herbert116
Die hard MF'er
- 25 okt 2009
- 781
- 90
Wanneer je de diverse reacties van de afgelopen tijd leest, dan zie je dat dit niet in alle gevallen zo is.dank...
beetje jammer dat je dan 2x btw mag betalen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wanneer je de diverse reacties van de afgelopen tijd leest, dan zie je dat dit niet in alle gevallen zo is.dank...
beetje jammer dat je dan 2x btw mag betalen....
Men gaat uit van de netto catalogusprijs, zoals die in Nederland gold, op de dag dat de motorfiets voor het eerst op kenteken werd gezet.vraag,
als ik ik in Dld een brommer koop,
moet ik dan uitgaan van de betaalde Duitschen kosten,
ik bedoel, de netto catalogus prijs in Dld, scheelt aanzienlijk met de NL netto catalogus prijs..
dit om zo de BPM en BTW te berekenen..
in NL = €11.900.-
in Dld = €8450.-
voor dezelfde brommer incl de BTW
Men gaat uit van de netto catalogusprijs, zoals die in Nederland gold, op de dag dat de motorfiets voor het eerst op kenteken werd gezet.
De verschillen tussen NL en DE netto catalogusprijzen zijn juist niet zo groot. Maar bij de consumentenprijzen ligt dat anders. Want NL heft BPM en DE niet. Dat scheelt een slok op 'n borrel! Bovendien is de BTW in NL 2% hoger.jammer is dat het prijsverschil zo groot is...
netto dld tov netto NL..
Nou lees ik elders dat iemand stelt dat je als consument - binnen de EU - nooit twee keer BTW hoeft te betalen. In het geval ik een motor van 1 jaar oud met 2400 km op de klok in DLD zou kopen, dan zegt de NL belastingdienst dat je echter alsnog de BTW over de NL netto catalogusprijs moet betalen.
Ook lees ik, dat je in DLD in principe ook "NETTO" kunt kopen, zonder Mwst (BTW) dus, aangezien een Duitse handelaar deze terug kan vorderen wanneer hij kan aantonen dat de motor geëxporteerd is.
Dit laatste kan dan alleen wanneer jij je NL registratie / kenteken kunt overleggen.
Wanneer je in het bezit bent van een geldig Nederlands BTW-nummer - de Duitse ondernemer kan en moet dat dat controleren - dan kun je inderdaad in Duitsland een zgn. BTW-motor kopen tegen het nultarief - intracommunautaire verwerving. Of dat wat uitmaakt? Jazeker, je betaalt op die manier 2% meer BTW! Maar ik dacht dat de O.P. en daarmee dit topic, juist bedoeld was voor mensen zonder BTW-nummer, om onder omstandigheden zo voordelig mogelijk een gebruikte motorfiets aan te schaffen, in Duitsland of Belgie. Waarom dan toch die 'zoektocht' naar duurdere en voor weinigen bereikbare, opties?ik sta wel (nog ergens) geregistreerd als bedrijf..
wellicht is dat een optie?importeren (nieuw) als bedrijf bij dealert in Dld, invoeren en dan BTW en BPM aftikken??
of maakt dat niets uit??
ik sta wel (nog ergens) geregistreerd als bedrijf..
wellicht is dat een optie?importeren (nieuw) als bedrijf bij dealert in Dld, invoeren en dan BTW en BPM aftikken??
of maakt dat niets uit??
nee...
Ik wil een nieuwe brommer kopen..
Weet iemand hier hoe lang het tegenwoordig duurt voor je de papieren van het RDW binnen hebt vanaf het moment dat je langs bent geweest bij de keuring voor het invoeren van een motor uit Duitsland? En een kentekenplaat bestellen, hoe lang duurt dat?
Weet iemand hier hoe lang het tegenwoordig duurt voor je de papieren van het RDW binnen hebt vanaf het moment dat je langs bent geweest bij de keuring voor het invoeren van een motor uit Duitsland? En een kentekenplaat bestellen, hoe lang duurt dat?
Succesvol voor de tweede keer een motor geimporteerd aan de hand van deze how-to! Bedankt Tijdlijn:
6 April - motor aangeschaft in DLD
6 April - RDW keuring gedaan en BPM terplekke in de bus gedaan
11 Apr - Na belletje met de belastingdienst in de avond mail ontvangen m.b.t te betalen BPM
16 Apr - Kenteken zichtbaar in mijn voertuigen overzicht RDW
18 Apr - Kentekencard binnen
Duizend euro is een heel aanzienlijke besparing. Is dat in dit specifieke geval het berekende voordeel t.o.v. de aanschaf van een vergelijkbare motorfiets in Nederland?En ik ga de motor privé rijden..
mijn idee was the importeren als bedrijf en dan alles (bpm/btw) in NL te voldoen..
En zo uit ruim duizend euro te besparen.. .
dacht ik..
Duizend euro is een heel aanzienlijke besparing. Is dat in dit specifieke geval het berekende voordeel t.o.v. de aanschaf van een vergelijkbare motorfiets in Nederland?
Alles wat Paul Guzzi voor de berekening van de BPM op zijn site doet is de forfaitaire afschrijvingstabel van de belastingdienst, omzetten in een Excel rekenprogrammaatje. Dat is betrouwbaar en nauwkeurig, zoals diverse keren hier is bevestigd. Bovendien is het programmaatje uitermate handig te gebruiken wanneer je verschillende parameters invoert, a.h.w. googelt met cijfers en dan onmiddellijk resultaat wilt zien. Bij twijfel kun je het resultaat altijd handmatig narekenen, aan de hand van de genoemde tabel. Maar de totale berekening van het beoogde voordeel, behelst natuurlijk veel meer dan alleen maar de BPM vaststelling.dat is juist...
als ik de berekeningen erop los laat, site ik meen fastguzzi, scheelt t mij €1200.-
(als ik van deze berekening mag uitgaan)