How to.....De Benzinekraan....

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
149
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
Kleine simpele 'dingetjes' die zo gewoon lijken te werken, maar waar , vooral de wat oudere motoren, soms hoofdbrekens van komen.

Dit is een veel gebruik type benzinekraan, welke bediend wordt middels een vacuumklep en de standen 'ON' / 'PRI' / en 'RES' kent.

Soms zitten klep en kraan wel eens apart.

full
 
Nog ff een toevoeging , op die 'PRI'-stand, waarom juist in die stand wel lekkage laat zien , als het binnenmembraam gescheurd is. ( als de motor uit is!)

De 'kamer' van die membraamklep, staat dan in "vrije" verbinding met die benzinestroom.....dus de druk ( hoogte-niveau) van de benzine op dat fragiele membraam doet de rest....



full
 
Laatst bewerkt:
Nog een mogelijkheid, die voorkomt!

In beide membramen zit een scheurtje.....
Maar de overloop zit verstopt!!


Wat dan?


Dan wordt er benzine aangezogen, door het vacuumslangetje, richting de betreffende aansluiting van dat slangetje ( luchtinlaat cilinder...).
Geen verneveling van de benzine, teveel...en er "verzuipt" een cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met kawaidioot live mogen spreken.


Eindelijk weer een motorrijder gevonden die ook nog technisch is. Ze sterven een beetje uit namelijk.


Het was me een genoegen mijn vriend. :)



@Ik ben ook wel eens bij bikers place in Forepark (achter de gamma)
 
Laatst bewerkt:
Nog ff een aanvulling....
Dat de kraan in de 'Pri'-stand gaat lekken.......waarom?
In die stand is de vrije loop v/d benzine,...maar passeert wel een opening, welke in verbinding staat met de ruimte waarin de benzine tegen het eerste(binnenste) membraan aandrukt.....
En daarom rook ik dus ook de benzine-lucht en zag de lekkage bij de kraan.

( geel/groene pijl = waar benzine ook heen kan, gele cirkel = waar dan het overloop zit v/d membraan-klep....)




full
 
Ha Kawa.., inderdaad lekker bezig geweest. Gisteren de binnenzijde van mijn tank gecoat. Eerst schoongemaakt met ontroester en wat blijkt: de benzinefilters kunnen niet tegen dat spul, dus is het resutaat:
DSC05589.JPG
Ik hoop dat die los te kopen zijn, waar bestelde jij die spulletjes?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan