Hotel luxemburg met parkeergarage

@shades , Dat ligt aan je definitie van goed natuurlijk, maar ik denk dat de gemiddelde motorrijder het wel kan waarderen dus vandaar de tip :)
Ben er al een paar keer geweest en kom er graag. De prijs/kwaliteit klopt naar mijn idee, de eigenaar kookt zelf (verdienstelijk!:YY) en zowel de eigenaar als zijn vrouw zijn gewoon leuke mensen om een praatje mee te maken.

Aangezien je er zelf al bent geweest hoef ik je niet te vertellen hoe gaaf die haarspelden naast de deur zijn :]
 
Hotel Huberty, moest het ff bekijken op die link/youtube en toen herkende ik het.
Keer op het terras gezeten met onze club maar dat doe ik daar nooit meer.
Gastvriendelijk hebben wij het absoluut niet ervaren. Eerder arrogant.
Kom er nooit meer. Stop wel wat eerder of rij wel een stukje verder.

Waarom een hotel/restaurant door NL-ers opzoeken terwijl er zoveel betere en authentiekere opties zijn in die regio..

Maar goed, ieder zijn mening en ervaringen he ;-)
 
Huberty mijn ervaring: supergastvrij en overheerlijke appeltaart!

Diekirch is ook een leuke etappeplaats: veel leuke kroegen! I.i.g prima camping op loopafstand. Zonder parkeergarage, dat dan weer niet. 😁
 
Huberty mijn ervaring: supergastvrij en overheerlijke appeltaart!

Diekirch is ook een leuke etappeplaats: veel leuke kroegen! I.i.g prima camping op loopafstand. Zonder parkeergarage, dat dan weer niet. 😁
Hotel zou verkocht zijn had ik begrepen. Dit seizoen zullen er dus waarschijnlijk nieuwe eigenaren op zitten.
 
Auberge Aal Veinen in Vianden, volgens mij sinds 2019 van een NL stel. Goede parkeergarage, goed eten. Vianden is ook een gezellig dorpje om savonds nog een biertje te pakken
 
Auberge Aal Veinen in Vianden, volgens mij sinds 2019 van een NL stel. Goede parkeergarage, goed eten. Vianden is ook een gezellig dorpje om savonds nog een biertje te pakken
Zoek nog een hotel voor een motorweekend in juni. Ga er eens polsen. Bedankt voor de tip.
 
Hai allemaal,
Nu hier toch allemaal mooie tips uitgewisseld worden: ik ga met 2 vrienden in april 3 dagen die kant op. Hierbij verblijven we in Belle vue in vianden. Een rondrit daar heb ik al opgezet en een terugweg langs la roche/houffa heb ik ook al staan.

heeft er iemand nog een leuke route of suggestie voor de heenweg? We komen vanuit Haarlem en wilden na Maastricht van de grote weg af gaan en lekker al wat bochtjes te pakken. Maar ik heb keuzestress: er zijn teveel leuke wegen 😆
 
kun je beter in de omgeving van vianden blijven dan la roche te pakken
rond vianden oneindig veel wegen met heel goed asfalt
de terug weg eventueel langs spa franco
maar je wilde de heenweg dan zou ik van maastricht naar eupen dan de baracmichel....malmedi..st.viht..wemperhard..:z
 
kun je beter in de omgeving van vianden blijven dan la roche te pakken
rond vianden oneindig veel wegen met heel goed asfalt
de terug weg eventueel langs spa franco
maar je wilde de heenweg dan zou ik van maastricht naar eupen dan de baracmichel....malmedi..st.viht..wemperhard..:z
We gaan op zondag geen, daar een dagje rijden en dan dinsdag weer terug. Voor het grootste deel blijven we daar ook in de buurt, maar voor de terugweg doen we een rondje langs la roche. Ff lunchen, plaatje schieten met de tanks en oorlogsmuseum bezoeken voordat we weer huiswaarts gaan.
Nadeel is dat er gewoon teveel leuke wegen zijn in dat gebied
 
1582116801823.png

Route die start bij de afslag naar de B258 op de A44 Aachen-Luik.
In die cirkel zit ook wel leuk stuurwerk bij wat je eventueel kan toevoegen.
Rurhsee/Heimbach etc.
Let wel op evt weekendafsluitingen.
Zie bijlage voor GPX bestand.
Wij hebben deze route (dit is maar een gedeelte) met pinksteren 2018 gereden.
Voor terug kun je deze omdraaien of wellicht wat aanpassen.
 

Bijlagen

  • PNK_2018_Heen.gpx
    181,5 KB · Weergaven: 15
Bekijk bijlage 1467334
Route die start bij de afslag naar de B258 op de A44 Aachen-Luik.
In die cirkel zit ook wel leuk stuurwerk bij wat je eventueel kan toevoegen.
Rurhsee/Heimbach etc.
Let wel op evt weekendafsluitingen.
Zie bijlage voor GPX bestand.
Wij hebben deze route (dit is maar een gedeelte) met pinksteren 2018 gereden.
Voor terug kun je deze omdraaien of wellicht wat aanpassen.
Leuk, thanks! Eens kijken wat we daarmee kunnen. Ik was even vergeten te vermelden dat Duitsland geen optie is. Een van de vrienden is in het verleden geen vriendjes geworden met Der Mannschaft... 😝
 
Leuk, thanks! Eens kijken wat we daarmee kunnen. Ik was even vergeten te vermelden dat Duitsland geen optie is. Een van de vrienden is in het verleden geen vriendjes geworden met Der Mannschaft... 😝
Dan is ie zeker weten niet de enige....

Verder kun je beter een duitse pet treffen dan een luxemburgse pet.......
 
inderdaad die lux.petten zoeken zolang dat ze wat vinden spreek uit ervaring jammer genoeg...:r
o, zo erg heb ik het niet meegemaakt. Sterker nog: afgezien van die ene keer dat ik een kleine snelheidsprent gekregen heb (en wel jetzt moest afrekenen) heb ik nog nooit een pet gezien daar. En het is niet of ik daar nooit kom.

ik zit nog een beetje te twijfelen, maar ik denk wel dat ik m’n originele e-pijp er onder schroef. Met een streetfighter (en dan bedoel ik niet een Ducati) trek je al aandacht genoeg. Al is het maar voor m’n eigen gemoedsrust :z
 
deze was ik noch vergeten...je bent verplicht een geel of oranje hesje.. en een reflecter aan de achterzijde te hebben
de pinkers moeten achter min 25 cm tussenruimte hebben van elkaar
en als je voorband in het midden noch genoeg profiel heeft en aan de zijkant door het cuppen wat minder is geworden dan 1.6 mm hang je ook al
uitgerekend daar gaan ze meten...
 
deze was ik noch vergeten...je bent verplicht een geel of oranje hesje.. en een reflecter aan de achterzijde te hebben

Ter verduidelijking, die verplichting is dat je het bij je hebt, niet dat je het draagt tijdens het rijden. Het is om aan te trekken bij een pechgeval/ongeval. Om die reden voldoet een geel/oranje motorjas niet, want die trekt je waarschijnlijk uit bij pech of ongeval. Dus gewoon even zo'n geel hesje van een paar euro in je koffer stoppen of onder je zadel. Mocht je in een controle terechtkomen (en die zijn er wel eens op mooie weekenddagen) bespaart het je een flinke prent.
 
o, zo erg heb ik het niet meegemaakt. Sterker nog: afgezien van die ene keer dat ik een kleine snelheidsprent gekregen heb (en wel jetzt moest afrekenen) heb ik nog nooit een pet gezien daar. En het is niet of ik daar nooit kom.

ik zit nog een beetje te twijfelen, maar ik denk wel dat ik m’n originele e-pijp er onder schroef. Met een streetfighter (en dan bedoel ik niet een Ducati) trek je al aandacht genoeg. Al is het maar voor m’n eigen gemoedsrust :z

Wij zijn weleens in een fuik gereden. Ik had bewust de afsluiting genegeerd. Toen deed ik alsof ik geen Engels of Duits of Frans kon. Toen begon ie in het goed Nederlands uit te leggen wat dat ronde bord met die rode rand betekende... We kregen een waarschuwing. That's it.
We reden met een olieboot (oldtimer) en een motor die wel redelijk geluid maakt. Niet te snel overigens. Maakte hij ook nergens probleem van. Gelukkig.

In Dasburg zit ook hotel met garage trouwens, is officieel Duitsland, maar is 1km van de grens met Luxemburg en daar staat ook een tankstation waar je voor heel weinig kan ranken!
 
Hai allemaal,
Nu hier toch allemaal mooie tips uitgewisseld worden: ik ga met 2 vrienden in april 3 dagen die kant op. Hierbij verblijven we in Belle vue in vianden. Een rondrit daar heb ik al opgezet en een terugweg langs la roche/houffa heb ik ook al staan.

heeft er iemand nog een leuke route of suggestie voor de heenweg? We komen vanuit Haarlem en wilden na Maastricht van de grote weg af gaan en lekker al wat bochtjes te pakken. Maar ik heb keuzestress: er zijn teveel leuke wegen 😆

Bij Maastricht Cadier en Keer aanhouden, richting Margraten en de bekende militaire begraafplaats bezoeken, dan door naar De Plank, richting Aubel.
Dan Henri-Chapelle en dan de Amerikaanse begraafplaats bezoeken, dan richting Eupen, Jalhay, Mont-Rigi, Robertville, Weismes, Amel, St. Vith, Oudler en Wemperhardt (grens Lux). E421 richting Heinerscheid, na Marnach de 342 op en Vianden aanhouden.



Wij zijn weleens in een fuik gereden. Ik had bewust de afsluiting genegeerd. Toen deed ik alsof ik geen Engels of Duits of Frans kon. Toen begon ie in het goed Nederlands uit te leggen wat dat ronde bord met die rode rand betekende... We kregen een waarschuwing. That's it.
We reden met een olieboot (oldtimer) en een motor die wel redelijk geluid maakt. Niet te snel overigens. Maakte hij ook nergens probleem van. Gelukkig.

In Dasburg zit ook hotel met garage trouwens, is officieel Duitsland, maar is 1km van de grens met Luxemburg en daar staat ook een tankstation waar je voor heel weinig kan ranken!

Komt vermoedelijk dat het een Nederlander was of niet? Is vaak een samenwerkingsverband in de bekende overlastgebieden met de NL/DLD agenten.
 
Bij Maastricht Cadier en Keer aanhouden, richting Margraten en de bekende militaire begraafplaats bezoeken, dan door naar De Plank, richting Aubel.
Dan Henri-Chapelle en dan de Amerikaanse begraafplaats bezoeken, dan richting Eupen, Jalhay, Mont-Rigi, Robertville, Weismes, Amel, St. Vith, Oudler en Wemperhardt (grens Lux). E421 richting Heinerscheid, na Marnach de 342 op en Vianden aanhouden.





Komt vermoedelijk dat het een Nederlander was of niet? Is vaak een samenwerkingsverband in de bekende overlastgebieden met de NL/DLD agenten.
Hij had gewoon een Luxemburgs pakje aan en zijn collega ook. Net als hun auto's. Dus denk het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan