How to: velgen polijsten

rrr1

MF veteraan
12 aug 2002
1.858
0
Brabant
Je haalt er echt geen gram af en het gebeurt ook nog eens rondom. En garage bedrijven stellen normaalgesproken hun balanceerapparatuur ook niet zo nauwkeurig af. Tolerantie is nl in te stellen, +/-1, =/- 3gram, tot 10 gram toe. Klant wil namelijk zien dat na het balanceren de machine op 0 staat. Er zijn er maar genoeg (ook hier op het forum) die niet dynamisch (aangedreven) maar alleen statisch balanceren. Simpel gezegd:het wiel word vrij opgehangen en en men kijkt waar het zwaarste punt is (zakt naar onderen) aan de andere zijde slaan of plakken ze dan een gewicht en controleren dan of het wiel in iedere stand stil blijft staan. Dus balanceren hoeft niet of je moet er aan 1 zijde met een slijptol op hebben gezeten. ps Voske, wat heb je mijn topic weer zitten vervuilen ;)

ZXRené

MF veteraan
27 feb 2002
4.939
0
41
Geertruidenberg
Vaak zit er op een velg een stukje lood. voor het uitbalanceren denk ik :? Maar als je je velgrand wil polijsten moet dat eraf. Nu is mijn vraag moet dat stukkie lood precies op dezelfde plek terug of moet het gewoon ergens aan dezelfde kan van de velg?
Je kan het loodje de volgende keer ook beter in de middenrand van de velg laten plakken, dan is het ook iets minder zichtbaar maar niet minder effectief!!!

Mijn kroonplaat is inmiddels ook gepolijst, nog niet zoals ik het echt zou willen maar ja, tijd gebrek!!!!!

Mooi spul zeg, dat Belgom Alu.

Laatst bewerkt:

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.758
14
44
Rotterdam
Ziet er allemaal mooi uit, zit er dus ook aan te denken om het te doen.
Ben alleen bang dat de overgang van gepolist gedeelte naar gespoten gedeelte minder fraai wordt. Waar heb jij de rand mee afgeplakt, en heb je aan de rand ook afbijt gebruikt of gewoon met het handje geschuurt?? Lijkt mij dat afbijtmiddel ook de tape oplost?!

Natas

MF veteraan
11 okt 2002
5.874
0
53
Hellmouth
www.motor-forum.nl

ik wil het bij mijn FZ ook doen ,

Maar de wielen zijn door de vorige eigenaar eigenlijk nooit goed bij gehouden en in de vele hoekjes niet meer zuiver te krijgen.

Dus een vraag aan jullie allen nu :-)

zwart spuiten en rand polijsten of rood laten en rand polijsten ??

Graag jullie mening hierover ,

heb namelijk met zo`n foto prog geprobeerd om de wielen op de foto zwart te maken maar zonder succes

Laatst bewerkt:

- ViPER -

Rookie
6 feb 2003
3
0
Ter Aar
ik wil het bij mijn FZ ook doen ,

Maar de wielen zijn door de vorige eigenaar eigenlijk nooit goed bij gehouden en in de vele hoekjes niet meer zuiver te krijgen.

Dus een vraag aan jullie allen nu :-)

zwart spuiten en rand polijsten of rood laten en rand polijsten ??

Graag jullie mening hierover ,

heb namelijk met zo`n foto prog geprobeerd om de wielen op de foto zwart te maken maar zonder succes

(Afbeelding)
Zo ziet je motor er in iig uit met zwarte velgen :) :

Laatst bewerkt:

Natas

MF veteraan
11 okt 2002
5.874
0
53
Hellmouth
www.motor-forum.nl
hoe ben jij trouwens in mijn garage gekomen om die dingen te spuiten :-)

hehehhe anyway , ziet er goed uit , met welk prog en hoe heb je dat gedaan ?

kan ik zelf ook eens wat met kleurtjes gaan spelen

alvast bedankt

- ViPER -

Rookie
6 feb 2003
3
0
Ter Aar
Garage deur stond niet op slot, dacht van, spuit ze velgen meteen ff zwart :)
Ik ben nog ff verder gegaan met die gepolijste randjes.

Ik gebruik photoshop.

Natas

MF veteraan
11 okt 2002
5.874
0
53
Hellmouth
www.motor-forum.nl
Damn , net geprobeerd de rode (orginele) Velgen met fotoshop de randen te "polijsten " zonder succes echter '( '( '(

Ik durf het eigenlijk niet te vragen Viper , maarhuuuuu

of mischien een snelle rappe uitleg zodat het me met fotoshop of paintshop wel zelf lukt.

thanks

- ViPER -

Rookie
6 feb 2003
3
0
Ter Aar
Nou vooruit dan maar :)

Dit is niet zo heel moeilijk in photoshop te doen, je maakt een layer aan, rechts onder in dat venstertje, dan paint je wat met de pencil of brush tool, en dan klik je op met je rechtermuisknop op de nieuwe layer, dan klik je op blending options, en dan kan je bij blending mode, en daar kan je allemaal opties kiezen het is altijd maar een beetje proberen welke het beste uitkomt.
Dit maakt het stukje wat je net gepaint hebt meestal een beetje transparant, zodat het net lijkt alsof het echt is.

Ohja, ik vind zelf je motor met zwarte velgen en zilveren randjes het mooiste :)

FastFriend

MF veteraan
13 dec 2002
6.392
6
55
Heerhugowaard
Ik [edit] heb had :+ [/edit] al hele mooie gepolijste velgen op mijn CeeBee (he Renee??)
[edit] nu dus zwarte :)
zie topic hieronder genoemd [/edit]

Laatst bewerkt:

whackerjack

Die hard MF'er
2 dec 2002
306
0
39
Den Bosch
Precies op dezelfde plaats, maar mag ook op het midden van de velg hoeft niet perse aan een zijde. In het midden zit lood wat ze aanbrengen met een hamer (slaglood) en op de zijkant plaatsen ze plaklood.
Dat zou ik met een race velg niet doen! Die zijn aan twee kanten uitgebalanceerd.

zxr-robert

Rookie
2 aug 2003
26
0
40
emmen
dus niet over het gepolijste?? hoe kun je dat mooi onderhouden dan?
ik ben mischien ook van plan om mijn frame te polijsten is dat niet een beetje lastig om te onderhouden?