How to repair contactslot Honda CB's (750)

Skiddy

MF veteraan
2 feb 2009
2.683
0
51
Aan de A9 (Noord)
Mijn contact slot begon kuren te vertonen en deed het op een gegeven moment zelfs niks meer. Na hotwire was duidelijk dat het aan het contact lag.
Een vervanger komt al gauw op €45,- dus wie niet waagt ..... lukt het niet dan kan je altijd nog een vervanger kopen.

Mijn speurtocht over het web gaf niet meer dan dan stekkercontacten reinigen.
Dus zelf aan de slag.. en heb er maar een "how to" van gemaakt! (geen idee of het ging lukken)

Dit contact is van een Honda CB750 f2 maar zit ook op andere CB modellen, principe is het zelfde.

Het is goed te doen! Resultaat was beter dan ik had verwacht!

Succes!!!

Groetjes Robert

============================================================
Toevoeging van magnamaniac,
Bij diverse honda-modellen is het zo dat je eerst de sleutel tussen Off en On in moet zetten voor je de borglipjes van foto 1 indrukt, omdat deze anders door een palletje geblokkeerd worden. Is o.a. het geval bij de VF-serie
============================================================










 
Laatst bewerkt:

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.813
269
40
Eindhoven
:}
Bij een GS750 zit het grofweg hetzelfde in elkaar. 't is maar even werk en het kan een hoop gekloot schelen met storingen e.d. Nieuw kopen kan altijd nog.
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.351
1.146
56
Den Haag
Hee, jeugdsentiment: begin jaren '80 was dat mijn dagelijks werk, zo vaak gingen die dingen kapot. :(
Er waren ook imitaties te koop, en die gingen nog veer sneller stuk. |(