Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

Ik heb ze Luc Foekema laten berekenen en daarna zelf gebakken.
Hij geeft ook advies of je beter poortiming van de cilinders meteen aan kunt passen,bij mij was dat zo.
Het resultaat is natuurlijk niet zo mooi als op voorgaande fotos maar wel goed!
Topspeed ging met 35 km/u omhoog.
 
Iemand hier ervaring met Motip remklauwspray?
Heb de klauwen van de XS destijds gedaan met Hammerite en dat heeft best lang gehouden. Rond de aansluiting van de remslang is het nu behoorlijk aan het bladderen. Tijd voor een nieuw laagje dus. Begrijp eigenlijk niet zo goed hoe de remvloeistof er tussendoor piept. Heb alu ringetjes gebruikt, is koper beter?
full
 
Inderdaad koper ringen gebruiken.Motip lak heb ik zelf wel gebruikt voor mijn Corvette en die bleef goed zitten.
 
Check!
Ga ik onthouden. Banjo’s waren rvs. Dat wordt nooit echt goede vrienden met alu heb ik in een ver verleden op school geleerd.
 
Zonde man,als ik jou was zou ik dit toch nog maar eens goed overdenken,en haast hoef je er ook niet mee te hebben.Ik heb ook wel periodes gehad dat ik dacht weg met die motoren,iets waar ik achteraf flink spijt van gehad heb,en of je van die 1800,- nou zo veel gelukkiger word,een paar keer naar de super en het is weg,een nette RD levert meer op en blijft zijn waarde behouden en worden alleen maar meer waard ;)
 
Laatst bewerkt:
Zonde man,als ik jou was zou ik dit toch nog maar eens goed overdenken,en haast hoef je er ook niet mee te hebben.Ik heb ook wel periodes gehad dat ik dacht weg met die motoren,iets waar ik achteraf flink spijt van gehad heb,en of je van die 1800,- nou zo veel gelukkiger word,een paar keer naar de super en het is weg,een nette RD levert meer op en blijft zijn waarde behouden en worden alleen maar meer waard ;)

Tsja, hij staat hier maar te staan in een toch wel tochtig schuurtje en beter wordt tie daar niet van. En als ik nou nog heel enthousiast over het rijden zelf zou zijn was het wat anders maar die periode heb ik afgesloten. Andere interesses, steeds drukker hier in de randstad en toch ook de kwetsbaarheid van de motorrijder die ik door mijn werk met enige regelmaat tegenkom hebben me dit besluit doen nemen. Het is mooi geweest zo. En zoals Gijspaul al aanstipte, met de oldtimer VW hoef ik me ook niet te vervelen. Dus als iemand nou ff die RD komt halen kan ik de schuur gaan uitvegen *D
 
Jammer Hornix, heb je topic met plezier gevolgd. Maar soms veranderen dingen. En komt het ooit terug koop je gewoon weer wat..!
 
Het duurde even maar gister is de RD opgehaald opgehaald door iemand uit het zuiden. Hij gaat m verder afmaken. Ben na al die jaren ineens motorloos. Motorschuurtje is een fietsenschuurtje geworden *D

Kwam nog wat dingen tegen die ook weg mogen, misschien heeft iemand er nog wat aan.
Martijn uit Gouda - Advertenties op Marktplaats.nl

Zal hier vast nog wel eens kijken om andermans verhalen te lezen. Het ga jullie goed Brikkers :W
 
Laatst bewerkt:
Het duurde even maar gister is de RD opgehaald opgehaald door iemand uit het zuiden. Hij gaat m verder afmaken. Ben na al die jaren ineens motorloos. Motorschuurtje is een fietsenschuurtje
...
Zal hier vast nog wel eens kijken om andermans verhalen te lezen. Het ga jullie goed Brikkers :W

Nog best snel weg imho.
Adieu. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan