houden van

kawa z1000

Rookie
30 apr 2003
17
0
groningen
het was vandaag weer een heerlijke motordag.met wat vrienden erop uit een lekker toeren. maar wat ik me telkens afvraag is waarom er zoveel motorrijders zijn die blijkbaar een vrouw of vriendin hebben waar ze naar mijn idee niet echt van houden. ik verbaas mij er namelijk over dat op een enkele "gek" na we goed in de de motorkleren zitten alleen de dames achterop het vaak moeten doen met een helm,handschoenen en als ze geluk heeft een jas. denken we nou echt dat we alleen als we alleen rijden de kans lopen om onderuit te gaan?
uiteraard zijn er ook goed geklede vrouwen achterop maar die zijn mijn inziens in de minderheid. kan iemand mij vertellen hoe dit komt? is haar veiligheid die paar honderd euro niet waard, of willen ze zelf geen pak aan? ik vind het een onbegrijpelijke situatie.

groet, peter
 
zo'n pak verpest hun figuurtje :+

tot ze onderuit gaan en helemaal geen figuur meer hebben. ik zie het ook vaak en vind het ook raar maar ja niet mijn probleem. mijn vriendin mocht pas achterop nadat ze de juiste kleding aangeschaft had... O-)
 
Vaak is het een enkele keer achterop en verder nooit. Daar koop je geen pak voor. Ik heb 2 pakken maar die luxe hebben veel anderen niet
 
Kan me nog herinneren van blik op de weg, Vrouwtje achterop, jurkje aan, schuivertje gemaakt en de vellen hingen erbij. volgens mij had hij een korte broek aan. Het zag er in ieder geval niet zo smakelijk uit na die crash.
 
Vaak is het een enkele keer achterop en verder nooit. Daar koop je geen pak voor. Ik heb 2 pakken maar die luxe hebben veel anderen niet

heb 1 pak en 1 goed uitgeruste met bescherming bevattende niet leer zijnde broek, maar als ik mn vriendin daar in moet hijsen ziet ze er wel heel erg als urbanus uit, maar dan met ook nog flappen over de schoenen die als vlaggen achter de motor wapperen... 2e pak dus geen optie :+
 
Tja.. ik denk niet dat dit de juiste plaats is om je vraag te stellen. Maar ik heb me er vanmiddag ook over verbaasd. Mijn vrouw heeft gewoon een leren pak en een textiel pak, net als ik zelf.

Zoals je zelf al opmerkt, voor die paar honderd euro ga je het risico niet lopen. En wat betreft het verpesten van het figuur ???? Wat ziet er nou beter uit dan een vrouw in een strak leren pak...
 
Hmmm denk dat ik het wel met je eens ben (maar
[detective mode on]het kan natuurlijk ook zijn dat het niet de vrouw is maar een vriendin in nog niet echt serieus stadium [detective mode off] )

heb mijn moto nu drie maand maar heb eerst niet met mijn vrouw erbij op gereden.
Eerst maar eens aan het gevoel wennen. daarna voorzichtig 50 km tussendoorweggetjes gereden (met mijn vrouw in mijn leren jas goede helm op ,haar dikste spijkerbroek handschoenen (alleen was de jas geen motor jas))
En toen ze het leuk vond direct een pak gekocht.... (ook naar aanleiding van foto's op het Internet...wow schrik. En vandaag nadat we al een tijdje samen rijden ook snelweg gepakt... weet niet of het helemaal de juiste volgorde is maar toch heb zeker wel stil gestaan bij de veiligheid van mijn vrouw.
(helaas voor de niet motorijdende vrienden etc. ze mogen niet achterop zonder beschermende kleding)

dus ongetrouwde motorijders (bewaar je oude motopak voor je scharrels) en getrouwde motorijders, als je zuinig op haar bent koop een goed pak voor haar.

veel :] plezier
 
En wat betreft het verpesten van het figuur ???? Wat ziet er nou beter uit dan een vrouw in een strak leren pak...

een vrouw in lingerie :+
ik zie ze ook graag strak in pak, maar bedoelde meer dat die vrouwen dat denken..
je weet hoe ze zijn met dit weer..kort strak en zo bloot mogelijk :}
 
zag vanaaf helemaal de limit, moeder met kind achterop, moeder in trui met spijkerbroek en kind in gewone kleding en gewone jas....
dan ben je toch nie wijs????
 
Sorry hoor, maar kan het niet laten, lingerie is leuk, maar dan wel onder mijn leren pak!!! :}
Zag er vandaag ook inderdaad een paar met laarsjes en nylon broekjes. Moet er niet aan denken hoe dat er uit ziet als ze onderuit gaan. Brrrrrrrrrrrr.
 
Mijn vrouw zit echt niet zo vaak achterop, maar we hebben toch mooi een compleet pakkie gekocht: Goretex broek (nee, niet flatteus), goede jas met rugplaat en alles erop en eraan, handschoenen met kevlar etc. etc. Geen speciale laarzen o.i.d., ze draagt dikke leren schoenen.

Alleen nog een keer een nieuwe helm halen voor haar bolletje.

Ik moet er niet aan denken om zonder al die bescherming weg te rijden.

Van de week stond ik voor het stoplicht naast zo'n lampje. Snelle fiets, spijkerbroek, t-shirt, geen handschoenen, nette kantoorlullenschoenen (van die instapperts), 2e helm zo om zijn linkerarm. En maar raggen met die fiets. Heel slim.. * NOT *

Kijk, ik vind het heel slecht te zien dat iemand zijn vriendin of vrouw in niet-beschermende kleding achterop heeft, maar ik vind al die mooiweerrijders in hun korte broekje en zonder handschoenen net zo fout
 
hahaha, in ieder geval heeft zij genoeg verend materiaal om een aardige butt-down op te vangen... Of hij voorop de fiets daarna nog wil rijden is dan nog maar de vraag. Ik denk dat hij daarna alleen nog maar aan zijn motor zit })
 
Mijn vrouw rijdt bijzonder graag mee :] , ik denk dat 90 % van mijn kilometers met vrouw worden gereden. :P . Uiteraard heeft zij de zelfde beschermende kleding als ik (wel in haar maat hoor ;) ). Ik heb liever dat m'n motor total loss ;( is dan mijn vrouwtje. Zonder beschermende kleding rijden is totaal onverantwoord. Misschien moet er eens een piccie geplaatst worden van iemand na een valpartij zonder beschermende kleding. Maar ik denk dat dat zelfs voor deze site te erg zal zijn.
 
Mijn vriendin moet het toch echt doen met een helm, handschoenen en een motorjas. Veilig is anders, maar er zal ooit verandering in komen...€€€
 
Ik heb het sterkste verhaal hier. Kwam met een paar R1's terug van de ardennen en reden constant 200 km/h en werden toen ingehaald door een gixxer 1000 door een jongen in spijkerbroek en T shirt, en om het verhaal nog mooier te maken achterop een jongedame met een heel mooi figuur. Ik heb dat goed kunnen zien omdat ze een kort (omhooggewaaid) rokje aan had en een topje wat dus onder haar oksels zat. We zijn er even bij gaan rijden om van dit uitzicht te genieten en met een gangetje van 260 ging dit zo door tot hij een afslag nam. Gekker heb ik het nog niet meegemaakt. Voor dat jullie zeggen rrr1 weer, we waren met zijn 4en dus ik heb getuigen.
 
Er komt bij mij niemand achterop zonder beschermende kleding, al helemaal mijn vriendin niet. Heb geen zin de rest van mijn leven tegen haar afgeschaafde figuur aan te kijken onder de lakens... :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan