How to.....De Benzinekraan....

Bluedog

MF'er
9 nov 2008
218
0
Deventer
Hele goede uitleg hoor. Ik heb net mijn kraantje gerenoveerd, en deze uitleg was heel erg handig. Met name die foto's zijn goed. Die mis ik toch wel in mijn werkplaatshandboek. Ik heb trouwens de nieuwe rubber ringetjes ingevet met een klein beetje vaseline. Kon nergens lezen of dat moet, maar het lijkt me dat ze anders zo snel uitdrogen.

Maar hartstikke bedankt voor dit topic!!! :}
 

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.036
52
Nijkerk
Bezoek site
Een zeer duidelijke omschrijving.
Nog een kleine aanvulling.
bij mij lekt de kraan iets door.
dit komt door een beschadiging van het rubberplaatje.
Hierdoor sijpelt de benzine van af de pri zijde naar de uitgang richting de carburateurs.

Hallo oma :)

Bovenstaande heb ik dus ook, ik had een geshceurd membraam en dus een revisie setje gemonteerd. Kraan ging niet goed dicht. Dus het veertje van het vacuum deel wat opgerekt zodat de druk van de nieuwe O-ring op het conische vlak wat groter werd, en inderdaad, het lekken werd minder. Irritant als je carbs geen overloopslangen hebben. Dan kan de benzine bij lekkende vlotters zo je cilinder in lopen. Ik wilde dus eigenlijk een kraan die gewoon een keiharde OFF-stand heeft, en als je even naar de kraan-uitholling kijkt weet je wat je dicht moet maken om van de PRI een OFF te maken. Dat dus gedaan :

Dan is de vacuumklep helemaal afgesloten maar nu lekt ie dus nog. Langs het vlakke rubber.....
 

ronk

Aprilia Shiver 750
Hallo oma :)

Bovenstaande heb ik dus ook, ik had een geshceurd membraam en dus een revisie setje gemonteerd. Kraan ging niet goed dicht. Dus het veertje van het vacuum deel wat opgerekt zodat de druk van de nieuwe O-ring op het conische vlak wat groter werd, en inderdaad, het lekken werd minder. Irritant als je carbs geen overloopslangen hebben. Dan kan de benzine bij lekkende vlotters zo je cilinder in lopen. Ik wilde dus eigenlijk een kraan die gewoon een keiharde OFF-stand heeft, en als je even naar de kraan-uitholling kijkt weet je wat je dicht moet maken om van de PRI een OFF te maken. Dat dus gedaan :
[afbeelding]
Dan is de vacuumklep helemaal afgesloten maar nu lekt ie dus nog. Langs het vlakke rubber.....

Ondanks een revisie setje lekt hij nog iets door.
Want het veertje is iddd ook iets te slap.
Eerst maar eens een nieuw/zwaarder veertje monteren.
Als hij sterk genoeg is krijg je vanzelf een aan/uit kraan want het vacuumgedeelte trekt hem dan niet meer open
 

kawaidioot

MF veteraan
9 jun 2004
17.974
146
56
Zevenhuizen (Zuid-Holland)
hallo ik ben willem en zoek zo een membraam waar kan ik z'n membraam bestellen
bij voorbaat dank.


groetjes willem.

Ik heb alleen de rubbers behorend bij de kraan in een setje kunnen krijgen.
Het veertje, mocht deze kapot zijn.....zul je deze apart moeten bestellen.

Op Kawasaki.com kun je voor vrijwel elk model kawasaki tekeningen opvragen met daar in opgenomen alle bestelnummers (ook lijst).

voorbeeld
KZ 750


adres kawasaki zoeklijsten,.."owner info" / "parts diagrams"/ <motorcycle>[continue] / ...scroll door de lijst rechts onder het kopje "marketing names"....


@buffel/willem.....ik lees dat je ook een KZ hebt, heb je er vragen over dan kun je me ook een pb'tje sturen. ( bovenste regel "Voorkeuren"aan klikken en dan de derde regel "Privéberichten toestaan?" activeren...)
 
Laatst bewerkt: