How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Mannen, lichtelijk offtopic. Ik trek morgen auto uit Duitsland van een particulier, deze beste man heeft er geen CVO bij. Ik lees op internet verschillende verklaringen of het RDW dit wel of niet nodig heeft. Op het kenteken van Fahrzeug deel 1 / 2 staat de CO uitstoot van het voertuig.
Moet ik een CVO hebben of heb ik genoeg aan die Fahrzeugen delen?
 
Laatst bewerkt:
als het geen exotische uitvoering is zal t meevallen.
(cvo -> certificaat van overeenstemming)
😁
en anders zou de importeur kunnen helpen

Ja ik was een optie vergeten, gewoon het RDW bellen. Die kerel heeft het me uitgelegd, CVO is niet nodig en kunnen ze ook niet eisen. Kan voor jezelf alleen nadelig werken in relatie tot de te verwerken gegevens en uiteindelijk de te bepalen BPM. Hartstikke mooi en klaar.
 
overmorgen wordt hier de poort verbreed 15 februari keuring staan voor de motor!

Bevesteging gehad alleen nog niet een betaal link ?
Is zeker gewoon bij het keuring station aftikken, kun je daar trouwens ook gelijk de bpm afdragen of niet ?
 
overmorgen wordt hier de poort verbreed 15 februari keuring staan voor de motor!

Bevesteging gehad alleen nog niet een betaal link ?
Is zeker gewoon bij het keuring station aftikken, kun je daar trouwens ook gelijk de bpm afdragen of niet ?

Uh..nee.. misschien ff inlezen?
 
ja ik dacht dat die BPM afdragen link niet meer werkte maar die werkt wel :P
Keuring is dus betalen bij rdw station zelf

Keuring is lappen bij de balie van het RDW. Daar krijg je het document voor de BPM aangifte, die kan je via Digi-D doen tegenwoordig of met hulp van een ander op papier.
 
Bedankt PaulGuzzi. Heb je rekentooltje diverse malen gebruikt 👍
Same here. Ik was eind 2020 waarschijnlijk verantwoordelijk voor die enorme datapiek op je site :+

Wel bijzonder dat je die domeinnaam niet mag houden. Net zoiets als dikkebmw.nl, daar kan BMW van alles van vinden, maar daar blijft dan het wel bij.

(ik zie dat die echt bestaat - hij is niet van mij oid :))
 
Wel bijzonder dat je die domeinnaam niet mag houden. Net zoiets als dikkebmw.nl, daar kan BMW van alles van vinden, maar daar blijft dan het wel bij.
Ik vraag me wel ook af wat Piaggio daarover te zeggen heeft?
Ze kunnen natuurlijk wel dreigen met een rechtszaak.
 
Er is een advocatenfirma in Italie mee bezig, en die zijn ook in andere landen gebruikers van iets met Guzzi erin aan het aanschrijven. Een paar bedrijven die accessoires/onderdelen leveren voor Guzzi moeten hun naam veranderen.
Dan zal bv. Ristorante GUZZI | Ristorante GUZZI | Homepage ook wel een probleem krijgen. Misschien niet, omdat zij heel duidelijk niets met het merk zelf te maken hebben, jij hebt een site waar het juist over Guzzi’s gaat dus ze zullen het wel daarop gooien.

Feitelijk is Guzzi (dus zonder “Moto”) niet meer een Italiaanse achternaam waar ze geen rechten of exclusiviteit aan kunnen ontlenen. Het zal dus wel een potje blufpoker zijn van ze. Maar ik snap je wel, vechten tegen een fabriek met een legertje advocaten is zoiets niet waard. Wel jammer, een compliment van ze had passender geweest dan dit.
 
Ik zit op het BMW GS club forum en daar mag geen merchandise meer verkocht worden met het GS club logo, aangezien BMW vind dat de term "GS" gelinkt is aan BMW en daardoor inbreuk op het merk BMW. (Suzuki had vroeger ook de GS)
We mochten wel verder met merchandise verkopen als we bv onder de vlag van BMW Club Nederland zouden vallen.
Dat we een merkenclub zijn en eigenlijk reclame maken voor de GS en daarmee ook BMW, interesseert ze gewoonweg niet.
En als kleine club kost dat teveel geld om het aan te vechten..............dus hebben we er voor gekozen om geen merchandise meer te verkopen, zodat we iig door kunnen gaan als BMW GS club.
Rare jongens die Duitsers.
 
Ik zit op het BMW GS club forum en daar mag geen merchandise meer verkocht worden met het GS club logo, aangezien BMW vind dat de term "GS" gelinkt is aan BMW en daardoor inbreuk op het merk BMW. (Suzuki had vroeger ook de GS)
We mochten wel verder met merchandise verkopen als we bv onder de vlag van BMW Club Nederland zouden vallen.
Dat we een merkenclub zijn en eigenlijk reclame maken voor de GS en daarmee ook BMW, interesseert ze gewoonweg niet.
En als kleine club kost dat teveel geld om het aan te vechten..............dus hebben we er voor gekozen om geen merchandise meer te verkopen, zodat we iig door kunnen gaan als BMW GS club.
Rare jongens die Duitsers.
Ik vermoed dat het dan gaat over het "GS" logo lettertype,dat kan beschermd zal zijn,de letters GS volgens mij niet,het is zelfs maar een deel van de type aanduiding.
Zo mag een BMW specialist die geen officiële dealer is wel "BMW specialist" op zijn gevel vermelden,maar geen BMW logo uithangen.
Maar het is inderdaad wel erg.

Ook bij Fast Guzzi die eigenlijk reclame voor Guzzi maakt en er niets aan verdient.
In zijn geval denk ik zelfs dat ze helemaal niets kunnen doen,omdat hij nergens "Moto Guzzi" gebruikt.
Maar het is natuurlijk een risico om een rechtszaak te riskeren.
 
Ik zit op het BMW GS club forum en daar mag geen merchandise meer verkocht worden met het GS club logo, aangezien BMW vind dat de term "GS" gelinkt is aan BMW en daardoor inbreuk op het merk BMW. (Suzuki had vroeger ook de GS)
We mochten wel verder met merchandise verkopen als we bv onder de vlag van BMW Club Nederland zouden vallen.
Dat we een merkenclub zijn en eigenlijk reclame maken voor de GS en daarmee ook BMW, interesseert ze gewoonweg niet.
En als kleine club kost dat teveel geld om het aan te vechten..............dus hebben we er voor gekozen om geen merchandise meer te verkopen, zodat we iig door kunnen gaan als BMW GS club.
Rare jongens die Duitsers.
Merkenrecht is een lastig ding, en als merkhouder moet je optreden, anders kunnen anderen zich later beroepen op het feit dat je niet optrad.

Je kan veel zeggen, maar BMW biedt in ieder geval wel de mogelijkheid om het gewoon officieel te regelen, door je als club te laten erkennen.


@paulguzzi jammer dat Guzzi moeilijk doet over je domein (ik vraag me ook af of dat standhoudt voor een rechter, maar ze zullen er wel op rekenen dat veel mensen geen rechtszaak willen over zoiets). Troost je, het was toch een contradictio in terminis O-)
 
Merkenrecht is een lastig ding, en als merkhouder moet je optreden, anders kunnen anderen zich later beroepen op het feit dat je niet optrad.

Je kan veel zeggen, maar BMW biedt in ieder geval wel de mogelijkheid om het gewoon officieel te regelen, door je als club te laten erkennen.

@paulguzzi jammer dat Guzzi moeilijk doet over je domein (ik vraag me ook af of dat standhoudt voor een rechter, maar ze zullen er wel op rekenen dat veel mensen geen rechtszaak willen over zoiets). Troost je, het was toch een contradictio in terminis O-)
Ik heb ondertussen advies van een merkenrechtexpert uit Nederland. Die geeft aan dat de kans dat ze een zaak winnen niet zo groot is, maar de verliezer betaalt alle kosten. Ter hoogte van waar je een KTM van koopt.
 
Even bevestiging vragen...

Stel ik haal een Honda Grom (MSX125) uit Duitsland, deze is minimaal 2021 dus ouder dan 6 maand, maar vaak weinig km's. Zelden meer dan die 6000km dus volle bak btw.
Dan moet ik dus 445 euro BPM betalen én 709 euro BTW?

Dan is een Grom uit DE iig niet interessant meer en kan ik net zo goed hier een nieuwe kopen namelijk.

1679745047804.png
 
Even bevestiging vragen...

Stel ik haal een Honda Grom (MSX125) uit Duitsland, deze is minimaal 2021 dus ouder dan 6 maand, maar vaak weinig km's. Zelden meer dan die 6000km dus volle bak btw.
Dan moet ik dus 445 euro BPM betalen én 709 euro BTW?

Dan is een Grom uit DE iig niet interessant meer en kan ik net zo goed hier een nieuwe kopen namelijk.
Dan moet je er eentje zoeken met 6001 km of meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan