HowTo: Omgevallen motor weer rechtop zetten

Moet je hem niet aan het zadel pakken, want dat breekt een keer af. Zadel kapot en je maakt een rare smakkerd.
 
als de ondergrond schuin en glad is dan word t heeeeeeel erg moeilijk om een motor in je eentje op te tillen

voor de rest is t wel te doen
 
Als gezegd adrealine , adrealine en nog 's adrealine .
Nat gras ? gewoon boos zijn , in een sjor overeind gezet .
Na een valpartij met ietwat vernachelde schouder , hoppaaah overend dat ding .
En daarna ging het toch wel zeer doen jah .

Div 900 weegt toch ook wel wat . Maar gelukkig wel 's wat van deze filmpjes gezien en ik denk dat ik wel wat van die technieken heb gebruikt .
Helemaal zeker ben ik daar niet van , adrealine roes dus :+
 
Mijn 1200'tje weegt natuurlijk maar 240kg nat, maar die pak ik ook zonder adrenaline zo op :P



En zo breed ben ik nou ook weer niet...



't Wordt pas een uitdaging als ie over z'n kantelpunt heen is... downhill omgevallen zeg maar. Dan is zelfs een GS500 in een keer friggin zwaar :X
 
Laatst bewerkt:
Nog een fillempie

Ik had die al eens eerder gezien. Ik moet iedere keer weer lachen om die idiote tip bij 4:00. Als je je motor niet kan optillen, moet je er voor dood naast gaan liggen en hopen dat er iemand stopt om je te helpen. Geweldig. _O-
 
Laatst bewerkt:
Omdat de motor tijdens het optillen over het voorwiel weg wil rollen, zet ik de motor even op de parkeerrem. Daarvoor heb ik altijd een tentrubber op het stuur hangen. Rubber om de handrem en om het stuur en het voorwiel gaat niet rollen als je de motor tilt. Heeft m.i. wat meer weerstand dan dat de motor in de versnelling staat. En zo'n tentrubber heb ik al bij me sinds ik ben begonnen met het reizen naar GB. Bij het plaatsen van de motor op de veerboot zet ik dan de motor ook op de parkeerrrem, net als voor de auto's is voorgeschreven.

EgbertO
mijn motor heeft geen handrem, en als ik het voor de rest zo lees leg jij je motor dus met enige regelmaat op zijn kant?
 
mijn motor heeft geen handrem, en als ik het voor de rest zo lees leg jij je motor dus met enige regelmaat op zijn kant?


Komt nog uit de tijd dat ik regelmatig onderweg was naar London.
Parkeerrem werkt trouwens ook als veiligheid op een iets aflopende helling als je de motor op de zijstander hebt staan.

EgbertO
 
Hmmmmmmmm, misschien niet eens eerst neerleggen de betere optie ???? :Y
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Laatst bij een VRO liet een instructeur een manier zien om een motor weer rechtop te zetten.

-In zijn versnelling zetten (of laten staan)
-Als ie op zijn rechterzij ligt, jiffy uitklappen
-Stuur helemaal naar links
-Met rechte rug overeind zetten

Fillempie (excuses voor het geluid)

Wie heeft er aanvullingen, of kent er andere manieren om je motor weer overeind te zetten?


Ik heb er nog nooit bij nagedacht om een motor op te tillen,..dit had ik eerder moeten weten. ;)
 
Div 900 weegt toch ook wel wat . Maar gelukkig wel 's wat van deze filmpjes gezien en ik denk dat ik wel wat van die technieken heb gebruikt .
Helemaal zeker ben ik daar niet van , adrealine roes dus :+
Een Div900 heb ik nog nooit neergelegd, maar die voelt bij langzaam rijden inderdaad behoorlijk zwaar aan.
 
Het betere tilwerk

die hoef je niet eens te tillen gewoon op gaan zitten starten en bochtje maken _O-
:+

viel me ook op dat in de eerste twee filmpjes de motor heeeeeel toevallig aan de kant waar geen standaard is heen viel
dan is het wel makkelijk je standaard uit te steken en versnelling inschakelen..


dus:
Nog een fillempie

+1

en dan effe erbij zeggend
adrenaline, spinazie en hometraining helpen allemaal een bietje...
*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan