Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Dat wordt mooi Hornix ! Leuke variant op een 'cult motorfietsie' van Yamaha.
Ook op een leuke manier omschreven wat je doet, positieve humør is altijd goed bij zo'n project.

Nou met je fikken uit de koelkast blijven en een beetje doorklussen ! ;)
 
So, dat waren 3 weken Dordogne :9
Had de sprinkhaan nog mee willen nemen om hem voor de tent af te bouwen, maar
hij paste net niet op de fietsendrager -O-
 
Ben er qua vorderingen nog niet aan toe, maar vroeg me toch iets af:
in de huidige situatie "zweven" de carbs tussen de luchtfilterboxjes en de aanzuigrubbers op het blok. Wat nu als ik losse filtertjes ga monteren? Dan hangen de carbs alleen aan die aanzuigrubbers. Hebben ze nog extra steun nodig :?

sfeerploatie...
full

de hennepplantage op de achtergrond is al weg }) O-) :P
 
Ben er qua vorderingen nog niet aan toe, maar vroeg me toch iets af:
in de huidige situatie "zweven" de carbs tussen de luchtfilterboxjes en de aanzuigrubbers op het blok. Wat nu als ik losse filtertjes ga monteren? Dan hangen de carbs alleen aan die aanzuigrubbers. Hebben ze nog extra steun nodig :?

sfeerploatie...
[afbeelding]
de hennepplantage op de achtergrond is al weg }) O-) :P


Nope geen steun nodig, bij vele XS750's inclusief de mijne (die hebben er 3) hangen de carbs ook gewoon aan de rubbers.
 
nou nou, lekker bezig, ik zag de topic pas toen je de ZRX te koop had gezet, '(
kijk je wel om een goede baas te vinden voor de REX. :]


GR... Frank
 
Ik doe m'n best Frank, hoop de ZRX voor de winter kwijt te zijn O-)

Vandaag weer lekker aan de sprinkhaan gewerkt. Vanochtend het blok naar de glasparelaar gebracht (nadat ik me er voor de derde keer van had overtuigd dat elk gat afdoende afgedopt was). Was eerst van plan om alleen het kleppendeksel en de zijdeksels te laten parelen, maar omdat ik dan wel weer een pakkingset moet aanschaffen kom ik zowat op het zelfde bedrag uit als een heel blok laten vertroetelen. En het blok functioneert prima, dus om die reden hoeft het al niet open. Verder de dag doorgebracht met het weer terugplaatsen van de draadboom (na inspectie/schoonmaken/stukjes opnieuw tapen). Bobines ook weer proper en erop gezet. Alle blokbouten/moeren/veerringen van aanslag en roest ontdaan, schetsplaatjes van de blokophanging en de accubak opnieuw gespoten en tenslotte een groezelig dynamodeksel met valschade weer tot leven gebracht met eindeloos schuurwerk........het was een mooie dag :z
full
 
@Leon B:
vandaag de remmen ontlucht en ik moet zeggen, het gevoel in het (r6-14mm) remhendel is veelbelovend. Voelt goed te doseren en ik kan hem niet tegen het stuur aan krijgen bij hard knijpen. Denk dat het een aanradertje voor je is. Remhendel is 5-voudig te verstellen en m'n 20jaar oude koppelingskabel past ook gewoon in de r6 koppelingshendel. Tis een best setje dus *D

Blok was helaas niet klaar vandaag bij de glasparelboer -O- , heb me maar bezig gehouden met de versgespoten accubak. Alle electriek er weer aan geschroefd, de luchtfilterkasten keren niet terug ivm zie foto *O* , dus ruimte rond de accubak. Het zekeringenkastje hangt nu aan de linkerkant, snel bereikbaar via het zijdeksel. Carbs ook even gereinigd aan de buitenzijde en de vlotterbakjes open gemaakt. Leek wel als nieuw, zelfs geen vieze aanslag. Grotere sproeiers zijn besteld, de naalden gaan in ringetje hoger en dan maar expirimenteren. Denk niet dat ik Euro3 ga halen, sorry vast O-) :P })

full
 
Laatst bewerkt:
Thanx!
vanmiddag het blok weer opgehaald bij de glasparelboer, man, het lijkt wel een pasgeborene. Nergens een vlekje te zien. Beetje steriel, zal er eerst eens wat olievlekken op maken :P Kiekjes komen nog maar het was al een soort donker aan het worden.

Gelijk maar even wat passen. Kom helaas ruimte te kort tussen de accubak en de carbs. Luchtfilters zijn 1,5 cm te diep. -O- In m'n gedachte leek het een enorm gapend gat maar niet dus. Denk dat ik maar een andere accubak ga maken, en dan gelijk voor een kleiner type accu ga, ipv die joekel die er nu in zit. Iemand ervaring met amg of gelaccus?
 
Ik wacht vol ongeduld op de piccies...mooi project verders, beloofd wat te worden :Y .
 
Als je geen startmotor gebruikt, kun je makkelijk een klein gelaccuutje monteren. Heb ik ook op mn caferacer gedaan. Dat kan dan mooi ergens anders weggefrommeld worden. Bijv onder je kontje!(dat van je motor dan., he :P )
Kun je in pricipe overal krijgen. Bijv ff googlen op batteries direct. :Y
Word mooi!! :}

:W
 
Knap stukje werk! Is dat een 18"voorwiel of een 19" voorwiel?
18 inch wieltje, achter trouwens ook.
@Gijs: heb al wat gelezen over gelaccus maar je leest er zulke tegenstrijdige dingen over hier op het forum. Dat spanningsregelaars dan ook stuk gaan, die accus heel gevoelig zijn wbt laadstroom e.d. De handigste oplossing zou een gel-accutje zijn met ongeveer de halve afmeting van de huidige joekel (bxhxl 8x16(!)x11).En die dan gekanteld in de huidige accubak zetten, zodat de voorkant van de bak eraf gezaagd kan worden. dan heb ik plek zat voor de filters. In mijn woonplaats zit de "accucentrale", zal me daar eens voor laten lichten.
 
Laatst bewerkt:
18 inch wieltje, achter trouwens ook.

Ben al een tijdje op zoek naar zo'n voorwiel, maar ik kan alleen maar die vinden die niet bewerkt zijn voor een 2e schijf. En zo'n grote draaibank heb ik niet :N
Weet je er toevallig nog een? Weet je ook de asdiameter uit je hoofd?
 
Weet de asdiameter niet uit m'n hoofd. Zie die wielen op Ebay.de wel regelmatig langskomen: klikkie.
 
Plaatjes van de nieuwe bewoner van het frame 8-)
full

Blok zit alleen nog maar aan de onderzijde vast, Boven en achter moet middels schetsplaatjes, die ga ik er vanavond op schroeven.
 
full

Nieuwe aanzuigrubbers zitten erop, startmotordeksel ook weer toonbaar gemaakt, dynamodeksel kost je haast je netvlies in de zon :P
 
En nog eentje van de voorzijde. Koelribbetjes en oliefilterdeksel, man je kan er haast je boerenkool van eten :9 De doppen waarachter de kleppen gesteld kunnen woren gaan gepolijst worden. Maar nogmaals, er moet een beetje een zweem van olie overheen anders lijkt het net nieuw. Hornix gaat bij de Blokker op zoek naar een oliezweem
full
 
Weet de asdiameter niet uit m'n hoofd. Zie die wielen op Ebay.de wel regelmatig langskomen: klikkie.

Ik heb foto's opgevraagd van de andere kant van het wiel, wiel is helaas niet voorbewerkt (gedraaid, geboord) voor een 2e schijf... Nog 2 anderen geprobeerd op ebay: ook niet..
Jammer, dacht dat dit 2A2 typegebonden was..
 
Dacht ik dus ook, allebei m'n voorwielen hadden links een zwarte plastic krans met daaronder de remschijfgaten. Mazzel gehad dus.
~[edit] ook even zelf op ebaai gezocht, en kijk eens naar dit wiel:
kilikkerdeklik. Weet bijna zeker dat er onder die zwarte krans aan de linkerzijde van het wiel, een 6tal maagdelijke 10mm gaten zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo'n wiel heb ik ook gehad en het lijkt er op dat ook hier geen gaten voor schijven zitten. Het word dus nog moeilijk om een goed wiel te vinden.
Mischien zou je eens kunnen kijken voor een xs500 of xs605 wiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan