How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Hmm verkeerde link geplakt, ik bedoelde deze:

Informationen der Kfz-Zulassungsstelle: Öffnungszeiten, wichtige Hinweise und Übersicht erforderlicher Dokumente

Afmelden is inderdaad zaak van de verkoper, maar ik neem aan dat als ie ‘m wil afmelden dat die dan het kenteken en plaat moet meenemen? Nu is die plaat geen probleem, maar die papieren heb ik zelf natuurlijk ook nodig voor het invoeren. De beste meneer waar ik mee probeer af te spreken kan alleen ‘s avonds wanneer het strassenverkehrsamt dicht is. Of kan ie er ook met een kopie van het kenteken terecht? Dan kan ik, als de motor goed is, de hele boel meenemen naar NL.
Bij afmelden ter plaatse moet het kenteken plus de plaat, worden overlegd en het kenteken document krijgt men - gestempeld of anders gemerkt - weer mee terug. Dat is dan voor de verkoper een soort 'vrijwaringsbewijs'. Mocht trouwens het afmelden in Duitsland om praktische redenen niet kunnen en de verkoper gaat er (hoogst onwaarschijnlijk) mee akkoord, dan kan de verkoop eventueel ook zonder afmelden doorgaan. Bij de RDW is dit afmelden in ieder geval geen specifieke vereiste. Na de keuring krijgt de Duitse instantie sowieso bericht van het RDW, dat de motor is geëxporteerd naar Nederland. Heeft de verkoper zelf nog een suggestie gedaan?
 
Maar het kenteken (zullassungsbescheinigung heet het geloof ik) moet ik toch meenemen, omdat het RDW dat nodig heeft?

Ondertussen heb ik weer contact met hem gehad, en hij zegt dat hij de motor vantevoren afmeld. Blijkbaar is ie wel heel zeker van de verkoop aan mij, ik heb duidelijk gezegd dat ik de motor echt eerst wil bekijken ;).
 
Bij afmelden ter plaatse moet het kenteken plus de plaat, worden overlegd en het kenteken document krijgt men - gestempeld of anders gemerkt - weer mee terug. Dat is dan voor de verkoper een soort 'vrijwaringsbewijs.

Het kenteken deel 1en 2 (zullassungsbescheinigung heet het geloof ik) moet ik toch meenemen, omdat het RDW dat nodig heef? Zoals ook Roy beschrijft in de How to.
 
Het kenteken deel 1en 2 (zullassungsbescheinigung heet het geloof ik) moet ik toch meenemen, omdat het RDW dat nodig heef? Zoals ook Roy beschrijft in de How to.

Klopt, mijn motor was ook al door de vorige, duitse, eigenaar afgemeld.. dat is vrij normaal daar dat ze hem al afmelden als ie in de verkoop gaat.
 
Klopt, mijn motor was ook al door de vorige, duitse, eigenaar afgemeld.. dat is vrij normaal daar dat ze hem al afmelden als ie in de verkoop gaat.
Dat is niet in alle gevallen "vrij normaal". Dit belemmert nl. het maken van een proefrit, tenzij je bijv. zelf een 5-daags 'Überführungskennzeichen' meeneemt.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag een motor net over de grens in Duitsland opgehaald. Bij een dealer dus een proefrit met dealer-kenteken (roze, lijkt op een Belgisch kenteken) was geen probleem.

Dinsdag bij RDW en binnen 15min door de keuring, BPM in de bus gedaan en nu wachten.

Na de keuring even een deurtje verder lopen voor de BPM afgifte, ze kijken er even snel overheen en maken een kopie van je koopcontract en dan ontvang je de rekening voor de BPM vanzelf in je mail binnen 2 dagen, als je geluk hebt dezelfde dag nog (mits je het mailadres erbij vermeld hebt) en de kentekenpapieren vanzelf in de bus. Is normaal +-5 werkdagen, kan uitlopen ivm drukte. Dan alleen even plaat laten drukken.
Is dat tegenwoordig nog steeds 2 dagen voordat er een mail komt? Of anno 2018 langer dan de openingspost van 2012?


Scheelt mij, als de BPM het bedrag is wat ik heb berekend volgens FastGuzzi, ongeveer €3500 op de huidige prijzen in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag een motor net over de grens in Duitsland opgehaald. Bij een dealer dus een proefrit met dealer-kenteken (roze, lijkt op een Belgisch kenteken) was geen probleem.

Dinsdag bij RDW en binnen 15min door de keuring, BPM in de bus gedaan en nu wachten.Is dat tegenwoordig nog steeds 2 dagen voordat er een mail komt? Of anno 2018 langer dan de openingspost van 2012?


Scheelt mij, als de BPM het bedrag is wat ik heb berekend volgens FastGuzzi, ongeveer €3500 op de huidige prijzen in Nederland.

Ik hoor het graag van je ;)
 
Ik hoor het graag van je ;)
Helaas nog niets ;(
Enig idee of dit ergens terug te vinden is? Qua inloggen op bepaalde BD site met DigiD?
Of vanaf wanneer zou ik kunnen bellen?

---

Na hoeveel dagen moet het voertuig trouwens in "Mijn RDW" staan? Of is dit pas na betaling BPM?
 
Mijn RDW is pas na betaling BPM, duurde bij mij zelfs langer dan dat ik de papieren binnen had.
 
Stuurt die Duitser een avond voordat ik kom kijken dat de motor verkocht is, sorry.... €))@;/-/#;: :(. Daar heb je ze dus ook manmanman.
 
Zat ik er niet ver vanaf in de OP. Zal het iets oprekken.
Was nog een interessante mail ook :o

Aangifte BPM: €1022, mail:
U hebt aangifte BPM gedaan. Hieronder staat het door u verschuldigde bedrag BPM, het betalingskenmerk en het betreffende motorrijtuig vermeld.

- Het verschuldigde bedrag wijkt af van uw aangifte. Bij het registreren is gebleken dat u een te hoog bedrag hebt berekend. Voor het overige heb ik uw aangifte nog niet inhoudelijk beoordeeld.

Verschuldigde BPM bedrag: € 1.021

Als het door u aangegeven BPM-bedrag niet overduidelijk onjuist is, geef ik na de ontvangst van dit bedrag het zgn. fiscaal akkoord af aan de RDW. Zodra het 'fiscaal akkoord' door de RDW is verwerkt, wordt het kentekenbewijs afgegeven.
Wel €1 hele euro minder *O* |(

---

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat "het overige inhoudelijk beoordeeld is" en het aan RDW wordt doorgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kentekenkaart in de bus. Al met al 17 dagen (wel 2x weekend en 2 feestdagen) van RDW keuring tot kentekenbewijs in de bus.
 
Hier maar ff rustig grasduinen
Skyteam monkey gekocht, nooit op kenteken gezet, ruim 11 jaar oud
Wel cvo erbij, is destijds in Belgie gekocht, dus zal wel als import worden gezien
Ga hier even rustig lezen hoe dit aan te vliegen
 
Zo, even rustig door gelezen (en een paar reacties verder gelezen, daar het eerste antwoord :t )

Ik heb de motor in NL gekocht, zonder kenteken.
Oude eigenaar heeft hem in Belgie gekocht, maar heeft nooit een kenteken gehad in Belgie, Belse papieren zitten er niet bij, wel een CVO.
Koopcontract heb ik niet, maar dat is te maken :t

Dus:
CVO >> Check
Koopcontract >> Check
BPM calculator :?

Uiteraard Paul Guzzi site bezocht, echter geldt er een minimum van 2133 euro.
Als ik "lieg" op de site, en zeg dat de motor 2134 euro is, moet ik 7 euro BPM betalen.
Ja, ik zeg "lieg", want volgens de originele aankoop factuur, was deze 1050 euro.

Hoe los ik dit op?? iemand ervaring mee??

Betreft een Skyteam Skymini van dec 2006

Goed om te weten dat technische staat niet naar wordt gekeken, maar denk dat ik de knippers en spiegels toch even monteer. En eventueel van die (vroeger bij mama achter op de fiets) voetsteuntjes, wordt het op papier wellicht toch een 2 zitter :X :X :X
 
Laatst bewerkt:
Woensdag met mijn Blackbird uit duitsland langs het RDW in Zwijndrecht geweest. om 07:00 stonden er 3 (allemaal zonder afspraak) te wachten. ik zou dus de 4de zijn. poort ging open, nummertje getrokken, papieren ingeleverd en wachten. ik was aan de beurt, reed de motor naar binnen. Eenmaal binnen was het letterlijk: VIN-nummer controleren -> motornummer controleren -> tellerstand noteren -> houdoe en bedankt. Het stelt echt niks voor. BPM van te voren ingevuld en direcht daar in de bus gedaan met het formulier van het RDW. Ik wacht nog op goedkeuring, maar dat moet wel lukken.
 
even voor de duidelijkheid...
je mag volgens mij NIET met de brommer rijden tot je je kenteken heb

(???)

dus als dat drie weken duurt.....
staat je brommer....
 
Terug
Bovenaan Onderaan