Hot or Not

Ocampa

MF veteraan
29 jul 2002
4.235
656
Breda
Ik heb een overzicht gemaakt wie er afgelopen seizoen in mijn ogen voldaan hebben aan de verwachtingen en wie er zijn tegen gevallen. Bij de laatste categorie zijn de namen van wie ik vind dat ze niks meer te zoeken hebben in de GP’s vetgedrukt. De lijstjes staan in no particular order.

HOT
Rossi
Melandri
Gibernau
Tamada
Hopkins
Nakano
Hofmann
McWilliams
Byrne
Fabrizio
Capirossi
Xaus

NOT
Abe kwam niet verder dan meerijden, zoals eigenlijk meestal de laatste jaren
Checa rijdt al een eeuw mee in de 500cc/MotoGP maar komt zelden of nooit tot aansprekende resultaten, terwijl zijn teamgenoten regelmatig wedstrijden wonnen. Wat doet deze man nog in de GP’s?
Barros Valt nu al twee jaar achter elkaar vies tegen. De jaren daarvoor ook slechts goed voor af en toe een uitschieter. Ik ben benieuwd welk excuus er volgend jaar uit de hoge hoed wordt getoverd als het weer niet gaat.
Hayden tot nu toe nog niet echt de wonderboy gebleken waar Honda en Yamaha om ruzieden twee jaar geleden
Edwards ik had verwacht dat Edwards met een Honda zich beter had kunnen manifesteren als titelkandidaat
Biaggi Zei vroeger dat als hij op een Honda zou zitten en Rossi op een Yamaha hij wel even Rossi naar huis zou rijden. Dat liep toch even anders… Wel positief: het is niet meer zo’n jankerd als vroeger
Roberts lijkt mij ongemotiveerd, eigenlijk onbegrijpelijk dat hij in 2000 nog wereldkampioen was.
Aoki rijdt volgens mij plichtmatig z’n rondjes
Ku. Roberts Eerste jaar bij pa in het team en dat werd een groot drama. Heeft zich heel erg vaak pijn gedaan, te vaak over de grens gegaan
Burns Wie?
Bayliss leek dit seizoen zijn jaar niet te hebben. Hopelijk zien we hem nog terug, en dan meer in z’n oude doen
Hodgson Zei dat hij binnen 3 jaar wereldkampioen MotoGP zo zijn en ging dan iedereen uitlachen, maar kwam niet verder dan achterin meerijden, was bijna altijd de mindere van z’n teamgenoot.
 
waarom is melandri hot? die jongen valt ook tegen, iedereen weet ondertussen dat het niet de 2e rossi is.

beetje net als hayden.

biaggi not? 3e in het kampioenschap vind ik niet slecht, hij heeft het alleen moeilijk met het toegeven dat rossi de beste is. volgend jaar op de hrc honda moet ie het laten zien. er zijn weinig rijders zo constant.
bayliss heeft in valencia laten zien prima mee te kunnen komen met de verbeterde duc, stom dat ze hem vervangen voor checa.
hopkins vind ik ook wel een beetje not, hij heeft de potentie maar kan gewoon niet meer met de suzuki, had hem bij een ander team verwacht maar dat is helaas niet zo. zie geen verbetering voor volgend jaar.
mcwilliams stopt ermee zeer waarschijnlijk. of sbk of ama misschien.



(mijn mening he... :) )
 
Ik vind eigenlijk melandri en Hofmann beide duidelijk NOT. Melandri moet eerst maar eens het één en ander tussen de oren goed krijgen en Hofmann rijdt rond als bedankje voor z'n testwerk maar munt alleen uit in grote uitspraken en niet in daden.
 
Hot vond ik Melandri, Hopkins, Byrne en Capirossi absoluut niet. Ze reden wel goed, maar om ze hot te noemen, nee.

Hayden en Edwards vielen mij vooral in de 2e seizoenshelft enorm mee! Vooral de laatste race van Hayden! Geweldig! Ben ineens fan van hem! :}
 
Vind persoon Biaggi en Hayden zeker wel "hot"...Biaggi staat toch derde en je ziet hem toch vaak vooraan...is wel geen Rossi die veel wint maar toch...en Hayden vind ik ook helemaal niet slecht, maar misschien niet "het" wat ze er van verwacht hadden...

Is alleen zo jammer dat iemand, die eens iets spannends doet (zoals Hayden), dan zo vaak op hun bek gaan...op positie 2 of 3... |(
 
Ik begrijp dat het soms wat erg zwart/wit gesteld is, maar ik had geen zin om nog een 3e groep te maken getiteld "twijfelachtig" of zoiets.

Over Melandri: Ja, Melandri is er vaak afgevallen maar heeft toch ook enkele keren wat leuks laten zien. Mij is ie al met al toch meegevallen, zoals zijn optreden tijdens de TT, dat was gewoon ijzersterk gereden.

Biaggi: Ik had verwacht dat Biaggi langer een kandidaat zij zijn voor de titel. Heeft mijns inziens voor de absolute topper die hij wil zijn iets te vaak wat steekjeslaten vallen.

Hofmann: Over Hofmannzat ik idd even te dubben, maar alsik zijn optreden vergelijk met dat van McCoy en Pitt een jaar eerder dan valt het nog best mee.
 
ik vind hayden een slechte rijder...

hij heeft opzich wel de potentie maar als het ff niet lukt, pushed ie te hard en ligt ie ernaast.
ik zat de race te kijken met mn vriendin, zag zo dat kopgroepje en voorspelde dat hayden er nog wel bij ging liggen. pats boem en jahoor...
zo gaat het wel vaker (ook met bv een melandri)
er wordt weleens gezegd dat biaggi niet met druk om kan gaan, maar als het ff niet lukt bij meneer hayden is het ook over.

mijn held van 2004: nakano :} (sowieso natuurlijk :P ) maar wat hij met die kawasaki gedaan heeft is bijna hetzelfde als wat rossi met de yamaha gedaan heeft. niet alleen een hele sterke rijder met een superrijstijl, hij heeft ook de potentie een machine te ontwikkelen. (uiteraard is rossi wel een maatje groter.. maar dat is ie voor iedereen.)
 
Byrne en McWilliams HOT?? :?
McWilliams kan ik me nog enigzins voorstellen.
Byrne heeft echt 0,0 gepresteerd!
Verder vind ik Roberts dit jaar ook best NOT maar zeker niet zo slecht dat hij weg moet. Hij heeft flink wat tegenslag gehad maar deed het over het algemeen toch beter dan Hopkins. Jammer dat hij er de laatste races niet bij kon zijn.
 
...

mijn held van 2004: nakano :} (sowieso natuurlijk :P ) maar wat hij met die kawasaki gedaan heeft is bijna hetzelfde als wat rossi met de yamaha gedaan heeft. niet alleen een hele sterke rijder met een superrijstijl, hij heeft ook de potentie een machine te ontwikkelen. (uiteraard is rossi wel een maatje groter.. maar dat is ie voor iedereen.)

Vergeet niet dat Rossi een Team om zich heen heeft dat al 15 jaar kampioenen voortbrengt. Zo'n sterk team heeft Nakano niet, dus die ontwikkeling bij Kawasaki is eigenlijk nog knapper omdat ze een minder team hebben.
En Rossi ging voor de uitdaging naar Yamaha, maar heeft wel dat kampioensteam meegenomen. Als hij echt een uitdaging wil stapt ie naar Kawasaki en zet hij hun op de kaart ( met het team dat hij nu achter zich heeft ). Als ie dan binnen een jaar kampioen is, is ie echt onverslaanbaar. En het kan wel met de Kawa, kijk maar naar Nakano's qualificatie ronde op Sepang ( in de slipstream van Vale ).

Verder denk ik dat Roberts de laatste jaren niets heeft laten zien omdat de Suzuki
gewoonweg niet oed was. Ze begonnen de tweede helft van het seizoen sterk terug te komen, ten Kanemoto bij het team kwam. Dus ik hoop dat ze van de winter veel progressie boeken zodat we Roberts ook vooraan mee zien doen ( daar waar hij hoort ). Hij was niet voor niets wereldkampioen in 2000. En ik denk dat ie met een goede motor zeker ook titelkandidaat is.....
 
Dat Hot/Not gedoe is wel een beetje raar als je het gaat vergelijken met met de wk standen maar ok..
 
Vergeet niet dat Rossi een Team om zich heen heeft dat al 15 jaar kampioenen voortbrengt. Zo'n sterk team heeft Nakano niet, dus die ontwikkeling bij Kawasaki is eigenlijk nog knapper omdat ze een minder team hebben.
En Rossi ging voor de uitdaging naar Yamaha, maar heeft wel dat kampioensteam meegenomen. Als hij echt een uitdaging wil stapt ie naar Kawasaki en zet hij hun op de kaart ( met het team dat hij nu achter zich heeft ). Als ie dan binnen een jaar kampioen is, is ie echt onverslaanbaar. En het kan wel met de Kawa, kijk maar naar Nakano's qualificatie ronde op Sepang ( in de slipstream van Vale ).

Verder denk ik dat Roberts de laatste jaren niets heeft laten zien omdat de Suzuki
gewoonweg niet oed was. Ze begonnen de tweede helft van het seizoen sterk terug te komen, ten Kanemoto bij het team kwam. Dus ik hoop dat ze van de winter veel progressie boeken zodat we Roberts ook vooraan mee zien doen ( daar waar hij hoort ). Hij was niet voor niets wereldkampioen in 2000. En ik denk dat ie met een goede motor zeker ook titelkandidaat is.....
ALTIJD moet ie weer iets anders doen om zich te bewijzen :(
waar slaat dat nouw op
die gozer heeft zich allang bewezen.
en als ie nouw op kawa kampioen zou worden....... moet ie zeker naar wcm om zich te bewijzen
 
Ik doe maar even mijn eigen mening over het HOT or NOT......
Sommige zijn makkelijk en anderen blijven altijd discutabel....

Maar goed:
HOT:
*Rossi (heeft geen toelichting nodig lijkt me)
*Gibernau (heeft ook weinig toelichting nodig)
*Biaggi (nr. 3 in de eindstand , altijd constant en blijft gewoon echtwel heel goed!)
*Barros (Apart dat anderen hem NOT vinden, want in het gezelschap van al deze verschrikkelijk goede coureurs is de 4e plek natuurlijk bestwel heel goed; kijk naar de bovenstaande 3 namen en je weet waarom de 4e plek gewoon goed is; ook heeft hij een aantal verschrikkelijk goede races gereden, maar is hij er helaas niet altijd op blijven zitten...denk aan bv. Assen!!)
*Xaus (Rookie of the year en heeft het gewoon goed gedaan; ik geloof niet dat iemand het hier mee oneens zal zijn)
*Nakano (zelfde verhaal, zeker op een Kawa gewoon erg goed!)
*Tamada (geweldige rijstijl, goede persoonlijkheid, helaas niet constant, maar wel een paar heeeele goede resultaten)
*Hopkins (Hmmm, moeilijk, maar ik vind dat hij de juiste instelling heeft getoond en dat hij toch ook regelmatig snel genoeg is geweest met een mindere machine om hem toch HOT te maken..)
*Edwards (Echt HOT vind ik hem niet, maar zeker ook geen NOT; hij is toch 5e in de eindstand en heeft bij vlagen laten zien dat hij het wel kan; ook is hij wel constant geweest; ik denk alleen wel dat velen meer van hem verwacht hadden..)
*Hayden (Nog twijfelachtiger dan Edwards, maar zijn rijstijl vind ik goed en er is nog wel hoop voor hem; zegmaar voor 51% HOT en 49% NOT en daarom toch maar onder HOT.....; ik denk ook door velen overschat gewoon..)
*McWilliams (weer een lastig geval; hij zal nooit een echte topper worden, maar hij haalt wel alles uit die machine wat erinzit en dat maakt hem voor mij nog wel HOT....)



NOT:
*Bayliss (Valencia geweldig, maar beetje te laat...wel hele goede mentaliteit!)
*Checa (Zelfde materiaal als Rossi en zou het gewoon beter moeten hebben gedaan)
*Melandri (Hij heeft laten zien dat hij het wel kan, maar ook teveel gevallen en daardoor absoluut niet constant....ik had meer verwacht..)
*Aoki (gewoon onzichtbaar)
*Hodgson (ronduit gewoon heeel slecht!)
*Hofmann (Eigenlijk helemaal niet zo heel slecht, maar het is HOT or NOT en ik kan hem gewoon echt niet bij HOT neerzetten..)
*Abe (Abe is het gewoon nooit helemaal geweest en dat heeft hij ook dit seizoen weer laten zien; heel slecht was het niet, maar HOT is het niet..)
*Byrne (Zekers niet heel slecht, maar komt tekort tenopzichte van een hoop andere coureurs en heeft teveel pech gehad om hem HOT te maken)
*Roberts (Bij vlagen was het heel goed, maar ook hij heeft teveel pech gehad om hem HOT te noemen; ook lijkt zijn instelling te nonchalant, zo van, ik krijg mijn geld toch wel en ontslagen wordt ik ook niet..)
*Capirossi (Vergeleken bij vorig jaar valt hij gewoon tegen; zeker ook in de kwalificatie, niemand kan 1 snelle ronde rijden zoals hij kan, maar toch kwam hij er dit seizoen niet aan te pas.....slecht was hij echter niet hoor, maar HOT?! :? )
 
Vergeet niet dat Rossi een Team om zich heen heeft dat al 15 jaar kampioenen voortbrengt. Zo'n sterk team heeft Nakano niet, dus die ontwikkeling bij Kawasaki is eigenlijk nog knapper omdat ze een minder team hebben.
En Rossi ging voor de uitdaging naar Yamaha, maar heeft wel dat kampioensteam meegenomen. Als hij echt een uitdaging wil stapt ie naar Kawasaki en zet hij hun op de kaart ( met het team dat hij nu achter zich heeft ). Als ie dan binnen een jaar kampioen is, is ie echt onverslaanbaar. En het kan wel met de Kawa, kijk maar naar Nakano's qualificatie ronde op Sepang ( in de slipstream van Vale ).

Verder denk ik dat Roberts de laatste jaren niets heeft laten zien omdat de Suzuki
gewoonweg niet oed was. Ze begonnen de tweede helft van het seizoen sterk terug te komen, ten Kanemoto bij het team kwam. Dus ik hoop dat ze van de winter veel progressie boeken zodat we Roberts ook vooraan mee zien doen ( daar waar hij hoort ). Hij was niet voor niets wereldkampioen in 2000. En ik denk dat ie met een goede motor zeker ook titelkandidaat is.....

Wat moet Rossi allemaal bewijzen om te laten zien dat ie echt zo'n beetje de beste coureur ooit is :X . Petje af voor Nakano hoor maar om nou te zeggen dat je op de Kawa kunt winnen vanwege het feit dat ie één rondje op haren en snaren in de slipstream van Rossi kon blijven hangen ( op een Bridgstone qualifier op een circuit waar ze veel hebben getest ) vind ik wat ver gaan.
 
ALTIJD moet ie weer iets anders doen om zich te bewijzen :(
waar slaat dat nouw op
die gozer heeft zich allang bewezen.
en als ie nouw op kawa kampioen zou worden....... moet ie zeker naar wcm om zich te bewijzen
Ik ben het wel met Ice&Frost eens. Deel van het succes ligt bij het team. Iedereen roept wel van Rossi dit en Rossi dat, maar vergeet niet, zonder een goed team is ook Rossi niets. Na zijn eerste testsessie op de M1 zei Rossi nog dat de motor zwaar slecht was (in iets andere bewoording, maar daar kwam het wel op neer). Het is dan toch met dank aan Burgess en consorten dat zij de M1 wel tot een winnende motor hebben weten om te bouwen. Ik denk dat dát ook de moraal is van Ice&Frost zijn betoog.
 
Ontopic:
Er zijn niet zoveel coureurs die dit jaar het predikaat HOT krijgen van mij.
[*]Rossi (absoluut, heeft zich dit jaar onsterfelijk gemaakt en zal de boeken in gaan als een van de groten aller tijden)
[*]Burgess (Het team heeft bewezen in een heeeel erg korte tijd een slechte motor om te bouwen naar een winnaar)
[*]Bridgestone (Het Japanse merk heeft dit jaar laten zien dat ze nog meer heel erg weinig verwijderd zijn van het o-zo machtige Michelin. Qualifiers zijn imo al beter dan die van Michelin, nu alleen nog goed rubber voor een hele wedstrijd en ze zijn er.
[*]Gibernau (ondanks dat ik nog steeds van mening ben dat hij zwaar over het paard getild wordt, krijgt hij van mij het predikaat HOT, omdat hij toch de meest constante tegenstander is geweest van Rossi.)
[*]Tamada (mede dank zij de steeds beter wordende Bridgestones, maar zeker de tweede helft van dit seizoen een hele sterke indruk gemaakt. Zal imo nooit wereldkampioen worden, maar dat is ook maar voor één coureur weggelegd elk jaar)
[*]Xaus (is een twijfelgeval, zal imo ook nooit geen wereldkampioen worden, maar heeft dit jaar verscheidene keren het fabrieksteam in z'n hemd gezet en was heel erg veel beter dan zijn teamgenoot)

Dan de groep NOT:
[*]Colin Edwards (ondanks de Honda is hij niet verder gekomen dan 5e in de eindstand met maar één podium en heeft daarmee de laagste score)
[*]Proton (het hele team is nog steeds 3x niks. Al 10 jaar heeft KR Sr een grote bek, maar het is hem nog nooit gelukt om een fatsoenlijke racer te bouwen
[*]Aprilia (heeft duidelijk op het verkeerde paard gewed met de driecilinder. Terwijl Jan Witteveen notabene al altijd heeft gezegd dat elke cilinder eraf 100% extra energie kost, dus waarom ze in hemelsnaam ooit met dat concept zijn begonnen?)
[*]Neil Hodgson (ondanks dat ik het persoonlijk een aardige vent vind, heeft hij duidelijk een te grote mond gehad aan het begin van het seizoen en waar Ocampa een mooie uitdrukking voor had) Mag wat mij betreft terug naar de UK.
[*]Hofmann (heeft imo niets te zoeken in de GP's. Als Kawasaki niet door Harald Eckl gerund zou worden, dan had hij imo nooit dat zitje gehad)
[*]Carlos Checa (heeft zelfs niet mee kunnen liften op het succes van Rossi, hetgeen je toch verwachten. Totaal overbodig in de GP's en imo alleen maar met dank aan sigaretteneuro's in het bezit van een zitje)
[*]Alex Barros (al jaren dé fabrieksrijder, maar wederom het hele jaar geen potten kunnen breken. Al langer actief in de GP's dan wie dan ook en nog nooit echt een bedreiging geweest voor de titel. Mag gaan rentenieren)
[*]Norrick Abe (bijna vergeten, omdat je hem het hele jaar totaal NIET hebt gezien zou je zelfs vergeten dat hij uberhaubt heeft meegedaan. Heeft het daarmee nog slechter gedaan dan Neil Hodgson, die tenminste nog af en toe in beeld was. Heeft ooit zijn haren laten knippen op verzoek van Marlboro, die dat lange haar maar niets vond en dat is meteen de grootste fout in zijn carrière geweest)

Volgens mij heb ik ze dan wel zo'n beetje gehad. De coureurs die ik niet heb genoemd, vallen tussen de HOT en NOT categorie in.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het wel met Ice&Frost eens. Deel van het succes ligt bij het team. Iedereen roept wel van Rossi dit en Rossi dat, maar vergeet niet, zonder een goed team is ook Rossi niets. Na zijn eerste testsessie op de M1 zei Rossi nog dat de motor zwaar slecht was (in iets andere bewoording, maar daar kwam het wel op neer). Het is dan toch met dank aan Burgess en consorten dat zij de M1 wel tot een winnende motor hebben weten om te bouwen. Ik denk dat dát ook de moraal is van Ice&Frost zijn betoog.

Kijk..... daar hebben we iemand die mijn moraal vat.
Rossi is een hele goede ( op moment de beste ) coureur, maar dat team van hem heeft ook verschrikkelijk veel ervaring. Burgess heeft niet voor niets 5 jaar de titel binnengehaald met Doohan. Die 'kampioensnamen' andere namen ken ik niet uit mijn hoofd, maar Doohan was niet de enige....
Dus ook voor Burgess' team :} :} :} :}
 
Ontopic:
...
[*]Norrick Abe (bijna vergeten, omdat je hem het hele jaar totaal NIET hebt gezien zou je zelfs vergeten dat hij uberhaubt heeft meegedaan. Heeft het daarmee nog slechter gedaan dan Neil Hodgson, die tenminste nog af en toe in beeld was. Heeft ooit zijn haren laten knippen op verzoek van Marlboro, die dat lange haar maar niets vond en dat is meteen de grootste fout in zijn carrière geweest)

...

Iedereen vind Abe zo slecht ( en dat was ie ook afgelopen seizoen ), maar vergeet niet dat deze jongen nog nooit op een viertakt heeft gereden voor dit 'tijdperk'.
Als abe nou is naar de 250 zou gaan, of gewoon een tweetakt van Yamaha lospeutert om leuke dingen mee te laten zien :9 ( want hij kan het wel )
En wat die haren betreft, laten groeien die 'zooi'. Die wilde haren heeft ie gewoon nodig ;)
 
En in de laatste seizoenen met de 2-tacten was het nu ook niet echt iemand die meedeed voor de podiumplaatsen. Op mij maakte hij in ieder geval niet echt veel indruk.
 
geen 4takt ervaring? hij heeft ontzettend veel test km's gemaakt op de M1 vorig jaar. of denk je dat ie het hele jaar heeft gegolfd?

hij kan er niet goed genoeg mee overweg, wat heel jammer is. maar ik heb hem wel meer gezien dan hodgson hoor :? hij is wel 13e geworden in de eindstand.
voor bayliss, hofmann en dan pas hodgson.
 
Abe mag dan hoger in de eindrangschikking zijn geeindigd, hij zat wel als teamgenoot van Rossi op de winnende fiets. (in tegenstelling tot Hodgson)
 
Ik ben het wel met Ice&Frost eens. Deel van het succes ligt bij het team. Iedereen roept wel van Rossi dit en Rossi dat, maar vergeet niet, zonder een goed team is ook Rossi niets. Na zijn eerste testsessie op de M1 zei Rossi nog dat de motor zwaar slecht was (in iets andere bewoording, maar daar kwam het wel op neer). Het is dan toch met dank aan Burgess en consorten dat zij de M1 wel tot een winnende motor hebben weten om te bouwen. Ik denk dat dát ook de moraal is van Ice&Frost zijn betoog.
oke ik snap wat jij bedoelt....k kan t wel een beetje begrijpen.maar toch vind k rossi de beste ooit.
en idd... met burgess is de yamaha een heel goede machiene....
maar vergeet ook niet dat rossi er verschrikkelijk goed kan ontwikkelen
 
En in de laatste seizoenen met de 2-tacten was het nu ook niet echt iemand die meedeed voor de podiumplaatsen. Op mij maakte hij in ieder geval niet echt veel indruk.

Niet???? Volgens mij was Abe samen met Biaggi de enige die Rossi bij wist te houden in 2001. Kijk maar naar de races in Jerez en Catalunya en zo waren er volgens mij nog een paar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan