[How To] Verwarmd vest! (home made)

Groetenboer

MF veteraan
19 apr 2008
2.017
1
Enschede
Alle eer van deze How-To gaat naar Hellracer.
Ik heb netjes om zijn toestemming gevraagd, en de tekst iets aangepast naar een mooie tutorial! Heel veel plezier ermee!

Benodigdheden:

* Stoelverwarmingshoes van de Action (€7,95)
* Fleecevest (ook Action (5,95)
* Een scherp mesje (bijv. Stanleymes)
* Naaimachine (of je moet goed zijn met naaien met de hand).
* Klein beetje geduld
* 12 v aansluiting op de motor / Aansluiting naar de accu maken


Plan van aanpak:

Verwijder met een scherp mesje het afwerk randje rond de stoelhoes. Als het randje weg is kun je het zit-schuim, de mat, het achterschuim en de achterkant van elkaar loshalen. Deze lagen zitten zo hier en daar met een beetje spray-lijm vast.

Leg de mat op de binnenkant van je vest en schuif deze zoveel mogelijk omhoog richting de schouders.
Knip voorzichtig wat van het overtollige van de mat weg zodat je ruimte genoeg bij de armgaten van het vest houdt.

Let op dat je niet door de verwarmingsdraden knipt.
Die zie je heeel duidelijk zitten.

Knip de achterkant van de hoes op de zelfde maat als je verwarmingsmat en speld ze samen vast op je vest.
Hobby met de naaimachine de bende aan elkaar en klaar!

De trekontlasting voor het snoer schroef je gewoon los van de hoes en vast op je fleece. Het is echt zo simpel als wat en het werkt prima. Ik hoop dat het morgen 30 graden vriest, ga ik lekker een stukje toeren!

ohja,
Ik heb zelf een hekel aan een dikke kraag onder m'n motorjas dus ik heb de kraag van de fleece verwijderd en omgezoomd (jaja, als ik m'n best doe kan ik best wat).

Even wat foto's erbij:
full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Alleen een vraagje... die dingen zijn niet bedoelt om nat te worden. Wat als je nu in de regen komt te rijden. Ben een beetje bang dat je kortsluiting gaat krijgen en stuiptrekkend je motor de sloot in stuurt? Nu zal je de 12V wel overleven maar lekker is anders.
 
Alleen een vraagje... die dingen zijn niet bedoelt om nat te worden. Wat als je nu in de regen komt te rijden. Ben een beetje bang dat je kortsluiting gaat krijgen en stuiptrekkend je motor de sloot in stuurt? Nu zal je de 12V wel overleven maar lekker is anders.

Punt 1: ik ben niet bang.
Punt 2: je draagt hem onder je pak
Punt 3: Als jouw pak zo slecht waterdicht is dat je daar bang voor moet zijn zou ik sowieso 's winters maar niet op de motor gaan zitten.
Punt 4: Er zit gewoon een schakelaar op, mocht je het toch niet vertrouwen, zet je hem toch gewoon uit...


Er zit een zekering in de 12v aansluiting, er wordt zelfs een extra zekering meegeleverd!
De schakelaar heeft trouwens 2 standen; 1 is echt bloedheet, 2 is zeer aangenaam. Ik denk dat ik standje 1 alleen gebruik op weg naar het Elefantentreffen ofzo.
 
idd een geweldig idee voor als je een filnke tocht moet/gaat maken lekker warm is wel zo aangenaam
leuk gedaan
en bestaat dit nog niet dan ??? anders ergens in productie laten nemen
ken wel handschoenen met die principe maar vest/trui nog nooiet gezien
nog ff en we hebben ook airco en elec ramen
mja voor de door rijders die (meer dan de 2x17 km die ik afleg) is dit meschien wel een hele goede oplossing
 
idd een geweldig idee voor als je een filnke tocht moet/gaat maken lekker warm is wel zo aangenaam
leuk gedaan
en bestaat dit nog niet dan ??? anders ergens in productie laten nemen
ken wel handschoenen met die principe maar vest/trui nog nooiet gezien
nog ff en we hebben ook airco en elec ramen
mja voor de door rijders die (meer dan de 2x17 km die ik afleg) is dit meschien wel een hele goede oplossing
Bestaat allang, maar wel voor ongeveer een tienvoud van de hier uitgegeven €15,- ;) (gerbing verwarmd vest)
 
Laatst bewerkt:
Punt 1: ik ben niet bang.
Punt 2: je draagt hem onder je pak
Punt 3: Als jouw pak zo slecht waterdicht is dat je daar bang voor moet zijn zou ik sowieso 's winters maar niet op de motor gaan zitten.
Punt 4: Er zit gewoon een schakelaar op, mocht je het toch niet vertrouwen, zet je hem toch gewoon uit...


Er zit een zekering in de 12v aansluiting, er wordt zelfs een extra zekering meegeleverd!
De schakelaar heeft trouwens 2 standen; 1 is echt bloedheet, 2 is zeer aangenaam. Ik denk dat ik standje 1 alleen gebruik op weg naar het Elefantentreffen ofzo.

1. Dat zei Steve Irwin ook toen ie ging zwemmen.
2+3. Elk pak gaat vroeg of laat lekken.
4. Dat kan idd.

Bolski linkte al in het How-To topic dus die gaat erin :)
 
Van 12 volt gelijkstroom zal je niets voelen...

Maar geniaal idee zeg! Is zo'n ding snel warm? Ben vanplan om morgen even zon ding te halen waar ie voor bedoeld is, in de auto. Om de tijd die de verwarming nodig heeft om warm te worden te overbruggen. Maar word ie zo snel warm?
 
Hoeveel stroom trekt dit nou ?


Geen idee, best veel waarschijnlijk.
Ik zou het op m'n oude Suzuki met z'n gammele spanningsregelaar niet durven gebruiken maar bij een BMW met een 700watt dynamo maakt het niks uit.
Ik heb vorig jaar met zo'n hoes gewoon om m'n lijf heen gerold gereden, handvat verwarming aan, 100 watt koplamp aan, 2x55 watt verstralers aan, Tomtom aan, radio hard en ik zag eigenlijk geen beweging op m'n voltmeter. Best fijn hoor zo'n overbemeten motor.
 
action, waar zouden we zijn zonder.
:^




Klopt uiteraard.
Maar als dat wél zo mocht zijn word je vanzelf warm. Staat alleen een beetje gek, zo'n breakdancende motorrijder...... :+

Gewoon zorgen dat er een foto/filmpje van je word gemaakt en die plaatsen in het slechte poserplaatjes topic :P
_O-

Geen idee, best veel waarschijnlijk.
Ik zou het op m'n oude Suzuki met z'n gammele spanningsregelaar niet durven gebruiken maar bij een BMW met een 700watt dynamo maakt het niks uit.
Ik heb vorig jaar met zo'n hoes gewoon om m'n lijf heen gerold gereden, handvat verwarming aan, 100 watt koplamp aan, 2x55 watt verstralers aan, Tomtom aan, radio hard en ik zag eigenlijk geen beweging op m'n voltmeter. Best fijn hoor zo'n overbemeten motor.
Dus als je nie wilt naaien, sla je gewoon die lap om je heen 8-)


;)




:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan