patrickZ
MF veteraan
Klopt...
Daarom gaf ik al aan dat de zwakke schakel de verkopende partij is..
Daarom gaf ik al aan dat de zwakke schakel de verkopende partij is..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Iemand antwoord op mijn vraag?
Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst een motor importeren uit Duitsland. Echter is de HU (TUV / Duitse APK) verlopen op 08/2019. Maakt dit uit voor het importeren?
Het was deze week 'importeren voor gevorderden'. Eerst eentje met een BTW-verhaaltje en nu een met een verlopen HU.Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst een motor importeren uit Duitsland. Echter is de HU (TUV / Duitse APK) verlopen op 08/2019. Maakt dit uit voor het importeren?
Beide motoren waren weliswaar ouder dan een jaar maar hadden niet meer dan 6.000 km gelopen. In dat geval worden ze door de belastingdienst nog als (bijna) nieuw beschouwd. Bij invoer ben je dan BTW plichtig. Ook als particulier want de belastingdienst stelt zich op het standpunt dat wanneer je als particulier een (bijna) nieuw voertuig invoert, je op dat moment BTW-ondernemer bent. En dan moet je daarvan aangifte doen. Daar is een speciaal formulier voor. (staat ook veel informatie op) De motoren staan nu bij het RDW geregistreerd en de lijntjes van daar naar de belastingdienst, zijn kort. Ook al voor de BPM. En daarvoor heb je neem ik aan, wel aangifte gedaan. Uit ervaring weet ik dat de BTW afdeling van de belastingdienst met achterstanden kampt. Dat kan de reden zijn dat je nog niets hebt gehoord. En ik hoop ook voor jou, dat dit zo blijft. Van de andere kant, je riskeert wel een naheffing, plus pittige boete. (minimaal 50%, als het geen 100 is)
Omkatten.
En nutteloos voor import berekenen.
"je hebt het serienumnmer niet nodig voor het berekenen van de BPM"
klopt wel, maar gaat er mij om dat eea juist is een dat ik geen omgekatte brommer koop..
gedaan,
die zegt alleen:
Iemand antwoord op mijn vraag?
Ik ga a.s. zaterdag voor het eerst een motor importeren uit Duitsland. Echter is de HU (TUV / Duitse APK) verlopen op 08/2019. Maakt dit uit voor het importeren?
Weer even jullie kennis & ervaring nodig! Ben inmiddels paar weken in bezit van een Tuono V4, geïmporteerd uit Duitsland. Echter had hij deze nog niet uitgeschreven, en geeft hij nu aan hier problemen mee te hebben. Zijn kentekenpapieren zijn ingenomen door RDW om hem hier op kenteken te krijgen. Iemand hier ervaring mee, hoe dit opgelost kan worden?
Nuttig topic geweest. Afgelopen April een Aprilia Tuono, 2015 naar NL gehaald.
- Maandag, 29-April, 08.00h RDW + BPM aangifte verstuurd
- Woendag, 01-Mei, BPM aangifte ontvangen / betaald (voor de middag)
- Donderdag, 02-Mei, kenteken zichtbaar op "Mijn RDW"
- Zaterdag, 04-Mei kentekenpas ontvangen + plaat laten maken
Al met al erg vlot verlopen.
Voor de geïnteresseerde, keuring was echt een identificatie van de motor, geen keuring.
Enkel nummers en KM stand opgenomen. Niet gestart, de slip-on demper (met E-keur + DB killer) is niet echt bekeken, evenals kentekenplaathouder + kleine knipperlichten waren geen probleem. Nog wel even een reflector op de kentekenplaat houder geplakt voor de zekerheid.