hotel in Harz gebied

gulpenmoto

Rookie
10 nov 2018
12
2
ben dze keer aan de beurt om een weekend tour te organiseren en wil richting Harz (Duitsland). Iemand tips voor een goed hotel? Hoeft niet te chique, liefst met gezellige bar voor s avonds.
 
Wij zijn met de motorclub twee keer in de Harz geweest bij hotel 'Odertaler Sägemühle Gaststätte Waldgasthaus-Bekertreff' en het was er super voor elkaar.

Pluspunten: Hele mooie omgeving midden in de natuur !!!!, veel ruimte, goed eten smorgens en savonds, aardige mensen en niet duur! (wel voorzien van een bar maar daar waren wij meestal alleen)

Nadelen: Omdat het midden in de natuur ligt en afgelegen ben je alleen met je eigen club er en heb je niet veel contact met andere motorrijders/vakantiegangers.

Odertaler Sägemühle – Gaststätte Braunlage im Harz
Eventueel heb ik ook nog routes in en rondom Harz die wij gebruikt hebben dat weekend
 
Laatst bewerkt:
Hee toevallig, wij zitten ook te kijken om het pinksterweekend die kant op te gaan. Niet naar hotels maar met de tent achterop.
Daar ik meestal de route grofweg vooraf uitzet ben ik daar nu ook langzaam naar aan het kijken, probleem is dat ik nog nooit in de regio ben geweest.

Heb jij toevallig al bepaalde punten die je wilt bezoeken of wegen waarvan je weet dat ze écht de moeite waard zijn?
 
Ik ben ook op zoek. Ik ga met 20 man in het najaar, goed hotel, grote bar en mooie routes. Handig om hier wat info te vinden...
 
Goslar is mooi. De Brocken is ook de moeite waard, met een stoomlocomotief de berg op. Als je wat mazzel hebt en het is helder een prachtig uitzicht. Der schnitzelkönig zit in Langelsheim, ook leuk. En de Kyffhauser is een absolute must. 36 haarspeldbochten achter elkaar. Probeer door de week te gaan als kan, want in het weekend ziet het er zwart vd motorrijders etc.
Voor overnachtingen is der tourstop een aanrader. Peter en Jacqueline zijn super gastheer en gastvrouw. Ze hebben wel mooie routes voor je of iets leuks om te gaan bezichtigen. Lekker kneuterig en ouderwets gezellig pension. Als je geen zin hebt in aanspraak en slap ouwehoeren op terras hier niet heen gaan :)
 
De Schnitzelkönig vond ik maar zo-zo..................
Kyffhäuser Strasse idd supermooi. Wel had ik de pech dat ik net zo'n gemeentewagentje voor me had. Zo veel kronkels dus niet inhalen:(
De volgende keer neem ik meer tijd, zodat ik wel de weg vrij heb!!:]

Wij hebben eerst in Bad-Grund gezeten in een pension.
Daarna ben ik langer gebleven in Hahnenklee. Heel leuk maar voor een groep van 20 man.....Nee.

Ik heb er niet speciaal op gelet, maar ik ben langs genoeg accommodatie gereden in de Harz waar je met een grote groep terecht kan.
 
De Kyffhäuser moet je gewoon een paar keer achter elkaar doen. Het leuke vond ik dat ik mijn motor in z'n 2 kon laten staan.:]
 
Wij hadden gewoon een hotelletje in Gottingen geboekt. Leuke studentenstad op een klein half uurtje van het Harz gebergte. Elke avond vanalles te doen.
 
Wij zijn al heel wat keren naar de Harz geweest, en nog nooit een hotel vooraf geboekt, en altijd plaats gevonden.
Niet met een hele groep, dat scheelt wel.
 
Ach als je met z'n twee bent is er altijd wel ergens plek ik boek nooit van te voren bedoel wat is er leuker dan op de dag zelf te kijken waar ergens is leuks is of toevallig tegenkomt.
 
Doen wij ook niet
Zo rond 17:00 uur tik ik op de zumo “ zoek hotel”
Maar er zijn bikers die willen een “bikerhotel” met après-ski
en het liefst ook nog Nederlandse eigenaren 😁
 
Doen wij ook niet
Zo rond 17:00 uur tik ik op de zumo “ zoek hotel”
Maar er zijn bikers die willen een “bikerhotel” met après-ski
en het liefst ook nog Nederlandse eigenaren 😁
Als je toevallig in een hotel komt met NL-eigenaren, dan neem ik dat voor kennisgeving aan. Word er niet koud of warm van!
Maar om daar speciaal naar te gaan zoeken.....................:r
 
Ik vind het ook altijd maar vreemd dat iemand een Biker hotel zoekt (eventueel met Nederlandse eigenaren).
Mijn ervaring leert dat deze over het algemeen niet voldoen aan de verwachtingen , zowel in prijs als kwaliteit. Dus rij ik er altijd met een grote boog omheen.
Bovendien hoef ik tijdens mijn vakantie niet zo nodig tussen de Nederlanders te zitten.

Ik heb inmiddels denk ik wel meer dan 80 verschillende hotels bezocht, en het verrast me elke keer weer hoe motorvriendelijk hotels zijn die er absoluut niet mee adverteren of het nu om een 2 of 5 sterren hotel gaat, bijna altijd grote klasse.
 
biker hotel vind ik super als men er reclame mee maakt die laat ik gelijk links liggen.
Zeker als er een Nederlander op zit , het zet misschien kwaadbloed bij sommige mensen maar ik wil er niet gezien worden bedoel eten bedoel slapen euh douchen ach je snapt hem wel.
 
Ben een keer bij een “ik vertrek huilander” geweest
Het hele weekend moeten aanhoren hoe goed hij het heeft gedaan
Dat ze hard hebben gewerkt met “vrienden” om dit allemaal op te zetten
dat nederland druk was,dat je veel belasting moet betalen
Ze voelden zich geremd :X
Dan denk ik bij mezelf “ ja lul...daar kom ik niet voor ik moet nog terug”
Ze zeiken me te veel en het bier en vreten is toch minder
Ze zien je als een zak met geld
Ik laat de huilanders links liggen 👎
 
Het enige voordeel dat een bikerhotel nagenoeg altijd heeft; een afgesloten ruimte om de motor 'snachts neer te kunnen zetten.
Maargoed, om daarvoor nou een bikerhotel te kiezen tov een gewoon hotel. Op de parkeerplaats staat die ook best prima :Y
 
Ik zou haast zeggen dat het juist andersom is. Vaak genoeg een biker hotel gezien waar de stalling een simpel afdak was. En als er dan al een afgesloten ruimte was, konden daar maar een paar motoren staan, de rest gewoon buiten.

Mijn motor heeft bij andere hotels heel vaak ongevraagd een veilige afgesloten plek gekregen. Met als hoogtepunt een plek tussen de vuile was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan