Houtribdijk

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Ik wil graag een rondje Flevopolder doen. Ik dan uiteraard over de Houtribdijk en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met zijwaartse wind? En hoe zit het met de muggenoverlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom!~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
jesus gewoon gaan muggen heb je altijd wel dijk is ongeveer 25 km lang dat is bij 100 max snelheid 15 minuten en vor de muggen ga je achter een vrachtwaggel of krampeerboet rijden.
 
jesus gewoon gaan muggen heb je altijd wel dijk is ongeveer 25 km lang dat is bij 100 max snelheid 15 minuten en vor de muggen ga je achter een vrachtwaggel of krampeerboet rijden.

Maar ook met een muggenallergie, zal het wel gaan denk je? Of goed insmeren met Citroenel.
 
Houtribdijk is een tweebaansweg met veel stuntchauffeurs. Daar kan je beter op letten dan die miljarden muggetjes.
 
I see what you did here ;)

Waalbandijk
Is er een nieuw subforum in aantocht?

Eentje voor topics over dijken?

Btw: wat is er nu zo een uitdaging aan "dijkroutes" te rijden?

Ik wil graag een rondje België doen. Ik dan uiteraard over de Belgische wegen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met putten barsten gaten? En hoe zit het met de overstekend wild overlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom
 
Is er een nieuw subforum in aantocht?

Eentje voor topics over dijken?

Btw: wat is er nu zo een uitdaging aan "dijkroutes" te rijden?


Ik wil graag een rondje België doen. Ik dan uiteraard over de Belgische wegen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met putten barsten gaten? En hoe zit het met de overstekend wild overlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom

Om dan toch nog serieus te reageren in dit topic :P :

Op zich is het geen uitdaging, maar over het algemeen is een stuk dijk een aaneenschakeling van mooie bochten en voorzien van mooie omgevingen.

Verwacht niet dat je op een mooie dag er lekker door kan rijden, het is dan doorgaans erg druk met andere mensen die daar ook graag komen. Ondanks dat vindt ik het wel leuk om zo nu en dan even een stukje over een dijk te pakken (in de omgeving waar ik woon liggen er een aantal mooie stukjes dicht in de buurt)
 
Tear off op je vizier knallen

Tear+Off+.jpg
 
Is er een nieuw subforum in aantocht?

Eentje voor topics over dijken?

Btw: wat is er nu zo een uitdaging aan "dijkroutes" te rijden?

Ik wil graag een rondje België doen. Ik dan uiteraard over de Belgische wegen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met putten barsten gaten? En hoe zit het met de overstekend wild overlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom


Zeedijk in Amsterdam kan ik je ook aanraden.
 
Tegen de muggen kan je een een muggenscherm nemen, anderen noemen dat ook wel een windscherm😛 Werking is hetzelfde. Als er wind staat ga je een beetje tegen de wind inhangen, doe ik ook altijd op m'n PCX, en ja ik rijd het hele jaar door, dus die fameuze houtribdijk stelt dan geen reet voor, mocht er toevallig een zuchtje wind staan.

Neem niet de n 701 echt geen reet aan, stukje over de praamweg en knardijk is nog wel leuk, zie je vaak reeen.

Nog een tip, als je niets meer ziet door de muggen, dan moet je stoppen😂

Verder vind ik Flevoland (sorry inwoners) echt een lelijke provincie.
 
Ik wil graag een rondje Flevopolder doen. Ik dan uiteraard over de Houtribdijk en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met zijwaartse wind? En hoe zit het met de muggenoverlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom!\
[/quote]

Mwah, als je er niet in de avond na een warme dag gaat rijden valt het met de muggen wel mee.
T'is idd niet wat je van een dijk verwacht. Vooral rechtdoor met 2 bochtjes.

Rij dan in elk geval over de Zuiderdijk van Enkhuizen naar Amsterdom, da's tenminste een mooi stukje!
 
Laatst bewerkt:
Is er een nieuw subforum in aantocht?

Eentje voor topics over dijken?

Btw: wat is er nu zo een uitdaging aan "dijkroutes" te rijden?

Ik wil graag een rondje België doen. Ik dan uiteraard over de Belgische wegen en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met putten barsten gaten? En hoe zit het met de overstekend wild overlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm. En het liefst op vrijdag.
Tips zijn welkom

En dat vraag je aan ons (merendeels Nederlanders op M-F) terwijl jij als de vraagbaak over België en de Belgische toestanden wordt beschouwd?

Ik begin nu enigszins verward te raken. :?
 
En dat vraag je aan ons (merendeels Nederlanders op M-F) terwijl jij als de vraagbaak over België en de Belgische toestanden wordt beschouwd?

Ik begin nu enigszins verward te raken. :?
Don't worry ... wij als Belgen zijn al veel langer verward :+

Maar effe serieus, als je vragen hebt over de Belgische wegen, laat maar komen ;)
In Wallonië zijn ze aan een echt inhaal maneuver bezig 8-)
Veel nieuwe (en vernieuwde) wegen zijn er gewoon beter dan in Vlaanderen, ook de ronde pjnten zijn er beter :t
 
ook de ronde punten zijn er beter :t

Rond punt = Belgs voor rotonde.

Wel s achter een Belg gereden als die een rotonde nadert ?

Ze snappen er echt niets van, zeker niet als het ook nog eens een rotonde met dubbele rijstroken zijn, dan kun je beter boterhammen bij je hebben want ze wachten tot er echt nergens meer een voertuig te zien is voor ze erop durven te rijden |(
 
Rond punt = Belgs voor rotonde.
_O-
Wel s achter een Belg gereden als die een rotonde nadert ?
Nee, ik rijd die altijd voorbij vóór ik aan het rond punt ben })
1 baans of tweebaans, voor sommigen maakt het niet uit, als er aan de overkant iemand gaat oprijden wachten ze, ze snappen het niet dat ze met een beetje snelheid gewoon dat rond punt op kunnen :')
Daarvoor hebben ze die ronde punten uitgevonden, om er met een bepaalde snelheid op te kunnen zoals je invoegt op een snelweg, maar dan minder snel ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil vanmiddag mijn motor uit degarage rijden. Iemand hier ervaring mee? Moet ik ergens rekening mee houden, bijvoorbeeld losliggende tegels of overvliegende mussen. Tips zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Hoelang is de Houtribdijk? moet je ervoor tanken en kan dat?
 
Ook een geruststelling: veel wind en muggen gaan niet samen. Verder steken ze niet als je ze verplettert. Alleen als je stil staat. Dus geen zorgen wat allergieën betreft zolang je de vaart erin houdt.

Eerlijk gezegd vind ik de vraag van TS niet zo gek. De afsluitdijk, Enkhuizen - Lelystad vv, soms zijn die haast onberijdbaar door die mugjes. Zelfs met de auto.
 
Je moet niet gaan rijden op een warme dag als de dagen daarvoor koud zijn geweest. De muggen gaan dan plots ook van het warme weer genieten.

maxresdefault.jpg


 
Laatst bewerkt:
Ook een geruststelling: veel wind en muggen gaan niet samen. Verder steken ze niet als je ze verplettert. Alleen als je stil staat. Dus geen zorgen wat allergieën betreft zolang je de vaart erin houdt.

Eerlijk gezegd vind ik de vraag van TS niet zo gek. De afsluitdijk, Enkhuizen - Lelystad vv, soms zijn die haast onberijdbaar door die mugjes. Zelfs met de auto.

Ik was ooit bij het meer van Skadar (Montenegro) en daar kon je het meer oversteken via een dijk.
Bij aankomst ruit auto vrijwel schoon. In ca 2km ruit ondoorzichtig. Nee aub niet de ruitenwisser. Smeerboel! Voorruit was zo ongeveer ondoorzichtig en de kleur was zwart, met groen en rood. Auto gestopt en met water uit het meer voorruit weer vrij gemaakt.

Nee, dan ga ik van die 2 mugjes op de Houtribdijk niet meer wakker liggen!! :P
(hoewel die alles ook goed vies kunnen maken)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan