Howto: tanktasmod voor op een supersport

MacReal

MF veteraan
1 aug 2004
40.991
0
33
Zoetermeer
Bezoek site
De "grondplaat" zelf is van skai omdat die moet mee vormen met de tank, (was van een magneettas die ik nog had liggen).
Vandaar het triplex en dan kom je vanzelf op een verbinding met pur.
bedoelde een grondplaat van een topkoffer. Die kan je ook op je duozadel maken en heb je een afneembare oplossing. Maar dan wel 1 die op slot kan en je dus op de motor kan laten zitten als je iets gaat drinken oid.
 

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
8.038
62
29
Avenhorn
hecht die pur sterk genoeg tussen de seat plaat en houten bodem plaat?

verder ziet het er erg netjes uit ;)
 

Baba-san

MF veteraan
17 jun 2003
8.672
0
Amsterdam
Ok duidelijk, wel zonde. Vind um best hoog staan zo.
Ach, het blijft een supersport waarop elke vorm van bagage eigenlijk niet mooi staat. Mij gaat het erom dat ik zonder verschuivende bagage op redelijk hoge snelheid kilometers kan afleggen zonder tanktas elke keer te verwijderen bij tanken. Heb dat een keer gedaan naar Noord Italie, elke 150km brandstof waarbij na de ene tankstop de tas beter zat als de andere. En ja, een Bagster kan ook. :P
 

Nosmo King

MF veteraan
21 jan 2006
8.477
27
Ziet er erg netjes en mooi afgewerkt uit Andre. Netter afgewerkt dan ik toen gedaan heb. Mooi dat ik je heb kunnen inspireren O-)

Ik heb uiteindelijk de zijkanten van de pur afgewerkt met zwarte ductape. Hoefde bij mij ook niet zo hoog te zijn dus dat ging wat makkelijker. Onderplaat van mijn oude tanktas was al een stijve plaat dus die heb ik met bouten op het oude zitje bevestigt. Pur gebruikt om een vlakke basis met voldoende steun te creeren.

Werkt makkelijk, klik kapje los, klik gemodificeerd zitje vast, tanktas erop ritsen en klaar.



En in de praktijk.

 

Baba-san

MF veteraan
17 jun 2003
8.672
0
Amsterdam
Ziet er erg netjes en mooi afgewerkt uit Andre. Netter afgewerkt dan ik toen gedaan heb. Mooi dat ik je heb kunnen inspireren O-)

Ik heb uiteindelijk de zijkanten van de pur afgewerkt met zwarte ductape. Hoefde bij mij ook niet zo hoog te zijn dus dat ging wat makkelijker. Onderplaat van mijn oude tanktas was al een stijve plaat dus die heb ik met bouten op het oude zitje bevestigt. Pur gebruikt om een vlakke basis met voldoende steun te creeren.

Werkt makkelijk, klik kapje los, klik gemodificeerd zitje vast, tanktas erop ritsen en klaar.

[afbeelding]

En in de praktijk.

[afbeelding]
Hee Johan, dank voor je bijdrage hier.
Daarvoor is het ook allemaal, inspiratie! *D
 

Gemojo

MF veteraan
6 jan 2010
1.477
1
Lijkt me idd een moeilijke oplossing voor een makkelijk probleem...

Gewoon bagagetas met riemen onder het duozadel door.
Zit vast als een huis, en er kan heel wat meer in dan in een tanktas...

Wel respect voor het werk en de tijd die je erin gestoken hebt.

[afbeelding]
Ook respect hier voor de creatieve en esthetisch verantwoorde oplossing van TS. Ziet er mooi uit! Maar jouw bagagetas met riemen brengt mij op ideeën voor een goede praktische bagageoplossing. Mooie motorfiets, maar oplossing voor bagageprobleem is bijna nog mooier door de eenvoud ervan. Je moet er effe op komen en het dan gewoon doen.. (ik ga het gewoon na apen..)Fijn topic, dus
 

Oerblade

MF veteraan
12 apr 2009
19.373
165
50
Bergschenhoek
Ziet er erg netjes en mooi afgewerkt uit Andre. Netter afgewerkt dan ik toen gedaan heb. Mooi dat ik je heb kunnen inspireren O-)

Ik heb uiteindelijk de zijkanten van de pur afgewerkt met zwarte ductape. Hoefde bij mij ook niet zo hoog te zijn dus dat ging wat makkelijker. Onderplaat van mijn oude tanktas was al een stijve plaat dus die heb ik met bouten op het oude zitje bevestigt. Pur gebruikt om een vlakke basis met voldoende steun te creeren.

Werkt makkelijk, klik kapje los, klik gemodificeerd zitje vast, tanktas erop ritsen en klaar.

[afbeelding]

En in de praktijk.

[afbeelding]
off topic mode aan
Mooie fiets op de achtergrond :)
off topic uit
 

vr6piloot

MF veteraan
13 mrt 2005
11.308
0
saen
Ach, het blijft een supersport waarop elke vorm van bagage eigenlijk niet mooi staat. Mij gaat het erom dat ik zonder verschuivende bagage op redelijk hoge snelheid kilometers kan afleggen zonder tanktas elke keer te verwijderen bij tanken. Heb dat een keer gedaan naar Noord Italie, elke 150km brandstof waarbij na de ene tankstop de tas beter zat als de andere. En ja, een Bagster kan ook. :P
brada!!!!!!!!! wanneer heb je tijd }) }) }) }) }) }) *D ;) netjes hoor!