How to inclusief foto's: motorbok voorkant bouwen

5 mei 2003
105
0
Ik mag zelf graag skateboard wieltjes toepassen.
Heb ik een keer gedaan omdat ik zo gauw niets anders had liggen dan een oud skateboard en ik moet zeggen: ze zien er net effe kekker uit, in alle kleuren te krijgen, zijn gelagerd en het belangrijkste voordeel: ze zijn lekker breed zodat je je bok zelfs op (niet al te zompig) gras kan gebruiken.
Wel zou ik adviseren om ze te monteren met een rvs bout als as, vanwege de krachten die erop komen. Door de twee lagertjes en het afstandbusje krijg je nl. een redelijke arm in vergelijking met een teflon wieltje.

Have fun.

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
0
38
Emmen
Op donderdag 01 mei 2003 22:05 schreef ZXRené het volgende:Nee is niet erg...ik zal hem ook weer ff uploaden!

AutoCad tekening motorbok voorkant

Hopelijk de goede...ik heb ook nog een bestandje....bok2.dwg, maar ik heb zelf ff geen Autocad meer op het te checken....als iemand een versie voor mij kan.....je weet wel..ssssst.
De tekening is alleen het vooraanzicht.
Oh ja, en eigendom van Taks tuinbouwtechniek :P .

Doc

Die hard MF'er
6 jul 2002
671
0
groningen
Zou iemand het autocad file voor me om willen zetten naar een oudere indeling, ik heb zelf alleen autocad lt.

shithead

MF'er
24 jun 2003
129
0
38
oldenzaal
www.hdc-oldenzaal.nl
hmmzzz beters uitmunted best.

dat vink nu leuk om te doen, hulpmiddelen maken.

ben zelf al hele tijd aan het denken hoe ik een motortafel kan maken (je weet wel met een hydrolic of dmv van draaien ofzow en ofcoz makkelijk opbergbaar (aan de muurt hangen plat als het kan)

heeft iemand hier nog leuke idee'n foto's van home made tavels enz voor ?

afmetingen als breedte en werkhoogte zijn ook al goed. :)

ikuzus

Banned User
21 okt 2002
2.307
0
hmmzzz beters uitmunted best.

dat vink nu leuk om te doen, hulpmiddelen maken.

ben zelf al hele tijd aan het denken hoe ik een motortafel kan maken (je weet wel met een hydrolic of dmv van draaien ofzow en ofcoz makkelijk opbergbaar (aan de muurt hangen plat als het kan)

heeft iemand hier nog leuke idee'n foto's van home made tavels enz voor ?

afmetingen als breedte en werkhoogte zijn ook al goed. :)

Kijk op dese site complete tekening van een heftafel,
deze is de laatste keer voor 15 Euro weg gegaan.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2422110442&category=25644

Laatst bewerkt:

**MIKE**

MF veteraan
25 mei 2003
2.701
0
46
Klik op de volgende link voor een zip bestand met de tekening in Autocad R13/LT95 formaat in Autocad R12/LT2 dxf formaat en voor degene die geen cad/cam pakket hebben is er ook nog een JPG formaat.

Klik hier

Michael

Laatst bewerkt:

Doc

Die hard MF'er
6 jul 2002
671
0
groningen
Ik heb de tekening uitgewerkt met een voorkant, zijkant en bovenaanzicht. Als iemand hem zou kunnen hosten (kan hem namelijk niet posten)of er belang bij heeft laat het maar weten.

Joe Tosh

MF veteraan
23 feb 2003
5.941
0
Ik heb de tekening uitgewerkt met een voorkant, zijkant en bovenaanzicht. Als iemand hem zou kunnen hosten (kan hem namelijk niet posten)of er belang bij heeft laat het maar weten.
Je mag hem mij mailen, kijk in m'n profiel, dan host ik 'm wel een tijdje :) .

JohnZX-9R

Die hard MF'er
16 jul 2003
470
0
Staat dat bovenste gedeelte nu gewoon te balanceren op die twee horizontale asjes, of wordt het geheel in evenwicht gehouden door die pen die in het balhoofd steekt?

Edit: Ik zie het al, die pen houdt de boel in balans.

Laatst bewerkt:

erwin fzr

MF'er
13 jul 2003
191
0
40
beek en donk
die pen die in het balhoofd valt, hoe diep zit die in dat gat?
Kan me voorstellen dat als ie er maar een stukje inzit, er een stuk uit je balhoofd kan breken, of eruit kan schieten met alle gevolgen vandien!!!!!!

En dat gat in het balhoofd, heeft elke motor dat? mischien makkelijk om dat ff na te kijken voordat je zo'n mooie bok maakt en er later achterkomt dat ie niet past.

ZXRené

MF veteraan
27 feb 2002
4.939
0
41
Geertruidenberg
Leuk dat dit topic weer even omhoog is geschopt....zijn er nog andere knutselaars met foto's van het resultaat?

Ik wil die tekening ook wel hosten hoor!!!

JohnZX-9R

Die hard MF'er
16 jul 2003
470
0
Leuk dat dit topic weer even omhoog is geschopt....zijn er nog andere knutselaars met foto's van het resultaat?

Ik wil die tekening ook wel hosten hoor!!!
Ik ga er twee maken René, maar het duurt nog ff denk ik. Als ze klaar zijn komen de piccies vanzelf...

Joe Tosh

MF veteraan
23 feb 2003
5.941
0
Zo, ff online gezet. Hier de link voor de geïnteresseerden :) .

Let op, is een Autocad-file. Ik weet niet of dit met een ander prog ook kan bekeken worden... :?