How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Heb even terug gekeken en zie het nu staan ja. Is een gemiste kans van mij geweest. Gelukkig heeft het geen groot vermogen gekost en vallen die 2 tientjes op de totale aanschaf en invoer kosten nog mee. Bpm is ook nog maar 6 hele euro's.
Zo blijft de economie ook op gang hè, geld moet rollen :+
 
wat doen ze eigenlijk bij de RDW als je kmstand gecontroleerd wordt en je accu is dood...

😇
Zo zijn er handelaren die van bepaalde motoren een extra teller hebben liggen met meer dan 6000km, scheelt zomaar 21% BTW

Weet iemand wat de wachttijden bij de RDW zijn op dit moment? Aangezien je sinds 1 december niet meer zonder afspraak langs kunt komen.
Je kan via de RDW gewoon net doen alsof je een afspraak wilt maken en dan de data+tijden inzien per locatie
 
Niet heel netjes naar de staat toe idd. Net als 10 jaar oude motoren aanmerken als nieuw omdat er 'maar' 3000km op staat. Ook niet netjes.

En in de tussentijd van export/import kan er niet, hoe wonderbaarlijk ook, iets met de motor gebeurd zijn waardoor deze meer km krijgt? Ander blok met meer km gemonteerd na kapot gelopen te zijn? Ik zeg succes met bewijzen. Wie eist bewijst 🤷🏻‍♂️

Ik keur het niet goed hoor, alleen een 10y oude motor met 4000km aanmerken als nieuw vind ik ook niet kloppen
 
Mooi systeem dat afspraak maken.

Je krijg automatisch de eerst beschikbare tijd van jou gekozen dag. En geen andere tijden op die dag.
Lijkt logisch, maar ik wil pas 's middags komen, aangezien het mij niet lukt om voor 9:00 die auto (ja auto in dit geval) ook nog uit Düsseldorf te halen.

Dus dat werd een ouderwets spelletje "F5-en" totdat de eerdere tijd slots allemaal volgeboekt worden door anderen, toen er een slot van 15:10 voorbij kwam die maar snel geboekt, durfde niet nog langer te wachten, aangezien in geen idee heb tot hoe laat ze door blijven keuren.

De wachttijd op zichzelf (als de dag/tijd je niet uit maakt) is echt nihil, 1 a 2 dagen op dit moment.

@Roy "R"acing misschien in de OP even aanpassen dat je niet meer zonder afspraak kan keuren?
Je moet nu een afspraak in plannen via: Keuringsafspraak maken
Deze kun je tot 24 uur vooraf nog kostenloos annuleren.
 
Mooi systeem dat afspraak maken.

Je krijg automatisch de eerst beschikbare tijd van jou gekozen dag. En geen andere tijden op die dag.
Lijkt logisch, maar ik wil pas 's middags komen, aangezien het mij niet lukt om voor 9:00 die auto (ja auto in dit geval) ook nog uit Düsseldorf te halen.

Dus dat werd een ouderwets spelletje "F5-en" totdat de eerdere tijd slots allemaal volgeboekt worden door anderen, toen er een slot van 15:10 voorbij kwam die maar snel geboekt, durfde niet nog langer te wachten, aangezien in geen idee heb tot hoe laat ze door blijven keuren.

De wachttijd op zichzelf (als de dag/tijd je niet uit maakt) is echt nihil, 1 a 2 dagen op dit moment.

@Roy "R"acing misschien in de OP even aanpassen dat je niet meer zonder afspraak kan keuren?
Je moet nu een afspraak in plannen via: Keuringsafspraak maken
Deze kun je tot 24 uur vooraf nog kostenloos annuleren.

Klopt goed punt, ga ik straks nog even doen.
 
Ik keur het niet goed hoor, alleen een 10y oude motor met 4000km aanmerken als nieuw vind ik ook niet kloppen
Helemaal met je eens maar gelukkig zijn er nog genoeg andere motorfietsen beschikbaar die wel aan de voorwaarden voldoen om het BTW-voordeel te krijgen.
Twee dingen zijn nu eenmaal zeker in het leven: belasting betalen en doodgaan.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal met je eens maar gelukkig zijn er nog genoeg andere motorfietsen beschikbaar die wel aan de voorwaarden voldoen om het BTW-voordeel te krijgen.
Twee dingen zijn nu eenmaal zeker in het leven: belasting betalen en doodgaan.
Je bedoelt dat ze dan meer dan 6000km moeten hebben gelopen? En ouder dan 6mnd? Voor de rest zijn er dacht ik geen voorwaarden om voordeliger uit de BTW te komen...

Tenzij je afschrijft bedrijfsmatig of mss tijdelijke subsidies voor elektrisch rijden lol

Iets wat 'nieuw' is zit gewoon BTW op.
 
Ik zit even te rekenen met die BPM maar ik heb het idee dat ik een fout maak. In het geval van een motor met een catalogusprijs van €9260 met tenaamstelling op 06-06-2013. Zou iemand die hier meer verstand van heeft een berekening kunnen maken. Als ik het doe kom ik rond de €300 uit, maar via de pagina van Fast Guzzi op €205
Alvast bedankt!
 
Hoe je het zelf kunt doen weet ik niet precies. Ikzelf heb het gedaan via de site auto telex. Dat heeft mij een klein bedrag gekost maar daarna had ik de papieren kant en klaar. Hoefde alleen nog maar een handtekening te zetten.
 
Ik kom uit op 201,- ivm de 21% omdat de motor na 1-10-2012 geproduceerd is.
Heb je een tooltje gebruikt toen je aan die 300,- kwam?
 
Ik zit even te rekenen met die BPM maar ik heb het idee dat ik een fout maak. In het geval van een motor met een catalogusprijs van €9260 met tenaamstelling op 06-06-2013. ..........
Bedoel je hiermee de "catalogusprijs" met inbegrip van BTW en BPM, de zgn. "brutocatalogusprijs?
En is deze datum van "tenaamstelling" tevens de datum dat de motor voor het eerst een kenteken heeft gekregen, de zgn. "datum eerste toelating"? (deze "datum eerste toelating" is bepalend en die moet men dus weten)
 
sorry hoor meneer ik heb die kennis niet paraat.. als je t beter wilt weten zoekt je t toch lekker zelf uit..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry hoor meneer badmutzzz ik heb die kennis niet paraat.. als je t beter wilt weten zoekt je t toch lekker zelf uit..

luiwammes

Herbert is niet de originele vraagsteller, en reageert hier regelmatig inhoudelijk correct.
Dus om hem nou meteen voor badmutzzz en luiwammes uit te maken....

Lief spelen jongens! ;)
 
Ik zit even te rekenen met die BPM maar ik heb het idee dat ik een fout maak. In het geval van een motor met een catalogusprijs van €9260 met tenaamstelling op 06-06-2013. Zou iemand die hier meer verstand van heeft een berekening kunnen maken. Als ik het doe kom ik rond de €300 uit, maar via de pagina van Fast Guzzi op €205
Alvast bedankt!
Om wat voor motor gaat het. Merk type en cc's

Bouwjaar heb je al genoemd 👌🏻
 
sorry hoor meneer badmutzzz ik heb die kennis niet paraat.. als je t beter wilt weten zoekt je t toch lekker zelf uit..

luiwammes
Jij lult uit je nek en als iemand daar iets van zegt, op een nette manier, dan is dit je reactie? "Badmutzzz en luiwammes"
Echte topreactie. |(

Ik ben niet in de markt voor een "buitenlandse motor" maar ben blij dat er mensen zoals Herbert116 zijn, die wel weten hoe het zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan