How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Tsja, en ik ben maar een eenvoudige arbeider zonder verstand van verzekeringen.. ;). Ik heb net AON gebeld (heb mijn auto en vorige motoren daar verzekerd) en de meneer aan de telefoon vertelde mij dat ik hem (toch wel dus..) gewoon op chassisnummer wa+ kan verzekeren tegen het gewone tarief, lijkt me geregeld dus.

Ik heb nog even contact gehad met degene waar ik misschien een motor van ga kopen en die vertelde mij dat de motor al geschorst is, vanwege het winterseizoen. Hij is dan dus al afgemeld toch?

Lijkt me wel ja. Proefrit is dan dus ook onverzekerd!
 
klopt allemaal.

mooi dat het geregeld is Sjaak.

mijn motorzaak 'houdt' de motor eerst ff, regelt de keuring en komt dan van de week de motor thuis bezorgen.......

jammer dat het maandag niet allemaal geregeld kan worden, maar komt dus later in de week goed.
 
Laatst bewerkt:
@ topic starter, is inmiddels iets gewijzigd:

Invoeronderzoek zonder afspraak
U kunt uw ingevoerde voertuig op werkdagen van 08.00 tot 12.00 uur zonder afspraak bij een RDW-keuringsstation aanbieden voor een kentekenonderzoek. Dit geldt voor voertuigen niet zwaarder dan 3500 kg. Voor voertuigen zwaarder dan 3500 kg moet u wel een afspraak maken
 
Das wel een bietje onduidelijk dan, http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren/uw_motor_in_nederland_invoeren.htm (hier staat) namelijk dat het op werkdagen kan van 8.00 tot 12.00 uur.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

net een uur terug uit duitsland, ging prima allemaal, 3 uurtjes van zwolle, vlakbij Kerkrade was het. aardige verkoper, mooie motor.

net rdw gebeld, voor vrijdag 1 dagkenteken aangevraagd.

heb er zelf maar ff een reflector opgemaakt, heb geen zin om 2 keer heen te gaan.
ga om 7.30 voor de deur staan, zonder afspraak ;)

inderdaad beetje onduidelijk.


Do i need to say more? ;)

789434405_5__UMh.jpeg


789434669_5_mSy5.jpeg


789434759_5_CTDy.jpeg



789435065_5_XgQ5.jpeg



789435010_5_xKm0.jpeg


:)
 
Tering jantje, dat ziet er goed uit man! Erg vet 8-). Goed gegaan allemaal met aanhanger? En heb je 'm nu al kunnen verzekeren trouwens?

Waarvoor zet je er een reflector op en waar?
 
Laatst bewerkt:
@M-J&co: Nette fiets! Veel plezier er straks van!

Das wel een bietje onduidelijk dan, http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/invoeren/uw_motor_in_nederland_invoeren.htm (hier staat) namelijk dat het op werkdagen kan van 8.00 tot 12.00 uur.

Hmmmm, dan zou het idd verandert moeten zijn???

Nou ik pas het iig aan!
 
Laatst bewerkt:
avond,

vet he! wacht maar tot de akra's er op zitten :)

met een bestelbus van mijn motorzaak, met van die binnenwanden met daaraan trekkabels :) dus kan geen kant op.

reflector voor het RDW, begreep dat ze er moeilijk over doen, heb em onder aan de kentekenhouder geplakt voor nood.
 
Nog even over de openingstijden voor het keuren bij het RDW, ik had een mail gestuurd om alvast te een plekkie te reserveren (indien ik de motor koop wil ik niet te lang wachten) en kreeg het volgende terug:

Voor het keuren van u motorfiets hoeft u geen afspraak te maken. U kan elke dag bij elk keuringsstation tussen 8 en 11.30 zonder afspraak komen. Op 1 december bent u dus welkom, wij sturen u voor die dag eeneendagskenteken. Met vriendelijke groet, Administratie RDW ZwolleOssenkamp 2 8024 AE Zwolle0900-0739

Als het dus goed gaat en de verkoper verteld de waarheid over de motor welke ik misschien wel van hem wil kopen dan kan ik op 1 december 's morgensvroeg in Zwolle terecht.
 
Laatst bewerkt:
ik heb koopcontract in duits.

gewoon: verkaufer, naam, kaufer naam

gegevens motor.

verkaufpreis:

beide tekenen
klaar toch?

Ik ga vrijdag om 7.15 die kant op, ben er dan om 7.30, half uurtje voor de deur en dan gelijk weer naar huis en dan naar het werk.
 
Hoe laat ga jij trouwens die kant op dan?

ik ging om 6.30 weg en was rond 15.00 thuis, moest vlakbij Kerkrade zijn, motor bekijken, koffie, overschrijven blabla, drukte omdat de a73 zuid weer dicht was. Ik dacht ook dat ik nog wel op tijd zou zijn, nooit dus. Of haal jij em bij Hardenberg de grens over?

Google documenten, cool, kan ik daar ook een diploma maken ;)
 
Hehe, jaja, heb de motor ook al op kenteken gezet met google ;).

Ik ga bij Arnhem de grens over, op de A12. Maar is wel een goeie, ik ga eens even kijken of er niet werkzaamheden zijn. Ik moet naar Berndorf, wel een takke eind en de routeplanner zegt 2:50 uur rijden.. Maar goed, dat heb ik er wel voor over. Ik ga ook wel vroeg weg ja, rond 7 uur ofzo.
 
maandag gaan wij de cbr naar binnen halen en een auto tegelijk.. kijken wat het word ..
 
Hey,

motor ziet er mooi uit hoor!

Ik hoop dat ik deze week papieren krijg en een kenteken kan laten maken, kan ik ook eens weer een stukje rijden!

Wel bureaucratie ten top op het RDW, nummertje trekken voor keuren, daarna nummertje trekken voor betalen keuren en op naam zetten, daarna WEER nummertje trekken voor douane.

fantastisch, keuren duurde 10 minuten ben 2 uur of zo onderweg geweest bij het RDW.

oh ja, sjaak, van 10-10.30 lopen ze ZO BIJ JE WEG om te gaan lunchen in Zwolle......moet ik eens bij een klant flikken, gaat ie zo naar de Rabobank of ABN of ING, grappenmakers daar zeg......maar goed :+ we hebben ze nodig om geld te besparen en mooi spul in te voeren.
 
Hey,

motor ziet er mooi uit hoor!

Ik hoop dat ik deze week papieren krijg en een kenteken kan laten maken, kan ik ook eens weer een stukje rijden!

Wel bureaucratie ten top op het RDW, nummertje trekken voor keuren, daarna nummertje trekken voor betalen keuren en op naam zetten, daarna WEER nummertje trekken voor douane.

fantastisch, keuren duurde 10 minuten ben 2 uur of zo onderweg geweest bij het RDW.

oh ja, sjaak, van 10-10.30 lopen ze ZO BIJ JE WEG om te gaan lunchen in Zwolle......moet ik eens bij een klant flikken, gaat ie zo naar de Rabobank of ABN of ING, grappenmakers daar zeg......maar goed :+ we hebben ze nodig om geld te besparen en mooi spul in te voeren.

In Arnhem nummer trekken, wachten op je beurt, papieren inleveren, betalen, wachten op keuren, melden loket met papieren, melden douane en betalen BPM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan