M-Mick3y
MF'er
- 24 mrt 2011
- 131
- 4
Hallo,
Ik heb sinds enige tijd een Honda Hornet uit 2002, rijdt heerlijk en heb er ook al veel mee gereden. Het enige nadeel is, is wanneer ik langere afstanden wil gaan rijden deze de neiging heeft om uit te vallen wanneer er ongeveer 8 à 10 liter verbruikt is qua benzine.
De eerste keer dacht ik dat de tank leeg was, maar dat bleek dus niet zo te zijn (16 liter tank).
Het is altijd rond een km-stand van 200km op de dagteller (bij snelweg gebruik) en iets eerder bij tussendoor gebruik, maar als ik gelijk daarna ga tanken gaat er nooit meer dan 10 liter in.
Nu heb ik zelf al de volgende dingen geprobeerd om te kijken of het hieraan lag:
- benzinekraan eruit gehaald en schoongemaakt (was al schoon)
- tank leeg laten lopen en gekeken of er viezigheid uit kwam, niks te zien
- membraan van de benzinekraan bekeken, maar deze is nog in orde
- op het moment dat de motor stil valt op de snelweg, vluchtstrook gaan staan en geluisterd of deze bij het openen van de benzinedop een sissend geluid maakte, was ook niet het geval
- volle tank, zelf constante vacuüm gecreëerd, benzinekraan op reserve en deze liep in 1x door totdat er 14 liter uit was. Zelfde gedaan, maar dan op reserve, kwam er 15 liter uit. Met de benzinedop er nog op, om uit te sluiten dat deze geen onderdruk creëert. Ik ben overigens zelf op de motor gaan zitten zodat deze recht stond, dus niet op de standaard of een paddock.
Van de week uit de benzinekraan het veertje gehaald wat het membraan terug drukt op het moment dat er geen vacuüm is. Dit in de hoop dat er minder vacuüm nodig zou zijn. Gisteren op de snelweg gereden, volle tank vertrokken en dagteller op nul gezet. Bij 140km begon de motor te stotteren. Even op de vluchtstrook gestaan, wat gas gegeven met koppeling in en toen deed hij het weer. Vertoonde later nog wel wat stotterringen, nog wat later viel deze uit. Ben daarna gaan tanken en dan doet het probleem zich niet meer voor.
Het lijkt wel of de motor te weinig benzine krijgt, je kan dan vol gas geven maar daarmee houd je de motor alleen maar draaiend op het moment dat hij wil uitvallen. Laat je het gas los valt deze gelijk uit, ook al rijd je op de snelweg. Ga je even naar de vluchtstrook als deze is uitgevallen, moet je de startknop wat langer indrukken, loopt heel even niet zo lekker stationair, maar daarna alsof er niks aan de hand is. Langere tijd startknop inhouden --> lege vlotterkamers?
Motor staat op 25kW dmv ringen na de carburateur net voor het blok.
Veertje in de benzinekraan gaat er weer terug in. Er is uiteraard rekening mee te houden dat je voor 200km op de dagteller moet tanken, maar het rijdt minder lekker als hij vanuit het niets kan uitvallen. Op de normaal-stand van de benzinekraan moet ik dus ongeveer 14 liter x 1 op 20 = 280km kunnen rijden op de dagteller.
Ik hoop dat iemand nog een ander idee heeft waar ik naar kan kijken,
Dan hoor ik het graag!
Ik heb sinds enige tijd een Honda Hornet uit 2002, rijdt heerlijk en heb er ook al veel mee gereden. Het enige nadeel is, is wanneer ik langere afstanden wil gaan rijden deze de neiging heeft om uit te vallen wanneer er ongeveer 8 à 10 liter verbruikt is qua benzine.
De eerste keer dacht ik dat de tank leeg was, maar dat bleek dus niet zo te zijn (16 liter tank).
Het is altijd rond een km-stand van 200km op de dagteller (bij snelweg gebruik) en iets eerder bij tussendoor gebruik, maar als ik gelijk daarna ga tanken gaat er nooit meer dan 10 liter in.
Nu heb ik zelf al de volgende dingen geprobeerd om te kijken of het hieraan lag:
- benzinekraan eruit gehaald en schoongemaakt (was al schoon)
- tank leeg laten lopen en gekeken of er viezigheid uit kwam, niks te zien
- membraan van de benzinekraan bekeken, maar deze is nog in orde
- op het moment dat de motor stil valt op de snelweg, vluchtstrook gaan staan en geluisterd of deze bij het openen van de benzinedop een sissend geluid maakte, was ook niet het geval
- volle tank, zelf constante vacuüm gecreëerd, benzinekraan op reserve en deze liep in 1x door totdat er 14 liter uit was. Zelfde gedaan, maar dan op reserve, kwam er 15 liter uit. Met de benzinedop er nog op, om uit te sluiten dat deze geen onderdruk creëert. Ik ben overigens zelf op de motor gaan zitten zodat deze recht stond, dus niet op de standaard of een paddock.
Van de week uit de benzinekraan het veertje gehaald wat het membraan terug drukt op het moment dat er geen vacuüm is. Dit in de hoop dat er minder vacuüm nodig zou zijn. Gisteren op de snelweg gereden, volle tank vertrokken en dagteller op nul gezet. Bij 140km begon de motor te stotteren. Even op de vluchtstrook gestaan, wat gas gegeven met koppeling in en toen deed hij het weer. Vertoonde later nog wel wat stotterringen, nog wat later viel deze uit. Ben daarna gaan tanken en dan doet het probleem zich niet meer voor.
Het lijkt wel of de motor te weinig benzine krijgt, je kan dan vol gas geven maar daarmee houd je de motor alleen maar draaiend op het moment dat hij wil uitvallen. Laat je het gas los valt deze gelijk uit, ook al rijd je op de snelweg. Ga je even naar de vluchtstrook als deze is uitgevallen, moet je de startknop wat langer indrukken, loopt heel even niet zo lekker stationair, maar daarna alsof er niks aan de hand is. Langere tijd startknop inhouden --> lege vlotterkamers?
Motor staat op 25kW dmv ringen na de carburateur net voor het blok.
Veertje in de benzinekraan gaat er weer terug in. Er is uiteraard rekening mee te houden dat je voor 200km op de dagteller moet tanken, maar het rijdt minder lekker als hij vanuit het niets kan uitvallen. Op de normaal-stand van de benzinekraan moet ik dus ongeveer 14 liter x 1 op 20 = 280km kunnen rijden op de dagteller.
Ik hoop dat iemand nog een ander idee heeft waar ik naar kan kijken,
Dan hoor ik het graag!