Zo, vandaag eens gekeken wat er eigenlijk onder die hoes in de schuur te vinden was. Het bleek een RD400
En zoals het hoort maar gelijk begonnen met wat zeer belangrijke klusjes. oa de knipperlichten monteren
Op de beugel van het achterspatbord horen ze eigenlijk te zitten. Vind dat niet echt fraai dus met wat beugeltjes zijn ze nu verhuisd richting schokbreker. Ik ga die knipperpunten van de spatbordbeugel flexen voor de opgeruimde look en dan ga ik 'm als uitprobeersel zilver/alu spuiten. Want het blijft een lelijke beugel met grof laswerk. Als iemand ideeën heeft die niets met lassen of pijp buigen te maken hebben hou ik me aanbevolen...
Verder gegaan met de polyester zadelpan van Gijs Vijs. Had nog wat rubber trillingsdempers liggen (met zo'n draadeindje bdz eraan gevulkaniseerd). Aan 1 kant dat eraf gezaagd en ik heb nu vier mooie afsteunrubbers voor de pan. Hang en sluitwerk zit er op en met wat ringetjes de boel mooi uitgelijnd. Van de week alles er weer af en dan spuit ik de onderzijde zwart (oog wil ook wat). Daarna kan Hawk-ramon er een fraai zadel van maken.
Nog even gestoeid met de twee kettingschermen die ik heb liggen. Er zat bij de puzzel een rd400 scherm maar omdat ik een xs400 achterbrug erin heb past dat niet. Ophangpunt voor zit een cm of 3 verkeerd, loopt tegen schokbreker aan. Het XS400 exemplaar wat ik heb past uiteraard wel maar oei die is zo gruwelijk lomp dat ik verwacht dat rechterbochten een probleem gaan worden. Vond nog wel deze op een Duitse site. Beetje prijzig maar ach. Staat alleen wel als opmerking bij dat tie alleen past op een xs400 met trommel achter
dat ga ik nog even navragen.
Tot slot de rempomp en koppelingshevel erop gezet en een Hertog Jan opengetrokken. was gelijk weer vertrouwd