How low can you go?

White Scorpion

Die hard MF'er
10 jul 2005
412
1
Tilburg
ff een vraagje.
Ik heb net sinds een maandje een nieuw achterbandje op mijn fietsje laten leggen.
Nu kan ik dus heel goed zien tot hoe ver ik door de bochten ga vanwege de slijtage.

Ik heb aan beide kanten van het bolle stuk van de band nog ongeveer een pinkbreedte over aan profiel wat nog niet bereden is.
In theorie zou ik dus nog scherper door de bochten kunnen gaan.
Toch heb ik al een paar keer het idee gehad dat ik op het punt stond om te gaan schuiven (schoon, droog en strak asfalt).
Nu wil ik niet meemaken dat ik onderuit ga in een bocht, maar ik vind het wel prettig om lekker plat door de bocht te gaan.
Het is me trouwens opgevallen dat veel R1's e.d. met dezelfde band (BT-014) minder van hun band gebruiken dan dat ik doe.
Toch heb ik het idee dat zij platter door de bocht gaan dan ik.
Kan het zijn dat mijn fiets z'n zwaartepunt ervoor zorgt dat ik tegen de grens aan zit, of stel ik mezelf aan en kan ik nog verder? *D
 
Gek genoeg denken veel mensen dat geen/smalle schaamranden het teken zijn van goed bochtenwerk.....

Met een goed afgestelde fiets en een goede bochtentechniek hoéf je helemaal niet zo plat.....
 
Gek genoeg denken veel mensen dat geen/smalle schaamranden het teken zijn van goed bochtenwerk.....

Met een goed afgestelde fiets en een goede bochtentechniek hoéf je helemaal niet zo plat.....
same as geschaafde sliders of niet :9 knietje uitsteken is toch enkel om te posen (op openbare weg, laten we wel wezen :9 )
 
Profiel van White Scorpion
Nickname: White Scorpion
Icoon:
Geslacht: Man
Geboorte datum:
Woonplaats:
Beroep:
Email:
ICQ: -
Ondertitel: Bandit 1200N
Signature: http://www.white-scorpion.nl
Homepage: http://www.white-scorpion.nl
Registratie datum: 10-07-2005 (365 dagen geleden)
Status: Normale Gebruiker
Banaanscore™: 1.5%

Donateur: Nee





Hee tis vandaag je eerste MF-verjaardag! Gefeliciteerd!

*O*

Banaanscore kan iets beter trouwens :P
 
Nou, ook al staat ie goed afgesteld, als je schaamranden overhoudt kan het echt wel harder, dus platter :W
 
probeer het anders op een lekker geasfalteerde rotonde, gewoon rondjes blijven rijden,
en dan steeds dieper en dieper, niet kijken hoe scheef je hangt, want dan lig je op je bek, zet ik je gedachte punten af waar je op focust, je motor volgt je wel, deze kan schuiner als jij denkt, probeer er niet bij na te denken, dit is een kwestie van doen, zorg wel dat je voeten recht op je steppies staan, het is namelijk zeer pijnlijk als je tenen naar buiten steken en plooien onder je steppie en wegdek :(
Succes ermee :W
 
Gek genoeg denken veel mensen dat geen/smalle schaamranden het teken zijn van goed bochtenwerk.....

Met een goed afgestelde fiets en een goede bochtentechniek hoéf je helemaal niet zo plat.....
Dit heeft ook niets met een goede bochtentechniek te maken. Het is gewoon leuk om plat door de bocht te gaan :]

Hee tis vandaag je eerste MF-verjaardag! Gefeliciteerd!
Wat ben je oplettend zo laat op de avond. Was mij nog niet opgevallen ;)
En dan te bedenken dat ik net mijn profiel nog aangepast heb :Y

probeer het anders op een lekker geasfalteerde rotonde, gewoon rondjes blijven rijden,
en dan steeds dieper en dieper, niet kijken hoe scheef je hangt, want dan lig je op je bek, zet ik je gedachte punten af waar je op focust, je motor volgt je wel, deze kan schuiner als jij denkt, probeer er niet bij na te denken, dit is een kwestie van doen, zorg wel dat je voeten recht op je steppies staan, het is namelijk zeer pijnlijk als je tenen naar buiten steken en plooien onder je steppie en wegdek
Succes ermee
Ik heb al gauw afgeleerd om mijn voeten buiten de steunen te laten steken. Is niet echt een prettig gevoel :N
Ben al wezen kijken op een lege geasfalteerde parkeerplaats, maar zelfs met 20km/h kun je je motor nog aardig beschadigen, dus ben toch nog steeds voorzichtig..
Hier heb ik m trouwens al een keer voelen glijden, reed toen rond de 20km/h, dit was trouwens met de oude achterband (metzler roadtec).
Vind het af en toe toch nog wel eens leuk om 8tjes te draaien en noodstoppen te maken, het houd een beetje de controle met langzaamrijden en noodsituaties op peil ;)

Het verbaast me trouwens dat er nog zoveel gereageerd wordt zo laat op de avond, ik heb vakantie, maar anders zou ik nu al op 2 oren liggen :z
 
Schaamranden zijn wel een aanduiding van hoe hard je door de bocht gaat. Hoe harder » hoe schuiner » hoe minder schaamrand. Natuurlijk scheelt het ook of je er naast hangt of dat je recht in het zadel blijft zitten... (misschien het verschil tussen jou en de sportmotorridders die je noemt?)

Maar met een pinkbreedte schaamrand hoef jij je niet te schamen hoor! Ga lekker :] en zorg dat je het fijne gevoel houdt. Ofwel zorg dat je niet onderuit gaat. Als dat betekent dat je een ietsje schaamrand overhoudt, het zij zo.

Als je per sé schuiner wilt, moet je misschien wat aan je techniek werken, het kan zo maar zijn dat jouw zithouding niet goed is. Of jouw vering staat niet goed afgesteld. Of...

Maar het belangrijkste is dat je de banden aan het asfalt houdt!
 
en voor :?
Als je voor geen schaamrand meer hebt, kan je dus niet platter ;)

Ik hou ook altijd wat over aan de voorkant (cat), omdat ik daar een hogere band dan standaard heb gemonteerd.

En verder lekker :] schaamrand :Z
 
Als je voor geen schaamrand meer hebt, kan je dus niet platter ;)

Ik hou ook altijd wat over aan de voorkant (cat), omdat ik daar een hogere band dan standaard heb gemonteerd.

Is ook afhankelijk van de snelheid waarmee je instuurt. Sneller en harder insturen vervormt je band meer waardoor je randje smaller wordt (of zelfs verdwijnt).
 
Als ik het me goed herinner heeft de vorige eigenaar van mijn Bandit de achterkant verhoogd waardoor je meer op het stuur hangt. Voordeel dat je sneller kan reageren met sturen. Nadeel kan natuurlijk wegligging zijn.

Ik geloof niet zo in naast de motor gaan hangen met een knie naar buiten. Vind dat je er zelfs minder stevig door op de motor zit.
Wel ga ik bij wat langere bochten iets verzitten, maar dit is meer om stabieler een en dezelfde lijn in de bocht te kunnen volgen.

Scherp insturen doe ik niet echt, meestal probeer ik de ideale lijn in een bocht te rijden, maar dan wel binnen mijn eigen rijbaan.

Ff of topic:
Heb sinds een maand of 1,5 een leren pak gekocht, ik had daarvoor altijd een stoffen pak. Dat stoffen pak is ideaal tegen de regen, maar het wappert en doet allemaal.
Met dat stoffen pak reed ik niet echt lekker met 120km/u op de snelweg, met mijn leren pak rij ik nu met 160km/u met rustig 1 hand aan het stuur.
Voor mij is een leren pak op een naked bike dus echt een must geworden.
Misschien dat mensen die op het punt staan een pak te kopen hier nog wat aan hebben })

hier trouwens nog 2 pics van mijn motor voor degene die m kennen:
zijkant.jpg
achter.jpg
 
ik had met 014 (cbr600f) ook flinke schaamranden, maar nu met pilot power erop nog maar een mm of 5 denk ik ;) dus heeft zeker ook met de band te maken hoor en ik ga nog steeds harder en platter })
gewoon blijven oefenen :P maar das altijd leuk met motorrijden hahaha
 
014 Zou je toch echt wel gewoon tot de rand op moeten kunnen rijden. En je valt er ook niet overheen als je aan het randje bent. ;)

Lijkt me dat je van een (standaard) Bandit 1200 de stepjes ook nog wel aan de grond moet kunnen krijgen (zonder dat je daarna de motor op hoeft te rapen). Ik geef echter geen garantie op deze uitspraak. ;)

Mensen op R1's (met of zonder randjes) kunnen gewoon niet rijden. })
 
Ik kan bijlange nog geen KD maar oefen wel veel (1x per week) op een rotonde :Y
Mijn schaamrandje links is nu iets van max 2 mm en rechts iets van 3mm 8-)
De eerste 1000km's reed ik met schaamranden van minstens 1.5cm :X gwn blijven oefenen dus ;) :]
Oja vergeten ik rijd met MPP'S nu :} banden
 
Ben plaatjes gaan maken in de garage :P (tijd teveel :z )
Achter lijkt het of mijn schaamrand links bijna verdwenen is maar die poppetjes van michelin staan er nog op :?
En voor heb ik nog GROTE :o randen links ,stuur ik gwn te voorzichtig in ofzo :?
Srry @ ts voor topicvervuiling maar vind dit niet belangrijk genoeg om eigen topic voor te starten :P ;)
0
 
Als je normale progressie maakt, zal je achter eerder rond rijden dan voor.
Niets aan de hand, gewoon lekker rijden en genieten.
 
Ik zie de schaamrand op die laatste foto goed zitten... dikke pinken heb jij!
Deze foto is gemaakt na thuiskomst met mijn nieuwe band. Ik had al verwacht dat ik hier reactie op zou krijgen *D

Heb het even opgemeten:
Code:
Voor links:     15mm
Voor rechts:    14mm
Achter links:    6mm
Achter rechts:   5mm
Mijn pink:      16mm

Dus eigenlijk 1/3 pink breedte :P

 
Ik denk ook dat het aan de soort fiets ligt en natuurlijk de ervarenheid van de rijder ( hoe hard wil je zweten ? ). Moet ik niet gaan proberen met mijn choppertje :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan