How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Heb afgelopen weekend een motor geimporteerd uit duitsland heb dit al eens eerder gedaan en met behulp van de site van Paul Guzzi de formulieren ingevuld en naar de rdw.
Dit is altijd goed gegaan, maar nu het veranderd is loop ik elke keer vast op punt 8 het formulieer zou zich zelf invullen hebben ze mij verteld alleen dat doet hij niet.
Ook wil ik graag de berekening van Paul aan houden dat is voor mij het voordeligst, ik bedoel met Forfaitaire afschrijvingstabel. Wie kan mij hier in ondersteunen.
 
Heb afgelopen weekend een motor geimporteerd uit duitsland heb dit al eens eerder gedaan en met behulp van de site van Paul Guzzi de formulieren ingevuld en naar de rdw.
Dit is altijd goed gegaan, maar nu het veranderd is loop ik elke keer vast op punt 8 het formulieer zou zich zelf invullen hebben ze mij verteld alleen dat doet hij niet.
Ook wil ik graag de berekening van Paul aan houden dat is voor mij het voordeligst, ik bedoel met Forfaitaire afschrijvingstabel. Wie kan mij hier in ondersteunen.

Leg uit...

Wat is punt 8 en waar loop je op vast.
 
Heb afgelopen weekend een motor geimporteerd uit duitsland heb dit al eens eerder gedaan en met behulp van de site van Paul Guzzi de formulieren ingevuld en naar de rdw.
Dit is altijd goed gegaan, maar nu het veranderd is loop ik elke keer vast op punt 8 het formulieer zou zich zelf invullen hebben ze mij verteld alleen dat doet hij niet.
Ook wil ik graag de berekening van Paul aan houden dat is voor mij het voordeligst, ik bedoel met Forfaitaire afschrijvingstabel. Wie kan mij hier in ondersteunen.
Rekenen met het programmaatje van Guzzi is niet altijd het voordeligst.
Aan de hand van de forfaitaire afschrijvingstabel, zoals die o.a. staat op de toelichting bij de aangifte- c.q. berekening- BPM, kun je gemakkelijk zelf het kortingspercentage berekenen. En ook het handmatig berekenen van de netto catalogusprijs - in het geval je alleen maar de bruto catalogusprijs weet - is een fluitje van een cent. Guzzi is een toevoeging wanneer je snel, veel berekeningen moet maken, met telkens wisselende bedragen en datums. Maar de uitkomsten ervan blijven indicatief, omdat het programmaatje de netto catalogusprijs niet erg nauwkeurig berekent (in je nadeel zelfs) en geen rekening houdt met de 'aangiftedatum'. Zie bovenstaande berichten # 1.947 en 1.949.

P.S. De tekst in deze reactie heeft betrekking op het aangifteformulier dat gebruikt werd tot 1 november 2018. Echter sinds ruim 14 dagen is hiervoor een nieuw formulier beschikbaar op de website van de belastingdienst. Een soort Guzzi 2.0 met vele ingebouwde rekenfuncties en o.a. een veld voor "wanneer is het voertuig gekeurd". Hiermee wordt de verschuldigde rest-BPM nauwkeurig en actueel berekend. Guzzi, met zijn ingebouwde fouten en tekortkomingen, is hierdoor in feite door de tijd ingehaald en voor zover het toch nog enige gebruikswaarde had, overbodig geworden.
 
Laatst bewerkt:
Leg uit...

Wat is punt 8 en waar loop je op vast.

Punt 8 daar bedoel ik mee het deel Bpm invullen op het formulier aangifte/bpm/opgaaf van de belatingdienst, alles word automatich doorgerekent(soms) wandt gaat niet altijd goed.
Bij 8a vink ik aan "Nee" wandt hij is van 01-06-2011 dus gebruikt
Bij 8b vink ik aan "Actuele bruto bpm. Neem overvan bijlage A" dat bedrag wordt automatisch overgenomen.
Bij 8c vink ik aan "Forfaitaire afschrijvingstabel"

En dan komt het, ik wil daar het precentage invullen dat gaat niet.
Op het formulier wordt aangegeven "Neem over van bijlage C en ga verder met vraag 8d."
Daar ga ik naar "Vermindering op basis van afschrijvingstabel" maar daar kan ik niets invullen.

Als ik onder punt 8c " Forfaitaire afschrijvingstabel " aanvink geeft hij onder 8d en 8e in de berekening N.A.N aan, dit zelfde doet hij dan in de bijlage C 3d en 3c.
Terwijl hij in de bijlage C onder "Actuele bruto bpm of historische bruto bpm" wel het bedrag in vult.
 
Rekenen met het programmaatje van Guzzi is niet altijd het voordeligst.
Aan de hand van de forfaitaire afschrijvingstabel, zoals die o.a. staat op de toelichting bij de aangifte- c.q. berekening- BPM, kun je gemakkelijk zelf het kortingspercentage berekenen. En ook het handmatig berekenen van de netto catalogusprijs - in het geval je alleen maar de bruto catalogusprijs weet - is een fluitje van een cent. Guzzi is een toevoeging wanneer je snel, veel berekeningen moet maken, met telkens wisselende bedragen en datums. Maar de uitkomsten ervan blijven indicatief, omdat het programmaatje de netto catalogusprijs niet erg nauwkeurig berekent (in je nadeel zelfs) en geen rekening houdt met de 'aangiftedatum'. Zie bovenstaande berichten # 1.947 en 1.949.


Heb ik gedaan maar Guzzi is in mij geval het voordeligst.
 
Punt 8 daar bedoel ik mee het deel Bpm invullen op het formulier aangifte/bpm/opgaaf van de belatingdienst, alles word automatich doorgerekent(soms) wandt gaat niet altijd goed.
Bij 8a vink ik aan "Nee" wandt hij is van 01-06-2011 dus gebruikt
Bij 8b vink ik aan "Actuele bruto bpm. Neem overvan bijlage A" dat bedrag wordt automatisch overgenomen.
Bij 8c vink ik aan "Forfaitaire afschrijvingstabel"

En dan komt het, ik wil daar het precentage invullen dat gaat niet.
Op het formulier wordt aangegeven "Neem over van bijlage C en ga verder met vraag 8d."
Daar ga ik naar "Vermindering op basis van afschrijvingstabel" maar daar kan ik niets invullen.

Als ik onder punt 8c " Forfaitaire afschrijvingstabel " aanvink geeft hij onder 8d en 8e in de berekening N.A.N aan, dit zelfde doet hij dan in de bijlage C 3d en 3c.
Terwijl hij in de bijlage C onder "Actuele bruto bpm of historische bruto bpm" wel het bedrag in vult.
Je kunt helemaal geen percentage invullen, dat berekent namelijk het 'formulier' voor je. Op het moment dat je bij 8a "Nee" aanvinkt, verschijnt de berekende actuele bruto BPM bij 8b, in het bovenste veld. En zo gauw je bij 8c "Forfaitaire afschrijvingstabel" aanvinkt, verschijnt in het veld daar direct achter, het berekende afschrijvingspercentage. Bij 8d en 8e komt dan vervolgens het bedrag te staan, dat je moet betalen. Dat is alles. Ik heb e.e.a. nog even gecontroleerd maar heb geen onvolkomenheden kunnen ontdekken. Ik weet niet wat de aanduiding "N.A.N." betekent maar het lijkt erop dat je een waarde(n) hebt ingevoerd waar het 'formulier' niet mee uit de voeten kan. Weet je zeker dat de ingevoerde "netto catalogusprijs" een reëel getal is en zonder punten en/of komma's is ingevoerd?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt helemaal geen percentage invullen, dat berekent namelijk het 'formulier' voor je. Op het moment dat je bij 8a "Nee" aanvinkt, verschijnt de berekende actuele bruto BPM bij 8b, in het bovenste veld. En zo gauw je bij 8c "Forfaitaire afschrijvingstabel" aanvinkt, verschijnt in het veld daar direct achter, het berekende afschrijvingspercentage. Bij 8d en 8e komt dan vervolgens het bedrag te staan, dat je moet betalen. Dat is alles. Ik heb e.e.a. nog even gecontroleerd maar heb geen onvolkomenheden kunnen ontdekken. Ik weet niet wat de aanduiding "N.A.N." betekent maar het lijkt erop dat je een waarde(n) hebt ingevoerd waar het 'formulier' niet mee uit de voeten kan. Weet je zeker dat de ingevoerde "netto catalogusprijs" een reëel getal is en zonder punten en/of komma's is ingevoerd?

Inderdaad klopt helemaal wat je zegt, maar alleen bij mij rekent hij het niet uit!! en hoezo punten en komma`s die hoef en moet je helemaal nergens invullen.
Het gaat er om waarom rekent hij het bij mij niet uit.
Zou dat kunnen liggen aan de beveiliging van de computer.
soms mag ik in het begin nog niet eens de vin code in voeren.
 
Inderdaad klopt helemaal wat je zegt, maar alleen bij mij rekent hij het niet uit!! en hoezo punten en komma`s die hoef en moet je helemaal nergens invullen.
Het gaat er om waarom rekent hij het bij mij niet uit.
Zou dat kunnen liggen aan de beveiliging van de computer.
soms mag ik in het begin nog niet eens de vin code in voeren.
Wanneer je mijn laatste zin nog eens goed leest dan zie je ook dat ik dat juist bedoelde, wat jij zegt over punten en komma's.
Wat de "beveiliging" van je PC betreft, je zou het formulier met al zijn rekenfuncties nog een keertje opnieuw kunnen downloaden en daarbij (tijdelijk) het anti-virus programma kunnen uitschakelen. Bij de vorige keer downloaden van het formulier is het namelijk mogelijk geweest dat, om een of andere reden, een of meer functies 'corrupt' zijn geworden.
 
Ik zie dat Herbert al gecheckt heeft, dan sluit ik me daar gewoon bij aan. Hij weet ook wel hoe het werkt.
Sorry Roy, ik had iets geduldiger moeten zijn met mijn reactie. Nu lijkt het erop alsof ik jou het gras voor de voeten weg maaide. Dat was niet mijn intentie.
 
Alles rekent en schrijft hij door, alleen het percentage Niet.
Na een beetje heen en weer klikken (15 min verder en niets gewijzigd) staat er in eens 100,000% , bpm verschuldigd "0" :?
 
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dat je of werkt met een corrupt formulier, of je geeft verkeerde input, of beide. Toen ik gisteren de dummy berekening met gefingeerde getallen e.d. maakte, heb ik niets op de bijlagen ingevuld maar ben op pagina 1 begonnen. Dat heb ik systematisch ingevuld totdat ik binnen enkele minuten bij 8e kwam en daar een min of meer aanvaardbaar resultaat zag. Ik moet je wel bekennen dat ik niet de moeite heb genomen die uitkomst te verifiëren door e.e.a. nog eens handmatig na te rekenen. Maar de symptomen die jij allemaal ervaart en beschrijft, ben ik totaal niet tegengekomen.
 
Ben er niet zo in thuis maar zal het proberen, een met :Forfaitaire afschrijvingstabel. aangevinkt en een met niet aangevinkt.
 

Bijlagen

  • 2018-11-18.png
    2018-11-18.png
    64,2 KB · Weergaven: 18
  • 2018-11-18 (1).png
    2018-11-18 (1).png
    64,6 KB · Weergaven: 21
Ik kan niet tot een andere conclusie komen dat je of werkt met een corrupt formulier, of je geeft verkeerde input, of beide. Toen ik gisteren de dummy berekening met gefingeerde getallen e.d. maakte, heb ik niets op de bijlagen ingevuld maar ben op pagina 1 begonnen. Dat heb ik systematisch ingevuld totdat ik binnen enkele minuten bij 8e kwam en daar een min of meer aanvaardbaar resultaat zag. Ik moet je wel bekennen dat ik niet de moeite heb genomen die uitkomst te verifiëren door e.e.a. nog eens handmatig na te rekenen. Maar de symptomen die jij allemaal ervaart en beschrijft, ben ik totaal niet tegengekomen.


Je kunt ook inderdaad niets op de bijlages invullen,deze zijn als je goed kijkt ook niet licht blauw gemarkeert.
Mijn firewall en virus scanner geven ook gewoon aan dat dit een veilige site is??
Morgen de laptop van mijn vrouw is proberen.
 
Dit zijn nog de andere bladen op de eerste 2 na dan, maar daar staan ook alleen persoonlijke gegevens op.
En meer is er ook niet dat zou vanzelf ingevuld moeten worden.
Op de laaste pagina 8 als ik Forfaitaire afschrijvingstabel niet aanvink zet hij daar wel het bedrag neer van 1396,- vink ik hem wel aan staat er N.A.N??
ben erg benieuwd wat er nu fout is.
 

Bijlagen

  • 2018-11-19 (1).png
    2018-11-19 (1).png
    52,1 KB · Weergaven: 9
  • 2018-11-19 (2).png
    2018-11-19 (2).png
    43,1 KB · Weergaven: 9
  • 2018-11-19 (7).png
    2018-11-19 (7).png
    62,5 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
En dit is wat hij zelf invult.
 

Bijlagen

  • 2018-11-19 (4).png
    2018-11-19 (4).png
    44,2 KB · Weergaven: 8
  • 2018-11-19 (5).png
    2018-11-19 (5).png
    48,9 KB · Weergaven: 11
  • 2018-11-19 (6).png
    2018-11-19 (6).png
    38,7 KB · Weergaven: 8
Dat gaat niet dat vult hij automatisch in
Zou eigenlijk niet moeten omdat de "Historisch lage" BPM niet op jouw motorfiets van toepassing is en je bewust kiest voor "Actuele" BPM.
Hoe dan ook, je hebt twee foutmeldingen - N.A.N. Ik dacht eerst dat dit een specifieke foutcode van de belastingdienst was maar in algemene zin betekent het dat de uitkomst hier geen geldige waarde oplevert. Letterlijk: Not a Number.
Op blz. 20, bij 3b zou een afschrijvingspercentage moeten staan, gebaseerd op de ingevoerde datum 1ste toelating en datum van de keuring. Hier staat echter 0, wat betekent dat de uitkomst bij 3c ook 0 wordt en dus geen waarde oplevert. Vandaar die foutmelding. En als gevolg daarvan krijg je dezelfde foutmelding op blz. 5.
Ik heb echter geen foute invul gegevens (datums of getallen) kunnen ontdekken en daarom adviseer ik nogmaals om met een nieuw gedownload formulier, en op een andere PC, het formulier nogmaals in te gaan vullen. Gewoon op blz. 1 beginnen, bijlagen negeren en dan moet je op blz. 5 resultaat zien. Het afschrijvingspercentage heb ik (handmatig) berekend en kwam uit op 85 %. De bruto BPM zoals in je formulier stond - € 1.396 - heb ik ook nagerekend en is correct. Dit betekent dat je 15 % moet betalen van 1.396 = € 209.
Die schade weet je dus alvast; nu het formulier nog........
 
Terug
Bovenaan Onderaan