HotTopic

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Voor diegenen die het nog niet kennen: http://www.hottopic.nl (HotTopic) is een handig programma dat je op de hoogte stelt wanneer in een of meerdere topics een nieuw bericht is geplaatst. Dit gebeurt d.m.v. zo'n popupje rechtsonder in je scherm, net als MSN dat doet. Je kunt nu gebruik maken van de e-mail/ICQ notificatie, maar met dit programmaatje zie je mooi een overzicht van topics die je bij wilt houden, hoeveel postings er zijn en of er een nieuw bericht is.

Om het e.e.a. werkend te krijgen, moet de forumsoftware wel een XML-document leveren van de huidige actieve topics. Volgens mij dat Motor-Forum dat nu nog niet.

Duderuud, kijk anders eens op het http://www.gameskool.nl/forum/ (Gameskool forum), die ondersteunen het en draaien ook ActiveTopics. Ik gebruik het ook voor GoT, erg handig.

Ohjah, het integreert ook lekker in je Internet Explorer, en er is een Linux versie beschikbaar.

Dus, als het niet al te veel moeite is... })


edit: foute url.
 
Laatst bewerkt:
Dit forum kan geen XML documenten bouwen dus het zal niet werken.

Grappig detail: de maker van HotTopic is een collega van mij. :)
 
Op zaterdag 09 maart 2002 14:52 schreef Bananeman2002 het volgende:Zit dat niet standaard in ActiveTopics ingebakken :? Hmm.. Naja, wellicht dat die gasten van Gameskool hun modificaties af willen staan?
Bij mijn weten wordt het zeker niet standaard ondersteund maar het is een open forum dus die mensen daar zullen wel hun eigen modificaties zoals deze XML mogelijkheid hebben gebouwd.

Wat een talent toch allemaal in Fryslân ;)
8-) *D
 
maaruh... .wat is het voordeel ten opzichte van notificatie per ICQ? (wat ik overigens niet gebruik)
 
maaruh... .wat is het voordeel ten opzichte van notificatie per ICQ? (wat ik overigens niet gebruik)
Dat je niet elke keer die ICQ popups krijgt die blijven staan. HotTopic geeft één keer zo'n MSN popupje dat ook weer verdwijnt.

Verder zie je in één programma welke topics je bijhoudt, en of er een nieuw bericht is. Het toevoegen van een topic aan deze lijst is eenvoudig: gewoon ff klikken in Internet Explorer, that's it.

edit: ohja, je kunt er ook meerdere forums (b.v. GoT) mee bijhouden.
 
Laatst bewerkt:
maaruh... .wat is het voordeel ten opzichte van notificatie per ICQ? (wat ik overigens niet gebruik)
Nou... ehhh.. tja.. ehh...

Dat als je geen ICQ hebt je toch de topics kunt volgen. *D

Maar voor mij geen HotTopic ofzo, liefst zo weinig mogelijke zooi op m'n PC.
 
Het probleem is alleen dat als 1.4.6 echt wordt gereleased dat je het dan weer helemaal kan ombouwen (als het dan uberhaupt nog mogelijk is te gebruiken). Ik heb zelf ook een XMLbestandje ontworpen maar ben bang dat die niet met nieuwe ATversie gaat werken.
 
Het is nog steeds wachten op 1.4.6, hehe!

Heb de beta al een tijdje geleden geprobeerd, maar was veel te buggy....

Ben benieuwd wanneer Niels zin heeft om het af te ronden...
 
en ik ben benieuwd wanneer Niels me mijn gegevens stuurt ....

ik heb de activetopics software besteld.. ga een forum starten over examens -mcse/ambi/itil enz..

als het geheel klaar is geef ik wel ff een seintje }) })
 
[me]HGM- heeft dat dingetje voor Gameskool gemaakt (dus).
[/me]


Mocht je het willen hebben, mail maar ff. Ik zou eigenlijk niet weten, waarom het bij volgende versies niet te gebruiken zou zijn?? (Met evt. wat aanpassingen). Het is nog steeds een mysql database en een paar queries.

Wat is eigenlijk de mega-update met versie .6 ??

btw, ik zou wel graag m'n 'echte' nick HGM willen hebben :)
 
WAS jij die mod van got niet dan?!
Of was dat HBM? 'k Weet het al niemeer.. maakt nie uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan