How-To Ketting en tandwielen vervangen SRAD (video)

HellStorm666

Die hard MF'er
3 apr 2010
563
9
Enige tijd geleden de ketting en tandwielen van mijn Suzuki GSX-R 600 uit 1998 vervangen.
En aangezien het maken van een how-to video mij wel leuk leek, deze direct gemaakt.

Voor een ieder die er nog mee bezig moet, veel succes en ik hoop dat je wat aan de video hebt.

 
Mooie How-To
maar idd beter geen moment sleutel gebruiken om de zaak los te draaien, da's jammer. En de moeren van het achtertandwiel vastzetten met gebruik van wat locktite 243
 
Laatst bewerkt:
En ik nog fotos maken eergister om een how to te maken gezien ik de set ook vervangen heb, ach scheeld weer!

28l7txi.jpg


Leuke video!
 
Laatst bewerkt:
Mooie How-To
maar idd beter geen moment sleutel gebruiken om de zaak los te draaien, da's jammer. En de moeren van het achtertandwiel vastzetten met gebruik van wat locktite 243

Wel eens een moer van een SRAD vast of los gehaald? Locktite niet nodig. Alleen op de imbus van het voortandwiel zou ik het wel doen.
 
Laatst bewerkt:
Met een Stahlwille momentsleutel kun/mag je wel bouten losdraaien, maar daar zit intern dan ook een heel ander mechansime in (niet met een veer maar met een buigijzer zoals dat ook bij de vroegere momentsleutels werkte).
Alle andere momentsleutels hebben, voor zover ik weet, alleen een draairichting-omschakeling zodat je er ook "engelse draad" spullen mee op moment kunt zetten.

Losdraaien doe je volgens mij nog steeds beter met het wringijzer óf de ratelsleutel welke in een doppenset zitten.

Maar misschien dat CB-Sacco 't hier duidelijker kan uitleggen :o

Maar dat boeit verder toch niks?

Ik zou mijn achteras en lagers nog even van nieuw vet voorzien. Verder top filmpie! ;)

Mjah.... Zelf een ketting vervangen wordt een dure aangelegenheid als je er ook de kosten van een (nieuwe) momentsleutel bij op moet tellen })
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen nieuw vet op de achteras? :+

Heb ik er wel op gedaan ;)
Van de oude kleverige kettingvet heb ik er opgespoten.

Dat je dingen schoon moet maken en opnieuw moet vetten mag neem ik aan bij de basisbegrippen horen ;)


Momentsleutel van mij klikt zowel links als rechts om, hij klikte bij de 120Nm omdat ik m daar nog op had staan, maar hij kan 240Nm hebben. Gisteren nog gebruikt bij de auto, en hij deed het nog gewoon ;)
 
Enige tijd geleden de ketting en tandwielen van mijn Suzuki GSX-R 600 uit 1998 vervangen.
En aangezien het maken van een how-to video mij wel leuk leek, deze direct gemaakt.

Voor een ieder die er nog mee bezig moet, veel succes en ik hoop dat je wat aan de video hebt.


Mooi filmpje.

Maar je ring-steeksleutels nog in een kartonnen doosje... :X GA JE SCHAMEN!

Dat doosje hoort volledig uit elkaar gevallen te zijn door het vele gebruik O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan