Howto: Kentekenplaat/knipperlicht houder maken!

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik heb een kleine eeuwigheid geleden een kentekenplaathouder/knipperlichthouder voor mijn ZXR400 gebouwd. Omdat ik hier redenlijk wat positief commentaar over heb gehad en ik hem nu opnieuw heb overgespoten en ook goede foto's heb gemaakt leek het mij wel passent om er een "how to" over te maken :) Deze is dus te vervanging van de taartschep


Wat je nodig hebt is:

[*]Een stel leuke knipperlichten met schoefdraad er aan dat niet al te dik is.
[*]Een vierkante "buis" waar het schoefdraat van het knipperlicht inpast en je dan nog een mm of 3-4 speling over hebt
[*]Aluminium strip van 2,5 tot 3 mm breed, en 2mm dik en ongeveer een meter lang
[*]2 of 4 dunne boutjes/moertjes/ringetjes van ca 3cm lang en een mm of 3-4 dik
[*]8 tot 10 dikke boutjes/moertjes/ringetjes van ca. 2cm lang en 5 tot 7mm dik
[*]eventueel verf voor een leuk kleurtje

Aan gereedschap heb je het volgende nodig:

[*]steek sleutels
[*]verschillende tangen
[*]Vlinke vijl
[*]ijzerzaag

Ook maken de volgende dingen het werk 100 keer makkenlijker:
[*]dremel (multitool)
[*]verstelbare Werkbank/bankschroef

Als je goed je best doet krijg je uiteindelijk zo iets: *D

full
 
een hele uitgebreide howto van iets dat een shimpansee nog kan fabriceren :+

Zeikwijf... Af en toe vind ik je toch een beetje vermoeiend worden bas B|

Ik kan zo iets makkenlijk maken, jij misschien ook, maar zat MFers die geen idee hebben hoe ze moeten beginnen. Ook ben ik van mening dat er wel degenlijk een paar slimme dingen zitten in dit ontwerp zoals de montage van het knipperlicht bijv.

Muts... :Z
 
goed uitgelegd hoor kris :)

als je echter alleen een kenteken wil bevestigen (dus geen knippers), kun je dan niet net zo makkelijk enkel twee platte strippen nemen? geen dwars stukje met gaatjes voor de plaat maar gewoon twee omgebogen strippen en daar direct de plaat op.

ben er namelijk nog niet helemaal uit hoe ik de plaat precies weer om mn honda ga bevestigen ;)
 
Zeikwijf... Af en toe vind ik je toch een beetje vermoeiend worden bas B|

Ik kan zo iets makkenlijk maken, jij misschien ook, maar zat MFers die geen idee hebben hoe ze moeten beginnen. Ook ben ik van mening dat er wel degenlijk een paar slimme dingen zitten in dit ontwerp zoals de montage van het knipperlicht bijv.

Muts... :Z

ik dus, ben harstikke handig met pc's en zelfs zaken daarin monteren e.d. maar zoiets? pfff, ik moet het nog wel doen, maar denk dak wel ff de hulp in ga roepen van mn neefje die op de mts zit.

thanx for the how to!
 
Als je het geheel nóg simpeler wilt maken kun je ook het volgende doen:

De horizontale strip waaraan je het kenteken bevestigd iets langer maken zodat je aan beide zijden overhoudt. Die buig je om naar achteren, hier boor je gaatjes in en daar kunnen je knippers aan bevestigen. Wel zelfborgende moeren gebruiken, die met dat plastic erin. Je draden goed afschermen.

Misschien nog een idee?
 
Goh wat een toeval... :P

Hier ben ik gisteren ook nog mee bezig geweest...

Voor als je 't écht goedkoop wil houden.

full


Benodigdheden:

1 plankdrager.
1 stukje gaatjesprofiel (Enorm).
1 Kentekenplaat.
6 paar bouten en moertjes.
2 x 1 likje Hammerite.

:}
 
Zeikwijf... Af en toe vind ik je toch een beetje vermoeiend worden bas B|
Ik denk dat je het nu eerder vermoeiend vind omdat het over jou "ietsie" gaat :P , normaal gesproken zou je zelf net zo hard meedoen :+

Maar verder erg mooie plaat op deze manier :) ... ik zou het zelf iets anders doen, dat deel met die vierkante buis en moeren gedoe is juist voor mensen die deze how-to nodig hebben waarschijnlijk te hoog gegrepen :)
Maar ga vooral zo door met how-to's schrijven want het is zeker duidelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan