Howto: Suzuki (diversen) snelgas dmv gashendel R1 / R6

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
2.137
1
Jojojo,

Gashendel R1 past op GSF650A uit 2007 en verder. Voel wel dat hij iets aanloopt, ff ingesmeerd met siliconespray, en anders zet ik van het weekend de Dremelt er wel ff in. Ben benieuwd wat het brengt, maar kan nu net met 1 slag v/d pols volgas geven, ziet er dus goed uit *D

Heb hiervoor een GSF650 uit 2006 gehad, denk eerlijk gezegd dat hij daarop ook past (armaturen lijken hetzelfde te zijn). Net als op de GSF1250 uit 2007 e.v.

Durf haast wel te zeggen dat hij op alle Suzuki's past met gelijkwaardige armaturen...

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
2.137
1
Oke heren,

Aanloper gesignaleerd. Dremel erbij gepakt en kunststof weggenomen volgens instructie. Hielp niets :N . Toen geconstateerd dat de korte schroef met de beugel voor de 2 gaskabels (op de armatuur) inwendig tegen de gaskabel aan zat. Nr. 2 op foto.

Opgelost door achter deze bolkopschroef een paar ringetjes te leggen. Hi-j dut et!

Nu nog ff de pekkel van de weg => :]

Laatst bewerkt:

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
2.137
1
Oja,

Zie toch dat de armaturen van het voorbeeld en die van de Bandit anders zijn. Namelijk dat bij de GSX-R op de foto de gaskabels van onderaf weglopen, bij de mijne is dat vanaf de voorzijde van het armatuur.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
OP is nu helemaal compleet zover ik weet. Als iemand nog modellen weet waar dit op toegepast is hoor ik het graag.

Ik heb hier overigens een R6 hendel (ouder model dan het partnummer uit de OP) te koop die geeft dezelfde slag als die van de R1. Past alleen niet goed in het standaard GSX-R huis dus wel iets dremelen.

Mag voor tientje incl verzendkosten weg.
Nog te koop ;)

Ronald21

Die hard MF'er
6 jun 2006
533
1
Heb op mijn gsxr 1100 1991 ook een R1 gashandel gezet (20 euro , dat was met nieuw rubber gashandvat)

Geen modificaties nodig, behalve dan de kabelspeling aanpassen.

zwart = yamaha, ca 5 mm grotere radius

KeesH

MF veteraan
29 jul 2006
2.137
1
Ik heb nog een gashendel van een R1 uit 2007 te koop!

Laatst bewerkt: