How to: Angel Eyes

markzor

MF'er
19 mei 2009
43
0
ellecom
Omdat ik op het forum hier geen How to van vond heb ik er voor jullie 1 in elkaar gefrutseld:) *O*

Deze angel eyes zijn eenvoudig te maken en zorgen voor een mooi effect om je lamp.

Zelf heb ik ze nog niet gemaakt


wat heb je nodig
- 6 hoekig Plexiglas gordijnstok (ik geloof dat dit plexiglas is)
- Dremel (een ijzerzaagje wilt ook werken)
- 4x ledjes 3,6 V
- 4x weerstand 220 ohm
- Draad om aan te sluiten
- Schakelaar (voor als ze niet 24/7 moeten branden)
- Stukje zwarte tape


6 hoekig staafje

Het eerste wat je doet is de diameter opmeten van de lamp waar je het omheen wilt hebben. Als je dat weet zaag je een staafje af van zo'n 2,5 tot 3 cm langer om zeker te zijn dat je voldoende lengte hebt


Leg het staafje dat je gezaagt hebt in de oven en zet het op 300 graden voor 5 tot 7 minuten. Dit doe je om hem daarna te kunnen buigen.
Zoek ondertussen iets dat dezelfde diameter heeft als de lamp waar die omheen komt, houd het staafje wel in de gaten want als het smelt word het een zooitje.


Als je iets hebt met dezelfde diameter buig je het er omheen en houd je dat even vast tot het de vorm aan heeft aangenomen en is afgekoeld. Wel zo buigen dat je vlakke kant onder hebt.




Eenmaal in de vorm haal je het ovirge materiaal weg en maak je `sneetjes` met een dremel of ijzerzaag aan de buitenkant / bocht. Dit hoef je maar aan 1 kant van het staafje te doen. Om de sneetjes mooi en gelijk te krijgen kan je dit het beste doen voordat je het rond gebogen hebt.


hier nog teveel materiaal.


met een stukje tussenruimte


de sneden aan de buitenkant

Nu de vorm en de sneetjes erin zitten,boor je aan beide kanten een gaatje waar het ledje precies inpast. Doe wat zwarte tape om het staafje, de lengte van het ledje. Dit zorgtt ervoor dat het ledje vast zit en dat het licht niet meteen naar de zijkant gaat maar door het plexiglas.

(en in het gaatje waar je de led insteekt even met een oorstokje en polish even polijsten tot het mooi terug doorschijnend is)

ledjes erin


Tape erom heen

Maak een weerstand aan de plus kant van het ledje (de langere kant)
Verbind alle ledjes met elkaar, maak er een schakelaar, aansluiten en klaar.




Als alles goed gegaan is hoor je zo`n resultaat te hebben.




Als iemand nog anvullende informatie, verbeteringen heeft of als ik wat vergeten ben hoor ik het graag.
De site waar het vandaan komt staat bij de foto's
 
Laatst bewerkt:
yep je het ook ronde staven daarvan ;)

en in het gaatje waar je de led insteekt even met een oorstokje en polish even polijsten tot het mooi terug doorschijnend is

dan straalt de led beter door

greetz
 
Het eerste wat je doet is de diameter opmeten van de lamp waar je het omheen wilt hebben. Als je dat weet zaag je een staafje af van zo'n 2,5 tot 3 cm langer om zeker te zijn dat je voldoende lengte hebt

Als je de dia gaat opmeten kom je FLINK tekort ;)

K heb deze howto wel eens op bf gezien meen ik me te herinneren, kan dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan