Houder voor navigatie/Gsm voor op het stuur, maak het zelf

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.002
53.921
Kampen (Overijssel)
Er zijn er al veel te koop maar zelf een bevestiging maken is leuker.
Misschien dat een ander er ook wat aan heeft vandaar dat ik dit hier plaats.
Aanvullingen of suggesties zijn welkom.

Ik heb deze twee spiegelklemmen gekocht, niet echt heel goedkoop maar dat was de insteek niet. Maar gauw vergeten wat ze kosten.

image_zpsz7bz6sl7.jpeg


Samen met een aluminium plaatje en een gsm klem van een selfiestick ging ik aan de slag. De plaat is 5mm dik en die had ik nog over van een ander project.

image_zpsv0el60ag.jpeg


Dan bout je de boel aan mekaar, de plaat maak je zo groot als dat je hem nodig hebt. In dit geval moest er een iPhone 6 op komen. Deze zit in een waterdichte case van lifeproof waarin een extra batterij zit.

image_zpsouaexdrd.jpeg


image_zpsc8rwpfxt.jpeg


image_zps45l94ehv.jpeg


image_zpswquferft.jpeg


En dan netjes gladmaken en de plaat zwart spuiten. Of roze, net wat je wil.

image_zpshnjuovbq.jpeg


Door de spiegelklemmen is de houder kantelbaar.

image_zpsk55yn4eu.jpeg


De klem is nu vastgezet met dubbelzijdige plakband, het heeft bij mij nooit losgelaten en ik verwacht ook nu niet dat het eraf zal waaien. Op de foto ziet het een beetje lomper uit dan het in werkelijkheid is.

image_zpsnbzckbfp.jpeg


Met de telefoon in zijn case erop ziet het er zo uit.

image_zpsk7md2tbg.jpeg


image_zps4nn1keud.jpeg


image_zpsxy4rq1q3.jpeg


Het dashboard blijft zo goed afleesbaar. Mocht er problemen zijn met de afleesbaarheid van de gsm/navigatie dan kan er een zonneklep gemaakt worden. Eerst zo maar eens testen.

Ik heb er ook voor gekozen omdat ik denk dat door deze constructie en door het gekozen materiaal de trillingen van de motor minder invloed zullen hebben.
 
Mooi gemaakt!

Maar zit de display niet te kort onder jouw neus? Dat je echt naar beneden moet kijken?
Ik heb het liever zo ver mogelijk van mij af dat ik gelijktijdig op de weg kijk en op de display. (kan nu alleen de snelheid niet aflezen van de motordisplay, maarja wat maakt het uit)
 
Dank je wel,

De plaats waar hij nu zit is niet de allerbeste plek. Alternatieven zijn er ook niet echt. Bestaande bevestigingen zijn die je met één punt om het stuur klemt en dan vlak bij het handvat zitten. Die trillen dan weer mee en maken het scherm onleesbaar. Dit zit heel stevig en maar een klein stukje van het dashboard. Ik vind ook niet dat je teveel moet gaan zitten staren naar een navigatie, dat hoeft ook niet als je weet hoe je de informatie moet lezen. Anders kun je hem ook pairen met een oortje onder de helm en laat je je de instructies er ook nog eens bij voorlezen.
Mocht ik door de drukte of wat dan ook een afslag missen dan rijd ik naar de volgende en pik de route verderop wel weer op.
Het is ook maar een handig middel dat mij ter dienst staat, als het even niet kan dan kies ik gewoon even de verkeerde weg.
 
Laatst bewerkt:
Ghehehe, :+

Ik zie toch veel van die dingen verkocht worden en dan kost alleen een of andere "kogel" €25,- of meer. En als je dan per onderdeel gaat doorrekenen dan ben je een klein fortuin kwijt om alleen je gsm/navigatie op je stuur te bevestigen. Vervolgens trilt dat ding ook nog eens ongelofelijk hard mee en is daarmee je scherm onleesbaar.
Toegegeven, het waterdichte doosje van lifeproof is een dure maar wel erg handig om een extra batterij erbij te hebben. Zonder batterij is al een stuk goedkoper en spanning om te laden is aanwezig.

Nu ben ik een uurtje bezig geweest en in totaal zo'n drie tientjes kwijt aan materiaal en een beetje verf uit een spuitbus. Omdat hij nu zo vast zit weet ik zeker dat hij niet gaat trillen al zou je over een klinkerpad rijden.

De enige aanpassing die ik vandaag nog gedaan heb is het metalen lipje haaks omgezet zodat deze om de telefoon haakt. Die gaat geen kant meer op.
De zelfde klem heb ik ook op het glas van de toerenteller geplakt en dat zit als een huis. Daar heb ik alleen een selfiestick voor gesloopt. En die kost een euro of vijf bij de action of xenos.

Nu hopen dat de applicatie van TomTom nog eens een opwaardering krijgt met kronkelroute functie. Dat zou het echt af maken.
 
Laatst bewerkt:
De GO versie voor android.

Via routeplanning oid. niet te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet, heb via mail gevraagd of dit ook voor iOS beschikbaar gesteld gaat worden maar het zal liggen aan degene die de upgrades gaat uitvoeren. Er was nog niks over bekend.
Mocht het inderdaad ook voor iOS beschikbaar worden dan zijn er sowieso vier vrienden die de ap dan ook gaan gebruiken.
Die hobbelen nu een beetje achter een aan die een oude auto XL one op z'n stuur geknoopt heeft.

Misschien moeten meer iOS gebruikers om de kronkelroute optie vragen om ze te porren dit ook te doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan