Hornet start niet meer

lanenskii

Die hard MF'er
Ongeveer een week geleden laatste keer weggeweest met mijne bike, maar moest em de laatste 15 à 20 km op reserve zetten. Ik kon toen nie gaan tanken omdat ik dringend weg moest.

Nu probeer ik hem gisteren te starten, en hij doet het niet meer. Hij stond al op reserve, even gewacht om nog eens te proberen starten, maar hij geeft nog steeds niets. Als ik schud met de tank hoor ik de naft kletsen, dus leeg is de tank nog niet.

Deze nacht wat extra naft in de tank gedaan, ne liter of 2 à 3 schat ik, en geprobeerd te starten en da lukte. Ok, ik dus blij want zou vandaag gaan werken dan mee moto. Ik sta op, doe men motokleren aan, zet moto buiten, en probeer te starten, zonder geluk ! Doet die het weer niet !

Ik had gisteren men boekje er al bijgenomen wat ik moest doen indien hij verzopen was, maar dit helpte ook niets. Nu heb ik het benzinekraantje wel op "ON" laten staan deze nacht, maar dit doe ik altijd dus daar kan het toch niet aan liggen ?? Ook als ik het kraantje op "RESERVE" zet helpt niet !

Iemand hier ervaring mee ? Any suggestions ?

Zal straks eerst maar eens ne liter of 10 erbij kappen, maar hij zou nu toch ook al moeten starten !?
 
Hoe vaak rijd je op reserve?

Als je dit nooit doet en je rijd nu ineens je tank leeg dan heb je natuurlijk lans dat je alle rommel en bezinksel meeneemt het filter in. Misschien zit die verstopt....

Ik probeer meestal te gaan tanken voor ik hem op reserve moet zetten. Maar deze keer was wel de eerste keer dat ik zo lang op reserve gereden heb..
 
Mijn Hornetje (Van Mijn Wievie) start ook moeilijk.

Dit brommertje is erg gevoelig voor bougies.
Nieuwe erin en ZORG DAT DE PUNT AFSTAND HEEL PRECIES GELIJK ZIJN.

Starten met vol choke en een kut haartje gas.

Doet ie het altijd.

Slaat ie niet in een keer aan dan heb je een probleem.
Dan choke eraf starten met vol gas. (slaat dan niet aan.)
Daarna weer opnieuw. zoals beschreven.

Suc6

Mt. vr. groet Groen.
 
Ben vergeten erbij te vertellen :

Voor je thuis bent Ca 300 mtr. de benzine kraan dicht draaien.
Stop je de motor met de benzine kraan open, dan verdamt er enig benz. Dat vult wel aan echter blijkt de motor daarna moeileker te starten.

Dus kraan dicht voor je stopt . Kraan open even wachten daarna starten zoals in mijn vorig schrijven.

Suc6

Groen
 
Hmm, ik had met m'n '98er Hornet ook problemen.
De dag nadat ik hem had gekregen wilde dat ding (met 40km op de teller) niet meer starten.

Bleek dat in het contactslot een diode zat die de ontsteking een signaal van 8 volt gaf.
Diode was doorgefikt, nieuwe erin geprutst en rijden.

Mocht dit je probleem zijn mail me dan zodat ik je exact kan uitleggen hoe het zit.
 
Lijkt me toch dat je als eerste de oorzaak bij het probleem van doorrijden op reserve moet zoeken. Dikke kans dat er dus prut in de leidingen/filter zal zitten.......
 
Hey guys,

merci voor alle reacties.

Ja, hij doet het terug. Ik was vrijdagavond nog wat aan het proberen geweest hem te starten, zonder success. Maar door al het proberen was mijn batterij leeggelopen, dus ik er een lader aangehangen, proberen te starten en hij deed het zonder problemen.

Dan heb ik maar een serieus toertje gedaan om batterij weer de kans te geven om op te laden, en nu start hij weer zonder problemen...

Ik denk dat het idd iets vuils geweest is dat mee in de leidingen gegaan is, en door het vele proberen is dan de batterij nog eens leege'lopen' ...

Toch weer wat bijgeleerd : sneller gaan tanken :]
 
Als het een "klassieke" accu is met dopjes en vloeistof, dan af en toe maar vooral na "plat" raken het vloeistofniveau controleren en eventueel per iedere cel gedistilleerd water bijdruppelen. VERSE smelt van uit de diepvries geschraapte SCHONE condens-sneeuw gaat ook, maar GEEN kraanwater.
 
Terug
Bovenaan Onderaan