- Onderwerp starter
- #151
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nieuwe users hoeven de OP nooit te lezen. Ook de FAQ is alleen voor de ervaren users bedoeld.
Ik heb een pda versie van de bpm pagina gemaakt. Ik heb alleen zelf niet zo'n ding, dus als degene die er wel één hebben het eens willen proberen.
BPM van motoren
Aangezien er in dit topic ook over import uit Oostenrijk wordt gesproken, wil ik kijken of ik mijn vraag hier ook kwijt kan (met resultaat natuurlijk)
De motorfiets die ik binnenkort ga aanschaffen, komt uit Zwitserland (hij is van m'n broer en vorig jaar meegegaan als inboedel)
Hier komt nu ook het "grappige" deel... de motor heeft al een aantal jaar op NL kenteken gestaan (komt oorspronkelijk uit Duitsland) en heeft dus ooit al eens BPM afdracht gehad.
Mijn broer heeft nooit BPM teruggevraagd, dus volgens de inlichtingen bij de douane, zou deze bij her-import niet nogmaals BPM heffing ondergaan. Sterker nog, omdat deze fiets in een verleden al eens een NL kenteken heeft gehad, krijgt zij hetzelfde kenteken weer terug (hoi hoi hoi)
De enige vraag waar ik eigenlijk mee zit is of het toegestaan is om deze met zwitsers kenteken en al aan te melden bij het keuringsstation en dan 'meteen' het NL kenteken krijgen.
ik laat mijn broer ook nog een en ander uitzoeken mbt de export vanuit Zwitserland, of het uberhaupt mogelijk is om het achteraf te melden als zijnde "ge-exporteerd"...
Het zou een stuk administratie schelen, ook omdat ik van plan ben om zelf terug te rijden vanuit Zwitserland.... anders zou ik moeten kijken naar een aanhanger (en een auto met trekhaak....)
lang verhaal.. kort gezegd, als de huidige eigenaar de motor in de verzekering houdt, kan je er zelf mee naar NL rijden en aanbieden voor NL kenteken (eventuele politiecontroles in NL daargelaten, zolang je er niet maanden over doet om 'm op NL kenteken te zetten, verwacht ik weinig problemen)
Klopt dit?
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaring?
Wat ik over het Duitsland verhaal al gelezen heb is dat je NIET met op een buitenlandse motor als NL-er in NL mag rijden. Lees even een aantal pagina's terug...
Maar dat is van horen zeggen, misschien dat iemand hier meer ervaring mee heeft?
Edit: Het BPM verhaal durf ik je niets zinnigs op te zeggen.
M'n BPM berekenpagina is aan de situatie van 2010 aangepast.
Voor wie op de oude manier wil rekenen is die ook nog beschikbaar.
Weet je dat zeker dat hij dan hetzelfde kenteken terugkrijgt?
Dit heb ik nog nooit gehoord.
Je kunt bij het afspreken van de keuring bij de RDW een eendagskenteken aanvragen.
Als Nederlander mag je niet met een auto of motor met een buitenlands kenteken in Nederland rijden. Als je gepakt word heb je kans dat je meteen de BPM moet betalen en eventueel een naheffing.
Een kameraad van mij heeft ooit een Volvo gekocht met Nato kenteken, maar deze had daarvoor wel een NL kenteken gehad, dus na 10 jaar Nato carriere werd deze teruggeschreven naar NL kenteken en tot verbazing kreeg hij een 10 jaar "oud" kenteken.... Met die ervaring durf ik nu wel te roepen dat 'ie hetzelfde kenteken weer terug krijgt (en anders maar niet....)
Als ie 5000 inclusief btw en bpm, dus winkelprijs kost klopt het.
is al een begin kwa info....
THANKS
kan iemand mij helpen...
een honda cbr600f van 03-1998
km stand 31.000, prijs 2750.
waar moet ik op letten bij aanschaf uit duitsland,
kwa papieren, en invoeren?
en welke kosten komen er voor de motor
boven op de aankoop prijs?
alvast bedankt
X
pm please