- Onderwerp starter
- #2.351
betaal je nou BPM over bruto of netto prijs?
Maakt het uit? Gewoon het formulier volgen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
betaal je nou BPM over bruto of netto prijs?
Goedendag , ik heb een beetje gelezen maar niet alle 95 pagina's uiteraard wel de zoek functie gebruikt maar kan er niet uit komen .
heeft er iemand ervaring met een motor kopen in polen ? en rijdend terug meenemen ?
kenteken / verzekering en dergelijke .
Goedendag , ik heb een beetje gelezen maar niet alle 95 pagina's uiteraard wel de zoek functie gebruikt maar kan er niet uit komen .
heeft er iemand ervaring met een motor kopen in polen ? en rijdend terug meenemen ?
kenteken / verzekering en dergelijke .
ja klopt zit tegelijkertijd ook dingen aan hem te vragen / googlen enzo ,
als het goed is als je de motor koopt en niet terug rijdt dan hoef de motor niet langs de poolse rdw . maar dit is nog niet zeker hoor verschillende verhalen nu
Vraagje betreft bpm is daar ergens een makkelijke tool voor te vinden ? belastingdienst site probeer ik maar zie ik nergens waar je het kan bereken
Goedendag , ik heb een beetje gelezen maar niet alle 95 pagina's uiteraard wel de zoek functie gebruikt maar kan er niet uit komen .
heeft er iemand ervaring met een motor kopen in polen ? en rijdend terug meenemen ?
kenteken / verzekering en dergelijke .
herbert116 zou ik u een PB bericht mogen sturen ? heb nog paar kleine vragen .
Op de site van de belastingdienst staat een forfaitaire afschrijvingstabel met toelichting, om de BPM (handmatig) te berekenen. En je beste 'reken tool' staat ook op hun site; het BPM- aangifteformulier. Dit heeft namelijk sinds ruim een jaar een ingebouwd rekenprogramma. Wanneer je even teruggaat naar post #2.330, zie je wat ik bedoel. Ook in de daarop volgende posts, staat nog het e.e.a en in post #2336 heb ik een voorbeeld formulier meegestuurd. Dit kun je downloaden en naar eigen omstandigheden met je pc invullen c.q. aanpassen, te beginnen met sleutel data voor de berekening. Dit is dan tevens een oefening voor je eigen aangifte t.z.t. Voor die aangifte zou ik het formulier opnieuw downloaden van de belastingdienst site, zodat je dan zeker weet dat je de 'latest and the greatest' hebt, mochten er nog revisies zijn geweest.Vraagje betreft bpm is daar ergens een makkelijke tool voor te vinden ? belastingdienst site probeer ik maar zie ik nergens waar je het kan bereken
Zo heb ik ook zitten rekenen voor het importeren voor een fiets uit Duitsland. Heb daarbij je posts heel goed kunnen gebruiken, dank je wel daarvoor!Op de site van de belastingdienst staat een forfaitaire afschrijvingstabel met toelichting, om de BPM (handmatig) te berekenen. En je beste 'reken tool' staat ook op hun site; het BPM- aangifteformulier. Dit heeft namelijk sinds ruim een jaar een ingebouwd rekenprogramma. Wanneer je even teruggaat naar post #2.330, zie je wat ik bedoel. Ook in de daarop volgende posts, staat nog het e.e.a en in post #2336 heb ik een voorbeeld formulier meegestuurd. Dit kun je downloaden en naar eigen omstandigheden met je pc invullen c.q. aanpassen, te beginnen met sleutel data voor de berekening. Dit is dan tevens een oefening voor je eigen aangifte t.z.t. Voor die aangifte zou ik het formulier opnieuw downloaden van de belastingdienst site, zodat je dan zeker weet dat je de 'latest and the greatest' hebt, mochten er nog revisies zijn geweest.
Graag gedaan en het is mooi om terugkoppeling te krijgen.Zo heb ik ook zitten rekenen voor het importeren voor een fiets uit Duitsland. Heb daarbij je posts heel goed kunnen gebruiken, dank je wel daarvoor!
Dat is terecht opgemerkt. De enige verschillen zitten hem in de wet- en regelgeving in de diverse landen van de EU maar wanneer de motorfiets eenmaal bij je thuis is beland, is er voor de verdere afhandeling bij het RDW en de belastingdienst, geen verschil meer.Ik zou ze gewoon hier vragen kan iedereen er wat van leren.
Ondanks dat het topic voor DE en BE bedoelt is zit Polen ook in de EU dus de verschillen zijn niet al te groot.
En ik denk dat ik niet lieg als ik zeg zolang jij alles hebt wat ze in NL nodig hebben de buitenland zijde alleen voor de verkoper van belang is?Dat is terecht opgemerkt. De enige verschillen zitten hem in de wet- en regelgeving in de diverse landen van de EU maar wanneer de motorfiets eenmaal bij je thuis is beland, is er voor de verdere afhandeling bij het RDW en de belastingdienst, geen verschil meer.
Inderdaad dan lieg je niet want voor zover het de documenten betreft, heeft de koper slechts 1 belang: het volledige, originele kentekenbewijs meekrijgen. Dat is nl. een eis van het RDW. Eigenlijk zou onder normale omstandigheden het RDW - en ook de douane - dan niets meer in het buitenland hoeven te controleren maar wat er in geval van twijfel of verdenking (eventueel) achter de schermen gebeurt, behoort vanzelfsprekend niet tot het openbare, c.q. gepubliceerde deel van de procedure. Naderhand vindt er wel altijd terugkoppeling plaats met de buitenlandse instantie.En ik denk dat ik niet lieg als ik zeg zolang jij alles hebt wat ze in NL nodig hebben de buitenland zijde alleen voor de verkoper van belang is?
Of checkt het rdw daadwerkelijk nog iets in/bij het land van herkomst?
Ik heb in 2012 mijn auto in Duitsland gekocht en teruggereden. Daar waren al best wat haken en ogen aan, met export kenteken en verzekering regelen in Duitsland, en dat is dan een land waarover veel te vinden is op internet, en waar ik goed de taal van spreek. In die halve dag die ik nodig had om een export kenteken en verzekering te regelen, was ik met een aanhanger al over de NL grens geweest (vanaf omgeving Hanau, bij Frankfurt...).
Als ik nu een auto in Duitsland zou kopen, zou ik serieus overwegen om een auto-ambulance te huren (had toen nog geen BE), voor een motor zou ik er niet eens over nadenken om al die rompslomp te doorlopen. Op-/inladen en wegwezen!
.
Mocht je bij een dealer/garage kopen. Die werken doorgaans graag mee om die motor/auto bij je thuis af te leveren. De een doet het gratis, de ander vraagt een vergoeding/wil de kosten gedenkt hebben. Vooral dealers die op export focussen bieden je die optie graag aan.