How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Ik heb een auto voor m'n broer ingevoerd en zat met hetzelfde.
Ik had al vaak gezien dat ze rijbewijs scannen en dan je adres opnoemen, dus rijbewijs broer meegenomen (11 jaar ouder) en jahoor niks in de gaten!
Scheelde weer 10,60 overschrijvingskosten :)
 
Ik heb een auto voor m'n broer ingevoerd en zat met hetzelfde.
Ik had al vaak gezien dat ze rijbewijs scannen en dan je adres opnoemen, dus rijbewijs broer meegenomen (11 jaar ouder) en jahoor niks in de gaten!
Scheelde weer 10,60 overschrijvingskosten :)
Als chauffeur lijkt het me niet handig zonder rbw op pad te zijn 😉
 
Ik sta op het punt een klassieker uit Duitsland op te gaan halen en in te gaan voeren. Zal me eens gaan inlezen in dit topic. Iemand nog last-minute tips die hier wellicht niet staan vermeld?
 
Verkoper geeft me 2 prijzen: xxx zonder Tüv, iets duurder mét Tüv.

Wat heb ik met de Tüv te maken als ik de motor naar Nederland haal en op een NL kenteken ga zetten?
 
Ik sta op het punt een klassieker uit Duitsland op te gaan halen en in te gaan voeren. Zal me eens gaan inlezen in dit topic. Iemand nog last-minute tips die hier wellicht niet staan vermeld?
Onmogelijk. Dit topic bevat werkelijk alles dat je nodig hebt. Het meeste ook nog een aantal keer herhaald.

Bij de RDW vestigingen nemen ze dit topic erbij als ze ergens twijfel over hebben.


:+
 
Verkoper geeft me 2 prijzen: xxx zonder Tüv, iets duurder mét Tüv.

Wat heb ik met de Tüv te maken als ik de motor naar Nederland haal en op een NL kenteken ga zetten?
Zonder. TUV is Duitse APK. Je zou het kunnen zien als kleine aankoopkeuring maar je hebt er niets aan verder.
 
Laatst bewerkt:
Benzine is in DE goedkoper, diesel in NL 😉
Dat weet ik nog niet zo net.............................?
Ik kan snel zien waar goedkoopste te tanken. (net heel ver van huis)
Ik spreek alleen over premium met zero ethanol!

Actuele prijs 1.00h is BP Ultimate benzine hier vlakbij A30 €2.09-7 👈
In Emmerich is Aral Ultimate €2.18-9 Duitsland ca 10ct duurder! (Aral is Duitse BP)
Oke, midden in de nacht kan prijs anders zijn dan in de ochtend/ middag.
Nog effe check België in Maaseik (Shell) is prijs €2.18-2. Ook niet meer interessant.
(ik wipte daar nog wel eens de grens over voor volle tank)

Altijd veel Duitse benzine getankt. Heel wat jerrycans daar volgegooid. Duizenden (?) liters.
Tegenwoordig tank ik dus gewoon 'om de hoek'.
 
Dat weet ik nog niet zo net.............................?
Ik kan snel zien waar goedkoopste te tanken. (net heel ver van huis)
Ik spreek alleen over premium met zero ethanol!

Actuele prijs 1.00h is BP Ultimate benzine hier vlakbij A30 €2.09-7 👈
In Emmerich is Aral Ultimate €2.18-9 Duitsland ca 10ct duurder! (Aral is Duitse BP)
Oke, midden in de nacht kan prijs anders zijn dan in de ochtend/ middag.
Nog effe check België in Maaseik (Shell) is prijs €2.18-2. Ook niet meer interessant.
(ik wipte daar nog wel eens de grens over voor volle tank)

Altijd veel Duitse benzine getankt. Heel wat jerrycans daar volgegooid. Duizenden (?) liters.
Tegenwoordig tank ik dus gewoon 'om de hoek'.
Net ff gekeken, de E5 benzine is ongeveer net zo duur idd. Diesel is in NL veel goedkoper.
 
Ik geloof je direct...

Ben inmiddels op pagina 12.
Bij een klassieker kun je het hele BPM verhaal overslaan, tenzij je een “nul aangifte” oid moet doen. In ieder geval zal de berekening makkelijk zijn. Conformiteitspapieren bestonden vast nog niet.

Ik zou zeggen: keuring inplannen, 1 dags-kenteken aanvragen, neem “Zulassungsbescheinigungen Teil I und Teil II” en legitimatie mee en Bob’s your uncle.
 
Is het mogelijk om de motor in te voeren op je plaatst te zetten en pas 2/4 maanden later pas te keuren en in te voeren? Of zit er een max aan de tijd die je nodig krijgt om in te voeren
 
Is het mogelijk om de motor in te voeren op je plaatst te zetten en pas 2/4 maanden later pas te keuren en in te voeren? Of zit er een max aan de tijd die je nodig krijgt om in te voeren
Wat? Lees het ff terug en maak het ff duidelijker 😂

Als je bedoelt kopen en thuis neerzetten en later pas keuren/invoeren? Geen probleem, al doe je het nooit.
 
Is het mogelijk om de motor in te voeren op je plaatst te zetten en pas 2/4 maanden later pas te keuren en in te voeren? Of zit er een max aan de tijd die je nodig krijgt om in te voeren
Het is wel zo dat als je 'm hebt laten keuren je binnen een jaar de bpm aangifte moet doen, anders kun je 'm weer opnieuw laten keuren...
 
Als je bedoelt kopen en thuis neerzetten en later pas keuren/invoeren? Geen probleem, al doe je het nooit.
Jawel hoor, ik heb vorig jaar bouwvak mijn motor laten schouwen en pas in maart van dit jaar de bpm betaald en zo op kenteken gezet.
Door een blessure kon ik toch niet rijden en zo was het op kenteken zetten in het begin van het jaar alleen nog maar een administratieve formaliteit. Scheelde ook weer een half jaar BPM.
 
Is het mogelijk om de motor in te voeren op je plaatst te zetten en pas 2/4 maanden later pas te keuren en in te voeren? Of zit er een max aan de tijd die je nodig krijgt om in te voeren
Dat is geen probleem inderdaad. Behalve jijzelf is er in principe niets of niemand die weet dat je een motor zonder kenteken hebt staan. Daar is op zich ook niets onwettigs aan. Al heb je er 10 staan, zolang je er maar niet mee op de openbare weg komt.

Ik heb dat zo gedaan, in november opgehaald en in maart naar de RDW. Voordeel was de iets lagere BPM, geen motorrijtuigenbelasting en de motor viel gewoon onder m'n inboedelverzekering (op basis van VIN) zolang er nog geen kenteken op zat, dus ook geen gedoe als er onverhoopt iets als diefstal of brand zou gebeuren.
 
Jawel hoor, ik heb vorig jaar bouwvak mijn motor laten schouwen en pas in maart van dit jaar de bpm betaald en zo op kenteken gezet.
Door een blessure kon ik toch niet rijden en zo was het op kenteken zetten in het begin van het jaar alleen nog maar een administratieve formaliteit. Scheelde ook weer een half jaar BPM.
Dat zeg ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan