Houdbaarheid remvloeistof

S.D

Die hard MF'er
22 mrt 2007
924
182
Ik ga komend weekend mijn originele remleidingen eindelijk vervangen door stalen leidingen *O*. Maar nu vroeg ik mij af of ik de remvloestof, die ik twee weken geleden heb geopend, nog kan gebruiken? De dop is maar heel even open geweest en heeft vervolgens goed afgesloten gestaan. Het lijkt me geen probleem, alleen ik heb natuurlijk geen zin om rotte vloeistof in de leidingen te stoppen. Dan heeft het vervangen nog geen zin.
 
Ik ga komend weekend mijn originele remleidingen eindelijk vervangen door stalen leidingen *O*. Maar nu vroeg ik mij af of ik de remvloestof, die ik twee weken geleden heb geopend, nog kan gebruiken? De dop is maar heel even open geweest en heeft vervolgens goed afgesloten gestaan. Het lijkt me geen probleem, alleen ik heb natuurlijk geen zin om rotte vloeistof in de leidingen te stoppen. Dan heeft het vervangen nog geen zin.

Ja hoor. 2 jaar is zelfs nog te doen.
Veel langer niet iig.
 
mijn 5 liter can staat in een niet verwarmde vochtige schuur, en daar doe ik 3-4 jaar mee.....
controle met een geleidsbaarheidmeter geeft nooit een probleem.....dus als 4 jaar al geen probleem is, dan is 2 weken al helemaal geen probleem
 
mijn 5 liter can staat in een niet verwarmde vochtige schuur, en daar doe ik 3-4 jaar mee.....
controle met een geleidsbaarheidmeter geeft nooit een probleem.....dus als 4 jaar al geen probleem is, dan is 2 weken al helemaal geen probleem

Ik heb ook 5 liter staan, al een tijdje. Hoe controleer je dat spul met een gelijdbaarsmeter (ohmmeter?)
 
Nou... het lijkt mij wel duidelijk. Erin rammen die rommel :P. Bedankt allemaal. Ben erg benieuwd naar het verschil met de nieuwe remleidingen.
 
sorry, je leest het fout, het moet zijn:

"Men zegt altijd als het potje open is geweest dan kun je na lange tijd problemen krijgen. Als het potje dicht is kan het lang aan."

niet na 2 weken.
als je dat spul in je remsysteem giet, dan komt er toch net zo goed lucht bij. en dat remsysteem sluit je toch net zo luchtdicht af als die fles? volgens jouw beredenering zou de fiets na 2 of meer weken dus minder goed moeten gaan remmen....
jaarlijks de remvloeistof vervangen is dus het advies.
 
sorry, je leest het fout, het moet zijn:

"Men zegt altijd als het potje open is geweest dan kun je na lange tijd problemen krijgen. Als het potje dicht is kan het lang aan."

niet na 2 weken.
als je dat spul in je remsysteem giet, dan komt er toch net zo goed lucht bij. en dat remsysteem sluit je toch net zo luchtdicht af als die fles? volgens jouw beredenering zou de fiets na 2 of meer weken dus minder goed moeten gaan remmen....
jaarlijks de remvloeistof vervangen is dus het advies.
Nee hoor, dat bedoelde ik niet. Had ik er niet bij geschreven, misschien dom. Ik bedoelde dat wanneer je een potje opent en de helft gebruikt om dit vervolgens in de kast te zetten tot de volgende beurt.
 
Nee hoor, dat bedoelde ik niet. Had ik er niet bij geschreven, misschien dom. Ik bedoelde dat wanneer je een potje opent en de helft gebruikt om dit vervolgens in de kast te zetten tot de volgende beurt.

ah okay.

dát schijnt inderdaad slechter te zijn... maar t zal wel, ik hecht er niet zo heel veel waarde aan. als die merkbaar slechter begint te remmen ga ik me wel zorgen maken actie ondernemen
 
Zo denk ik er ook over. Alleen als ik een half potje heb staan en ik weet toch dat ik het er niet mee red dan koop ik voor die 4 euro wel een nieuw potje.

Als ik er net een scheutje uit heb gedaan dan gooi ik het er ook wel weer in als ik het een beetje vertrouw.

Ik rij dan ook niet op de top van het kunnen van mijn motor.
 
Dat zou je haast denken, maar waar komt dat vocht dan vandaan dat na veroop van tijd in je remsysteem komt?
Rem systeem is nooit 100% luchtdicht, vandaar dat het loont om zo nu en dan te ontluchten. Bovendien wisselt de vloeistof voortdurend in temperatuur tijdens gebruik. Niet hetzelfde als wanneer het in een fles op de plank staat.

Remvloeistof verkleurt door veroudering en vocht; als je een aangebroken fles hebt staan met volmaakt heldere vloeistof lijkt het een verspilling om het niet te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan