Hotel in de Vercors gezocht

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.804
627
Zuidoost Brabant
Wie weet daar een leuk hotel. Motovacances zit vol volgende week en Le Marronnier heb ik al een aanvraag uitstaan.

We zijn met twee personen, beiden gesteld op privacy, dus twee eigen kamers.
 
Wij zijn met een groepsreis via Fantastische Motorreizen - Horizon Motor Reizen in augustus in Vercors een week geweest.
Dat wil zeggen, net buiten Rencurel in hotel “Coeur des Montagnes"........
(Meende dat dit de site was: http://cdm.avantagemedia.com/)

Erg on-frans mentaliteit: Vriendelijk, doen erg hun best om engels te spreken en het je naar de zin te maken.......prima service.
Hotelkamers zijn goed (als je erg lang bent, kon het wel krap worden in sommige bedden) en redelijk nieuw (beetje afhankelijk op welke etage je ligt) aangezien ze net een kleine verbouwing achter de rug hebben.
Eten was goed, maar dat was niet van de kaart, maar een vastgesteld menu ivm die groepsreis.

Maar de algehele indruk die dit familie-hotel op ons achter gelaten heeft, is erg positief.
En als uitvalsbasis is Rencurel/Vercors top.........wat een fantastisch mooi gebied. :t

Mocht je nog wat willen weten, dan hoor ik het wel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Aanvraag uitstaan... en lekker passief afwachten? Gewoon effe bellen scheelt een hoop gedoe want dat is een toptent.
 
Hotel le Marronnier - Rencurel
Deze.... doen! Mooi, leuk en gezellig motorhotel.
We zijn er twee jaar geleden geweest. Het terras zat 's avonds vol.
Motoren onder de grote boom, het was supergezellig.

Zwembad heb je nu niet veel aan.

Een andere mogelijkheid is deze... daar zijn we vorig jaar beland en zit net aan de Zuidkant van de Vercors).
Accueil - La Neyrette - Hôtel Restaurant
Wat duurder... een menukaart en wijnkaart waar je van gaat kwijlen en ze hebben een sauna, zwembad en jaccuzi.
Motor staat mooi onder het afdak.

Voor volgende week heb ik beide hotels wel weer in de route opgenomen, maar of we er gaan overnachten weet ik niet.. het hangt er vanaf hoe laat we er langs komen.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn met een groepsreis via Fantastische Motorreizen - Horizon Motor Reizen in augustus in Vercors een week geweest.
Dat wil zeggen, net buiten Rencurel in hotel “Coeur des Montagnes"........
(Meende dat dit de site was: http://cdm.avantagemedia.com/)
Hé, hebben ze een nieuw adres in Rencurel? Tien jaar geleden (nog met de oude eigenaar) zat Horizon in het eerder genoemde Le Marronnier. Ben er een jaar of vijf geleden nog op de koffie geweest, ik geloof dat het hotel in de Horizon tijd door een Nederlander gerund werd, vijf jaar geleden had het een Franse uitbater.
 
Hé, hebben ze een nieuw adres in Rencurel? Tien jaar geleden (nog met de oude eigenaar) zat Horizon in het eerder genoemde Le Marronnier. Ben er een jaar of vijf geleden nog op de koffie geweest, ik geloof dat het hotel in de Horizon tijd door een Nederlander gerund werd, vijf jaar geleden had het een Franse uitbater.
Yeb, blijkbaar zijn ze dit jaar voor het eerst in hotel Coeur des Montagnes geweest.
Hotel was net af na de verbouwing (na afspraken met Horizon)......verf was net droog zeg maar.
Kleine puntjes waren er nog wel, maar totaal geen issue en werd zsm opgelost.

In ieder geval vorig jaar zaten ze in Le Marronnier en blijkbaar is dat een aantal mensen tegengevallen, zoveel dat ze van hotel geswitched zijn, zie comment hieronder (weet niet of hotlinken werkt, anders groepsreis Rencurel/Vercors opzoeken en de ervaring van 2016 opzoeken)

hotel Coeur des Montagnes beviel ons iig uitstekend.


Ervaring Wilhelmus Ties - Groepsreis Vercors
 
Le Moulin de la Pipe in Ombleze is ook een aanrader....midden in een kloof een klein paradijsje...ook prima eten....in September wel op Dinsdag en Woensdag gesloten...daarbuiten leuke korting op de kamerprijs in deze periode.
 
Ik ben door toeval bij een ander motorhotel terecht gekomen.

En dit motorhotel kan ik absoluut aanraden.. vooral bij de zomerdag zal het echt een topding zijn.

Hôtel Le Vernay Autrans – Hôtel Autrans Logis coeur de station avec piscine, restaurant
Het ligt in Autrans op ongeveer 15 kilometer van Rencurel waar de Marronnier zit.

Fijn terras, prima zwembad (lekker na een warme dag rijden), sauna op reservering, leuke omgeving.
Ontbijt en diner allebei prima. En de eigenaar is een bijzonder aimabel en outgoing persoon (voor een fransman).

Ik zou er zo weer heen gaan.
Toen wij er vorige week waren, waren en twee Duitse motorrijders en een groep van 12 Zweedse motorrijders.
 
Uiteindelijk zijn we bij hotel Auberge le Collet beland.
Ligt op de D518, in Sant Agnan de Vercors.

Prima hotel, fijne kamers en bijzonder goed eten.

Maar er is he le maal niets te doen.

Gelukkig was de wifi goed.

Als je wat meer levendigheid zoekt lijkt het stadje Die, aan het zuidelijk eind van de D518 wel leuker.

Maar de tip van jou neem ik zeker mee voor volgend voorjaar, dan ga ik zeker terug, wat een mooi gebied zeg.
 
Uiteindelijk zijn we bij hotel Auberge le Collet beland.
Ligt op de D518, in Sant Agnan de Vercors.

Prima hotel, fijne kamers en bijzonder goed eten.


Als je wat meer levendigheid zoekt lijkt het stadje Die, aan het zuidelijk eind van de D518 wel leuker.

Maar de tip van jou neem ik zeker mee voor volgend voorjaar, dan ga ik zeker terug, wat een mooi gebied zeg.

Het plaatsje Die is zeker leuk. Leuk pleintje, met een terras en prima menukaart daar.
Daar heb ik nooit overnacht.. wel gepauzeerd. :P
 
hotel col de la machine.

zit precies tussen de Combe laval en de machine in.
geweldig uitzicht en motorvriendelijk hotel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan