How-to begrenzing zx6r '98 verwijderen

FR@NKILL

Die hard MF'er
2 feb 2006
401
1
vlak bij amsterdam
Deze how-to begrenzing zx6r 98-99 verwijderen, is door Fr@nkill gemaakt.
Dit is een van de eerste keren dat ik zelf iets aan mijn motor doe dus dat geeft ook al aan hoe simpel dit klusje is. Met wat ondersteuning van Pascal via msn heb ik de hele boel uit elkaar gehaald en de ringen eruit gehaald. Ik moet zeggen dat het achteraf reuze meevalt, (behalve het rijden zonder begrenzing dan. Dat was echt kicken, Helaas zitten de ringen er nu weer in :S )

Wat heb je nodig.
- Een 10mm dopsleutel.
- Een normale kruiskop schroevendraaier.
- Een kleine kruiskop of platte schroevendraaier.
- En in mijn geval een doos :? :? (zie je zo wel)

De beschrijving met foto’s:

1      2 Bouten losmaken. Deze bouten (10 mm) zitten onder je zitje. Dus eerst
je buddyzitje en dan je eigen zitje eraf halen. (zie foto 1)
foto1.JPG


2      2 bouten losmaken. (zie foto 2)
foto2.JPG


3      Zet eerst je benzine kraantje op OFF. Haal dan de draaiknop van je
benzine kraantje af door er een kruiskop schroevendraaier in te steken.
(zie foto 3)
foto3.JPG


4       Haal je slangetje los. Dit doe je door eerst het klemmetje in te knijpen
met een tang en hem naar achteren te schuiven. Dan kan je proberen het
slangetje eraf te trekken (dit is wel gepriegel) anders kan je proberen
met een tang het slangetje eraf te trekken. TIP hou er een doek tussen
want er komt een klein beetje benzine uit. (Mits je het kraantje op OFF
hebt gezet, anders komt er meer uit :P ) (zie foto 4, 5, 6)
foto4.JPG

foto5.JPG

foto6.JPG


5      Nu kan je de benzine tank eraf tillen (recht omhoog) Ik zet hem liever
zo recht mogelijk neer. Met een doos eronder bijvoorbeeld, zeker als er
nog veel benzine inzit (zie foto 7)
foto7.JPG
     

6      Nu heb je het luchtfilter voor je haal de rubbers (nrs 1) eruit en draai
de bouten (10mm nrs 3 los) En haal de slang los (nr 2) (foto8)
foto8.JPG


7      Steek een dopsleutel 10mm in de gaten en draai de bouten los maar niet
helemaal eruit. (foto9)
foto9.JPG


8       Til het lucht filter eraf. Als het goed is krijg je dan dit plaatje
voor je. (foto10)
foto10.JPG


9      De carbs zitten te strak vast om los te maken. Draai daarom de kabel
klemmen los met een kleine schroevendraaier ter grootte van een pen
ongeveer. De linker kabel klem kan je hier zien Benader ze schuin vanuit
het midden (foto 11 en 12)
foto11.JPG

foto12.JPG


10      Benader de middelste 2 slangklemmen ook schuin op deze manier. (foto 13)
foto13.JPG

 
11      Trek nu het rode gedeelte schuin naar achter/beneden in de richting van
de pijl (foto14)
foto14.JPG


12      Nu zie je de ringen zitten. Deze kan je eruit wippen. (foto 15 en 16)
foto15.JPG

foto16.JPG


13      Plaats nu alles weer in de omgekeerde volgorde terug. De carbs kan
je erop zetten door een beetje heen en weer te bewegen met wat druk naar
beneden totdat ze erin floepen.

Dat was em... Simpel toch??

Groeten Frank
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met punt 9 carbs zitten te vast? en daarna kantel je ze gewoon dan zit er toch juist niets vast. Van de zomer maar eens kijken dan mag ie er bij mij ook uit.
 
Het spul kan wel wát hebben, tis een Kawasaki. }) 8-)
Kijk eens naar die lui op van die stuntshows die hun motor opblazen, man wat moeten die lang aan hun gas jenzen voordat de boel ploft.
Ik zie zoiets meer als een korte stress test (ook alleen met warme motor) met als motto : "If it breaks it needed replacement anyway". :o :+

Maar goed echt bevorderlijk zal het niet zijn nee.
En dat was mijn "Justification". :9 :W

wees daar niet teveel van overtuigt :P een kawasaki is de ducati onder de japanners.

tenminste dat vond 1 van mijn kleppen ook

@de how to: Erg belangrijk, sommige motoren wordt opnieuw afgesteld bij het plaatsen van de begrenzer. Als je de ringen dan verwijderd zonder het geheel opnieuw af te stellen, kan de boel warm lopen/ sneller slijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan