Utrechtterror
MF veteraan
- 20 jul 2008
- 14.785
- 90
-
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb ik het even gemist of wordt er ook vanuit gegaan dat de gloeiLAMP 100 procent rendement heeft op verwarming?
Volgens mij gaat dit in de werkelijkheid slechts 40 procent zijn. (correct me if i'm wrong)
Ik heb ze gebruikt en ook wel weer losgemaakt op/van snoertjes tot maximaal 6q .... zonder schade, geen doorgesneden haartjes en geen storingen.
ohja die rommel.. tnx..[afbeelding]
Het metalen stripje druk je naar beneden en snijdt dan door de
isolatie en in de koperdraad.
Ik ben nog nooit een gloeilamp tegengekomen met 40% lichtopbrengst; gewone gloeilamp ongeveer 5% en halogeen (diverse kwaliteiten) maximaal 10.Een gloeilamp heeft 100% rendement op verwarming.
Maximaal 40% is licht, maar dat kan nergens heen, dus wordt ook omgezet in warmte.
En ik moet straks aan die motorfiets sleutelen?Je eigen carburateur verwarming knutselen.
Een motor heeft/geeft zelf plenty afvalwarmte; beter proberen daar iets van terug te pakken.
Ik denk dat ik voor benutting van motor/uitlaat-warmte iets zou knoeien middels gevlochten metalen afschermingsmantel (lijkt veel op platte gevlochten aardkabel die o.a in auto's wordt gebruikt en is in sommige electronica-zaken waarschijnlijk nog wel los verkrijgbaar in enige maten, ik herinner mij vertind koper, zeer makkelijk te solderen en uitstekend warmtegeleidend).
Een stuk warmte-isolerende slang eromheen en aan beide kanten een goed pakkende metalen klem solderen met tamelijk breed oppervlak voor makkelijk plaatsen èn verwijderen.
Gaat het om een verbinding tussen 2 buis/pijp-achtige punten dan denk ik aan gereedschapsklemmen, maar natuurlijk zijn er meer/andere knijpers/klemmen voor allerlei (tijdelijke) aanhechtingen bedenk- en vindbaar.
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik ben nog nooit een gloeilamp tegengekomen met 40% lichtopbrengst; gewone gloeilamp ongeveer 5% en halogeen (diverse kwaliteiten) maximaal 10.
Hij zegt het iig goed.. het is knutselen.. op groep 2 niveau.En ik moet straks aan die motorfiets sleutelen?
Dat kan idd al schelen op een motor. al is een 1-cilinder 2-takt daat wel veeeel gevoeliger voor als een 4cilinder 4-takt.lol, mijn aprilia rs125 reed ook bagger zowel niet in de winter. Toen besloot ik even een bougie te testen. Van br10eg naar br9es. Dus 1 type warmer er in gedaan en hij reed zelfs met het koude weer.
Ik heb geen ervaring met lampjes in de luchtfilter, maar op me yamaha tzr50 werkte die carb verwarming voor geen meter. Dat ding reed beter zonder (zelfs in de winter, tzr met start problemen en carb verwarming stond er naast van een maat van me)
Het is wel een leuke how to en soms kan dit net dat kleine effectje bieden wat jij nodig hebt om wel goed te rijden. Nou ben ik wel blij dat ik er geen last van heb op me fizzer
Monteer 1 of 2 stukken stofzuigerslang aan je luchtfilterhuis en breng die naar de koelvinnen van je cylinder(s) of radiateur en je hebt de ouderwetse winterstand terug van carburateurgevoede auto's.Er zal vast een betere en nettere oplossing zijn maar toch een goed idee :D
Ik heb toch het idee dat een halogeenlampje, zoals een H4, veel heter wordt dan een 21 w. peertje. Maar wellicht heb ik het mis, ik heb nooit gemeten hoeveel graden zo'n lampje nou aan de buitenkant wordt.