hotel in Harz gebied

Het enige voordeel dat een bikerhotel nagenoeg altijd heeft; een afgesloten ruimte om de motor 'snachts neer te kunnen zetten.
Maargoed, om daarvoor nou een bikerhotel te kiezen tov een gewoon hotel. Op de parkeerplaats staat die ook best prima:Y
Nadeel van de Harz is dat 't daar nog wel eens veel te HARD wil regenen.
Hotelletje in Hahnenklee waar wij zaten, had geen overdekte stalling. Het water kwam weer eens de hele nacht met bakken uit de hemel.
De motor wilde de volgende ochtend wel gewoon starten. Maar zo veel water er overheen zou toch niet hoeven...……………:N
(om idee te krijgen...……...wij hebben tijdens ons verblijf in de Harz de top van de Brocken NOOIT gezien)
 
De meesten vertrek nederlanders die willen het makkelijker hebben en die beginnen eeeeeeen Hotel waar je dag en nacht klaar moet staan en de mensen best veel noten op de zang hebben.
Het is een vak .ik heb zelfs een keer samen met een duits stel in de keuken gestaan om mijn eigen ontbijt klaar te maken ( zaten al een uur te wachten) aangezien er niemand was.
Haha wat een lol hebben we gehad ,broodjes gebakken eieren gekookt vlees kaas enz alles zelf gepakt.
De eigenaar wist niet hoe dom hij moest kijken flapdrol .
Nooit gedacht dat ik dat zou doen.
 
Veel mensen die zeggen: "Ik vertrek" zijn de dagelijkse sleur en het gezeik van hun baas helemaal zat.
Het is een beetje een VLUCHT om hieruit te ontsnappen. Echter HARD WERKEN wordt dan de toekomst.
's Morgens heel vroeg op om op tijd het ontbijt klaar te hebben, maar net zo goed 's avonds heel laat nog bier op tafel te zetten.
Het is me meer dan eens opgevallen hoeveel inspanning de uitbaters moeten doen om een B+B of pension te runnen.

In het laag-seizoen is er in een lange periode niets te doen. Oke beetje schilderen en ander onderhoud.
In veel vakantie-oorden wil je in de winter echt niet zijn! Troosteloze bedoeling met al die neergelaten rolluiken.
Of je er dan zo blij mee gaat zijn om in januari ergens eenzaam op het platteland te zitten, denk ik dus van niet!

Hier in NL is het ook niet altijd wat, maar toch wil ik NIET ruilen...………………….
 
Tip : Druidenstein, opgezet door 2 Nederlanders, ook verschenen in "Ik Vertrek" . Gastvrij, niet duur . Of het nu een echt motorhotel is dat weet ik niet, ik heb trouwens geen idee wat nu een echt motorhotel is. Maar je kunt daar goed slapen, lekker eten, gezellige bar en prima in het gebied
1380784
 
Ik boek vaak een hotelkamer voor midweek,HP, douche & wc op de kamer, voor bezetting 1 pers voor max 185 euro zonder toeslag.
Wat in mijn ogen redelijk goedkoop is. Onderweg lunchen als vanouds, op gasbrandertje koffie zetten, stokbroodje en soepie eten. hihi.

Zijn er genoeg die dat willen aanbieden, maar even via email aanvragen of bellen.
De Nederlandse uitbaters willen wel daarop inspringen terwijl de duitsers lastiger daarin zijn.

Ik ben van plan eind augustus naar Harz te gaan, in een hotel of kamperen.
 
Ik pak vaak een kamer waar je zelf kan koken . broodjes gewoon bestellen heerlijk.
En de brokken met de stoomtrein bekijken is geweldig.
 
Over de Brocken gesproken, het was vandaag uitzonderlijk mooi weer. Met op 20 sec. een overvarende ballon: https://www.harztourist.de/extern/cam/video/film.mp4?v=0704201911


Ik boek vaak een hotelkamer voor midweek,HP, douche & wc op de kamer, voor bezetting 1 pers voor max 185 euro zonder toeslag.
Wat in mijn ogen redelijk goedkoop is. Onderweg lunchen als vanouds, op gasbrandertje koffie zetten, stokbroodje en soepie eten. hihi.

Zijn er genoeg die dat willen aanbieden, maar even via email aanvragen of bellen.
De Nederlandse uitbaters willen wel daarop inspringen terwijl de duitsers lastiger daarin zijn.

Ik ben van plan eind augustus naar Harz te gaan, in een hotel of kamperen.

Dan kan ik je dit pension in Sankt Andreasberg aan bevelen. 3 a 4 tientjes per nacht incl. prima ontbijt. Voor de rest van de dag ben je 'vrij'. En voor het avondeten heeft Sankt A. nog een paar leuke restaurants te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook op zoek. Ik ga met 20 man in het najaar, goed hotel, grote bar en mooie routes. Handig om hier wat info te vinden...

Rehberg in Sankt Andreasberg. Prima keuken, en kan grotere groepen motorrijders aan. 8-)
En een bezoek aan Glen Els in Zorge is echt iets voor jou. :Y:Y Vooral de Ember is er een om verliefd op te worden. :9~
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen geboekt in bovengenoemde hotel, zeer aangenaam mailcontact, ik heb er nu al zin in!

Voor deze heb ik ook nog routes voor een vierdaagse tourtocht. Vorig jaar gereden en kompleet uitgewerkt.

Heb je die toevallig als GPX? Dan ontvang ik die graag, ik bewerk ze zelf wel naar Sankt Andreasberg.
 
Afgelopen week nog in de Harz geweest. Met de stoomtrein naar de Rockopera Faust op de Brocken geweest. Walpugisnacht in Thale en de whisky stokerij van Glen Els bezocht in Zorge.
Prima weekje gehad dus.

P.S. de heks (Angelika) in de trein ken ik zo onderhand persoonlijk, al is dit filmpje wel van 2008.
Ja, Walpurgisnacht is leuk!
Paar jaar terug waren wij er precies op 30 april. (bij toeval) De nacht naar 1 mei is dan de Walpurgisnacht.
We zaten in Bad Grund en een stuk buiten het dorp midden in het 'donkere bos' was er een heksenvoorstelling in een soort van bos-theater.
Heel leuk, met vuurwerk, fakkels, overal heksen en dingen om 'angstig' van te kunnen worden.
Er kwam zelfs halverwege de toneel-voorstelling mbv een soort tokkel-baan een heks met bezem over ons heen gevlogen.

In die periode zie je ook in alle dorpen heksen-poppen aan de gevels en boven de weg hangen. Heel erg leuk!! :t
 
Laatst bewerkt:
Je hebt al geboekt maar wellicht nog handig..
Ben hier geweest:
Je kunt de motor binnen zetten alhoewel het aantal plaatsen beperkt is.
Soort kasteel, prijs is incl ontbijt en avondeten ( kwamen we achter ).
 
Net terug van een vierdaagse (3 nachten) in de Harz. We zaten in een prima hotel/pension Haus Vogelsang in Wildeman. Prima en zeer billijke prijs/kamer met uitgebreid ontbijt. Beide motoren konden we in een garage zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan