LeMarc
MF veteraan
- 2 apr 2013
- 1.966
- 18
HONDA HORNET LENTE-MEETING 2014
Lente-meeting 2013
Vroegâh...
Vorige Lente-meeting edities
Hornet Lente-meeting 2013: "we blijven steken!"
Hornet Lente-meeting 2013: "we blijven steken!"
DE HORNETEERS HEBBEN ER WEER ZIN AN!!
Wanneer komen de Horneteers samen? : zondag
- LET OP! DE DATUM IS DUS VERANDERD EN DE MEETING ZAL 18 MEI PLAATS VINDEN EN ZAL OOK NIET MEER VERPLAATST OF AFGELAST WORDEN.
Waar ontmoeten we elkaar? : De horneteers ontmoeten elkaar bij de McDonald's te Lange Amerikaweg 72, 7332 BR Apeldoorn!
De Hornet rondzwerm route downloads: TOMTOM (dropbox) TOMTOM (google drive) en GARMIN (dropbox) GARMIN (google drive)
- De voor- en achterrijder zullen beide navigatiesystemen gebruiken om de gehele groep door de route te loodsen, mocht je echter ook graag een navi met route mee willen nemen dan is dat natuurlijk geen probleem en wellicht alleen maar handig voor het geval dat...
Het weer:Een geweldige 9 volgens weeronline.nl, 24!!!! graadjes... MEERRRR dan PRIMAAA!
Waar leven de Horneteers!? Hier en daar en daar en eentje nog ergens daar... (google map)
Aanvullende info., Disclaimer, overige. :
De Hornet Lente-meeting is bedoeld voor hen die een leuke (mid)dag willen hebben met gezellige mensen.
-Onrust-stokers doen er goed aan om de Horneteers met rust te laten zoals de Horneteers ook anderen met rust laten.
-Stunten, hetzij wheely's, stoppie's, burnen etc. wat bij wet verboden is, met je Hornet word niet gewaardeerd. Deze mogen vertrekken.
- Bij een eventuele rit wordt er een rustig tempo aangehouden, is deelname geheel op eigen risico en dient men zich volgens de verkeersregels te gedragen. Anders mag men vertrekken.
- Initiatiefnemer(s) behoudt zich het recht voor om individuen te weigeren bij (verdere) deelname om indien nodig sfeer en veiligheid te waarborgen.
- Deelname aan de Hornet Lente-meeting is geheel op eigen risico! De initiatiefnemer(s) zijn niet verantwoordelijk voor gevolgen van deelname en/of gelede schade in welke vorm dan ook!
- Communicatie-fouten in welke vorm dan ook zijn voorbehouden.
- Bij het niet vertonen van een glimlach, moet men voor straf een Happy Meal eten MÉT worteltjes!
Het Follow-Up Systeem
Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).
Als wegwijzer ga je:
VOOR het punt staan waar we afslaan, met je richtingaanwijzer aan in de richting die we op gaan,
VOORBIJ het punt staan waar we afslaan, maar wel zodanig dat de motorrijders die aangereden komen je ZIEN staan.
De keuze maak je afhankelijk van de omstandigheden. Denk aan je veiligheid.
Een paar dingen zijn belangrijk:
- De voorrijder bepaald de route, niet de tussenliggende rijders (op basis van ideeën of van hun navigatie HULPmiddelen),
- De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden,
- Wordt de wegwijzer na het kruispunten/splitsingen/e.d. weggezet zoek je altijd een plek zodat je voor de aankomende rijders op tijd zichtbaar bent zodat zij hun afslag niet missen. Dus zo kort mogelijk na de afslag,
- De wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten),
- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt),
- Rijd nooit harder dan je zelf aandurft/aankan!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie),
- Uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar/in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar),
- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn,
- De achterrijder moet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de achterrijder een tweede rijder hiervoor mee rijden.
Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.
Duo passagiers zijn natuurlijk welkom en uiteraard ook de Wasabee's (ex-Horneteers).
Aanwezige Horneteers
- LeMarc
- joep horpoen
- brembi
- amras-fefalas
- bert94
- Jordy920 (ovb rijbewijs)
- St-Daan
- Mrtn88
- black champion
- buzzing hornets (ovb rooster)
- Arne1985
- bobcat (ovb werk)
- woldhek (ovb)
- AnnevanOs + partner
- Nimzo
- Fritsvg (ovb)
- Flitspop
- black champion (ovb)
- demas
- CrazyHornet (komt ff buurten)
- denboet (komt ff buurten)
- Jodoohan
- buzzing hornets
- Wie o wie!!?
Laatst bewerkt: