How to: zelf carburateur verwarming maken

Ik heb ze gebruikt en ook wel weer losgemaakt op/van snoertjes tot maximaal 6q .... zonder schade, geen doorgesneden haartjes en geen storingen.

Dat zal best.
Die Scotch-blokjes zijn vooral snel en makkelijk. Probleem is dat je ze nóóit in de open lucht moet gebruiken omdat de verbinding erg gevoelig is voor corrosie én totaal niet waterdicht. Ik gebruikte ze ooit in de auto, maar doe dat ook nooit meer, ze zijn gewoon te onbetrouwbaar qua verbinding. Is een tákkeklus om een slechte verbinding te vinden en te vervangen. En ja, ik heb er meerdere problemen mee gehad.
Gewoon wat meer tijd er in steken door de handel te solderen en te voorzien van krimpkous. Zelf-vulcaniserende isolatietape mag ook, al gebruik ik liever die krimpkousjes.
 
ff voor de duidelijkheid; wat wordt er bedoeld met scotch blokjes??
ik ken alleen AMP connectortjes, die soortgelijke problemen opleveren volgens mij...

deze:

180x180-A1(8).jpg


(of in mannetje-vrouwtje variant)
 
Laatst bewerkt:
Toch denk ik dat mijn ideetje van platte vlecht-kabel/kous met aan allebei de uiteinden een gereedschapsklem best aardig wat warmte van uitlaatbocht naar carb kan brengen.
Een motor heeft/geeft zelf plenty afvalwarmte; beter proberen daar iets van terug te pakken.

Ik denk dat ik voor benutting van motor/uitlaat-warmte iets zou knoeien middels gevlochten metalen afschermingsmantel (lijkt veel op platte gevlochten aardkabel die o.a in auto's wordt gebruikt en is in sommige electronica-zaken waarschijnlijk nog wel los verkrijgbaar in enige maten, ik herinner mij vertind koper, zeer makkelijk te solderen en uitstekend warmtegeleidend).

Een stuk warmte-isolerende slang eromheen en aan beide kanten een goed pakkende metalen klem solderen met tamelijk breed oppervlak voor makkelijk plaatsen èn verwijderen.

Gaat het om een verbinding tussen 2 buis/pijp-achtige punten dan denk ik aan gereedschapsklemmen, maar natuurlijk zijn er meer/andere knijpers/klemmen voor allerlei (tijdelijke) aanhechtingen bedenk- en vindbaar.

[afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]
 
lol, mijn aprilia rs125 reed ook bagger zowel niet in de winter. Toen besloot ik even een bougie te testen. Van br10eg naar br9es. Dus 1 type warmer er in gedaan en hij reed zelfs met het koude weer.

Ik heb geen ervaring met lampjes in de luchtfilter, maar op me yamaha tzr50 werkte die carb verwarming voor geen meter. Dat ding reed beter zonder (zelfs in de winter, tzr met start problemen en carb verwarming stond er naast van een maat van me) :X

Het is wel een leuke how to en soms kan dit net dat kleine effectje bieden wat jij nodig hebt om wel goed te rijden. Nou ben ik wel blij dat ik er geen last van heb op me fizzer :)
 
Ik heb toch het idee dat een halogeenlampje, zoals een H4, veel heter wordt dan een 21 w. peertje. Maar wellicht heb ik het mis, ik heb nooit gemeten hoeveel graden zo'n lampje nou aan de buitenkant wordt.
 
lol, mijn aprilia rs125 reed ook bagger zowel niet in de winter. Toen besloot ik even een bougie te testen. Van br10eg naar br9es. Dus 1 type warmer er in gedaan en hij reed zelfs met het koude weer.

Ik heb geen ervaring met lampjes in de luchtfilter, maar op me yamaha tzr50 werkte die carb verwarming voor geen meter. Dat ding reed beter zonder (zelfs in de winter, tzr met start problemen en carb verwarming stond er naast van een maat van me) :X

Het is wel een leuke how to en soms kan dit net dat kleine effectje bieden wat jij nodig hebt om wel goed te rijden. Nou ben ik wel blij dat ik er geen last van heb op me fizzer :)
Dat kan idd al schelen op een motor. al is een 1-cilinder 2-takt daat wel veeeel gevoeliger voor als een 4cilinder 4-takt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan