebben, heb op youtube gekeken vond de zelfde motor ook bj 2009 met de zelfde demper bos klinkt wel lekker..

grt m

 
Laatst bewerkt:
hoi effe berichtje van mij ben gister de autobaan op geweest, is echt een beest hij wil maar voor uit wat rijd dat makkelijk, ow wat is de stationair van een hornet 600, waar moet die opstaan met stationair als die warm is..

grt m
 
Terug
Bovenaan Onderaan