• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

[How To] Verwarmd vest! (home made)

Dun Braojur

MF veteraan
5 aug 2004
12.676
0
49
Braboland
www.home.zonnet.nl
Ik heb gekozen voor een vest zonder kraag omdat dat het fijnst draagt onder mijn motorpak. Door het verwarmingselement (klinkt lekker duur hè) op deze manier in het vest te zetten blijft het draagcomfort wel okay. De aansluiting van het snoer zit aan de onderzijde achterop het vest. Eigenlijk moet ik de snoer nog wel zo'n 30 cm verlengen, dan kan ik hem door mijn linker mouw voeren en in het dashboard aansluiten. Ik heb dan mijn handen toch nog vrij om alles te bedienen, nu is dat te beperkt (moet hem afkoppelen om de choke terug te zetten hahaha)

Nu is het inderdaad veel te warm voor dit vest, maar in de tweede week van december toen het 'sochtend rond het vriespunt was heb ik het wel al getest. Werkt prima, maar wel op de laagste stand!!!!

Laatst bewerkt:

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
4.729
1
30
Amsterdam
Iemand in de nieuwste motoplus die het over een zelf gemaakt vest van stoelverwarming heeft. Moet iemand van hier zijn?

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
10.641
1.751
46
Standdaarbuiten
Ik heb het hier en daar op Inet geplempt dus er zijn altijd mensen die het namaken. Daarom plant ik het ook, te lui om zelf een produktiestraat op te starten, ga maar lekker zelf kutten.

tuonorider

MF'er
18 jun 2007
196
2
59
ergens in het midden
Iemand in de nieuwste motoplus die het over een zelf gemaakt vest van stoelverwarming heeft. Moet iemand van hier zijn?
Is inderdaad iemand van hier, ik dus. O-)

Heb het vest vorige winter gemaakt, en het voldoet prima op de koude woon/werkritten.
Zit 3 a 4x per week, ruim 180 km per dag op de motor, en had niet verwacht een warm ruggetje zo comfortabel was.

De door motorplus georganisserde wintermeeting was gezellig, en het door mij meegebrachte home made vest, was een aparte vermelding waard.
Ik heb nog aan bronvermelding (compleet met link) gedaan, maar die heeft het artikel niet gehaald.
Waarschijnlijk te veel reclame voor motor-forum

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.048
149
Vanmorgen reed ik om 05:30 uur door weer en wind/regen zonder mijn wintervoering in mijn jas en broek, ik wou dat ik toen een elektrisch vestje had gehad. ;) O-)

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.511
175
www.autogereedschap.com
Ik herinner me iemand die 2 van die dingen in zijn auto had (opa en oma). Zodra ze beide aanstonden moest de dynamo zo hard werken dat de ECU het stationair toerental naar de 1300 rpm gooide.

Hoe lang blijft een onder bemeten motordynamo heel? Wat is het stroomverbruik van zo'n ding?

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
16.048
149
Ik herinner me iemand die 2 van die dingen in zijn auto had (opa en oma). Zodra ze beide aanstonden moest de dynamo zo hard werken dat de ECU het stationair toerental naar de 1300 rpm gooide.

Hoe lang blijft een onder bemeten motordynamo heel? Wat is het stroomverbruik van zo'n ding?
Ik weet niet of mijn 540watt dynamo daar last van heeft :X

scheurschuimpje

MF veteraan
2 mei 2010
6.497
444
61
Steenwijkerland

mot je ff trug leze. is al over geschreven. maar in de regel valt het mee.

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
46.962
414
47
Zuid-Holland

Heel veel motorfietsdynamo's leveren constant vermogen en de spanningsregelaar fikt het teveel af..

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
0
33
Alleen een vraagje... die dingen zijn niet bedoelt om nat te worden. Wat als je nu in de regen komt te rijden. Ben een beetje bang dat je kortsluiting gaat krijgen en stuiptrekkend je motor de sloot in stuurt? Nu zal je de 12V wel overleven maar lekker is anders.

neerslag en vriesweer gaan niet samen.

Gardia

Die hard MF'er
4 feb 2011
699
0
als ik bij de action in de buurt kom ga ik ook maar eens kijken of ze er nog liggen. anders maar gamma ect.

misschien ook een leuk idee voor de draden.
alles onder de jas uit laten komen.
dan met klitteband deze over of langs de tank naar de 12V aansluiten brengen.
klitteband kan je dan vast lijmen , zuignapjes , magneet omhuld in iets tegen krasjes ect ect

moet je alleen wel een goeie trek ontlasting maken bij je jas... voor de 1e keer dat je alles vergeet.

RemcoNL

MF veteraan
6 jul 2009
5.121
0
42
Apeldoorn
www.cf2ide.nl
misschien ook een leuk idee voor de draden.
alles onder de jas uit laten komen.
dan met klitteband deze over of langs de tank naar de 12V aansluiten brengen.
Magnetische tanktas doet wonderen :)

moet je alleen wel een goeie trek ontlasting maken bij je jas... voor de 1e keer dat je alles vergeet.
Een trekontlasting gaat je niet helpen als je hard trekt, dan gaat er iets anders kapot.
Ik heb ooit deze getest door van de motor af te vliegen:

En dat schiet prima los :)

Gardia

Die hard MF'er
4 feb 2011
699
0
leuk om te horen dat ze goed werkte.
minder leuk om te horen dat je de motor ff inruilde voor 2sec vliegles.

maar deze aansluitingen kunnen zelfs makkelijker zijn.
maak ze met een zekering vast aan je accu en laat ze naast of onder je zadel uit komen.
geen geklooi met draden al moet je wel een schakelaar in je jasje verwerken.