HP motoren Eemnes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vice

MF veteraan
22 jan 2005
1.494
1
Zeewolde
Hallo :W

Mijn broer wil binnenkort bij HP motoren te Eemnes (www.hpmotoren.nl) gaan kijken voor een eventuele motor (R6).

Heeft iemand toevallig ervaring met HP Motoren (aub geen lollige topic vervuil opmerkingen over HP=-> harde politie etc ;) ) Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom.

Bedankt.

Greetz

:]
 
Poikie heeft er zijn Thundercat gekocht.
Bedrijf zit achter mijn huis ( nou ja zit een snelweg tussen ) en het ziet er uit als een erg lange en grote garage :)
Maar zie altijd wel veel motoren staan en nooit slechte verhalen gehoord :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb er mijn motortje gekocht.
een zaak met veel keus en zeker niet de duurste.
dus ik zou zeggen ga er gerust een kijkje nemen.
ze doen niet moeilijk als je een proefrit wilt maken enzo.
1 min puntje. toen ik kwam kijken was hett erg druk dus ik moest soms best lang wachten.


srad.jpg
 
Dat zijn allemaal goede berichten *D

Nog meer mensen slechte/goede ervaringen?
 
Ik heb mijn Soes er ook gekocht.
Prima zaak met heel vriendelijke mensen.

Het is er inderdaad altijd erg druk, dit komt door de goede prijzen die ze daar hanteren.
Er wordt bij HP ook geen onderhoud gepleegd(alleen aan daar gekochte motoren waar iets mee is).
Hun kiezen ervoor om veel motoren te verkopen voor een lagere prijs, hierdoor moet je dus altijd erg snel zijn en altijd van te voor even bellen voor een proefrit.

Verder doen ze niet moeilijk als er iets met de motor is, mijn stuurslot deed het niet en kon ook na de afgesproken garantietermijn altijd even terugkomen om er naar te laten kijken............ Soes loopt nog steeds zoals het hoort ;)
 
Ik heb mijn Thundercat daar gekocht, en ben er wel tevreden over. Soms inderdaad alleen even wachten omdat het druk is. Zal wel door die goede prijzen komen *O*
 
Dat zijn allemaal goede berichten *D

Nog meer mensen slechte/goede ervaringen?

Ze verkopen niet alleen motoren maar alles wat los en vast zit, caravans, auto's etc.
Het is dus geen echte motordealer maar meer een importeur van duitse motoren, die het best in de showroom passen.

Hoeft niet slecht te zijn als je genoeg verstand hebt van motoren.
Ik had een versleten ketting, tandwielen, balhoofdlagers en nokkenasketting een paar honderd km na aankoop.

Ook werd er bij mij een 8 jaar oude "nieuwe" voorband gemonteerd.
edit: sjees, gebruik de zoekfunctie, ik heb dit verhaal eerder gerateld. :P
 
Laatst bewerkt:
Ze verkopen niet alleen motoren maar alles wat los en vast zit, caravans, auto's etc.
Het is dus geen echte motordealer maar meer een importeur van duitse motoren, die het best in de showroom passen.


wat een kortzichtige kort door de bocht genomen opmerking. Dus omdat zo'n zaak ook af en toe een auto of een caravan verkoopt (om wat voor reden dan ook) is het GEEN motorzaak??? |( |( Klinkt een beetje als k#tnijd,..... -O-
 
wat een kortzichtige kort door de bocht genomen opmerking. Dus omdat zo'n zaak ook af en toe een auto of een caravan verkoopt (om wat voor reden dan ook) is het GEEN motorzaak??? |( |( Klinkt een beetje als k#tnijd,..... -O-

Als je een motor koopt en hem ergens anders wil gaan onderhouden + verstand hebt van slijtage en zwakke plekken etc is HP een goede keuze want ze zijn goedkoop.

Zoek je een dealer die onderhoud doet, en dus wat duurder is, is het een minder goede keuze. Voor het onderhoud hebben ze een soort bijkeuken.

Relax! :P
 
Laatst bewerkt:
Ze verkopen niet alleen motoren maar alles wat los en vast zit, caravans, auto's etc.
Het is dus geen echte motordealer maar meer een importeur van duitse motoren, die het best in de showroom passen.

Hoeft niet slecht te zijn als je genoeg verstand hebt van motoren.
Ik had een versleten ketting, tandwielen, balhoofdlagers en nokkenasketting een paar honderd km na aankoop.

Ook werd er bij mij een 8 jaar oude "nieuwe" voorband gemonteerd.
edit: sjees, gebruik de zoekfunctie, ik heb dit verhaal eerder gerateld. :P

Ik had het toevallig net gelezen ;)
 
wat een kortzichtige kort door de bocht genomen opmerking. Dus omdat zo'n zaak ook af en toe een auto of een caravan verkoopt (om wat voor reden dan ook) is het GEEN motorzaak??? |( |( Klinkt een beetje als k#tnijd,..... -O-

Ik ben het wel met BertV eens dat het geen ECHTE motorzaak is, hij zegt niet dat het totaal geen motorzaak is, iets beter lezen dus!
 
Ik kreeg een beetje twijvels daar; Ik was tegen het einde van de zomer op zoek naar een CBR600RR. HP had er 3 staan. Daar aangekomen de fietsen bekeken, toen mijn vraag was of ie wat met de prijs kon doen omdat ik niks inruilde zij hij dat dat maar met 1 van de 3 kon. Toevallig was die ene de meest geliefde kleur, de laagste km-stand en 1 jaar jonger :?

Toen ik vroeg of er nog wat bijzonders mee was zij hij dat de fiets alleen zwevende remschijven had(lijkt mij een vrij dure optie trouwens), terwijl er nog meer aan veranderd was. Omdat de prijs wel erg scherp was zij ik; ''ik wil er effe een nachtje over slapen'', is het goed als ik v/d week bel om eventueel een afspraak te maken voor een testrit? Als antwoord kreeg ik; ivm het weer en koude asvalt temperaturen kon er alleen een ritje gemaakt worden als ik er al helemaal uit zou zijn :? . Het boven genoemde opgesomd heeft mij toch doen besluiten om m'n motor daar niet te kopen, ik had er gewoon geen goed gevoel bij :N . Maar misschien zit er er wel helemaal naast hoor! Ik heb natuurlijk geen ervaring met een gekochte fiets daar. Omdat dit me eerste motor is geworden heb ik hem bij een officiele Honda dealer gekocht, dat gaf me toch een beter gevoel.
 
Ik kreeg een beetje twijvels daar; Ik was tegen het einde van de zomer op zoek naar een CBR600RR. HP had er 3 staan. Daar aangekomen de fietsen bekeken, toen mijn vraag was of ie wat met de prijs kon doen omdat ik niks inruilde zij hij dat dat maar met 1 van de 3 kon. Toevallig was die ene de meest geliefde kleur, de laagste km-stand en 1 jaar jonger :?

Toen ik vroeg of er nog wat bijzonders mee was zij hij dat de fiets alleen zwevende remschijven had(lijkt mij een vrij dure optie trouwens), terwijl er nog meer aan veranderd was. Omdat de prijs wel erg scherp was zij ik; ''ik wil er effe een nachtje over slapen'', is het goed als ik v/d week bel om eventueel een afspraak te maken voor een testrit? Als antwoord kreeg ik; ivm het weer en koude asvalt temperaturen kon er alleen een ritje gemaakt worden als ik er al helemaal uit zou zijn :? . Het boven genoemde opgesomd heeft mij toch doen besluiten om m'n motor daar niet te kopen, ik had er gewoon geen goed gevoel bij :N . Maar misschien zit er er wel helemaal naast hoor! Ik heb natuurlijk geen ervaring met een gekochte fiets daar. Omdat dit me eerste motor is geworden heb ik hem bij een officiele Honda dealer gekocht, dat gaf me toch een beter gevoel.

Gek dat je juist niet op de minder aantrekkelijke kleuren korting kreeg.
Gelijk beslissen (of daartoe worden gedwongen) doe ik ook nooit.
Het is ook raar dat je niet mocht proefrijden..

Maar ja, misschien was het alleen maar gevoel?
 
ze doen niet moeilijk als je een proefrit wilt maken enzo.
[afbeelding]

Ik moest zowat smeken om even een proefritje te maken (kom ik zo onbetrouwbaar over ? :( )
De motor beviel me toen wel en de prijs was ook wel redelijk op het niveau van een particulier dat ik de motor wel wilde kopen. Toen bleek dat ze de kenteken papieren niet hadden, die lagen nog bij de vorige eigenaar erg vreemd...
Me telefoonnummer daar achter gelaten en na 3 weken krijg ik een belletje dat ze de papier en van de vorige eigenaar binnen hadden, speedrock was inmiddels al voorzien van een nog leukere en goedkopere motor :W

Wat ik trouwens wel een beetje naaierig vind is dat ze op de site vermelden dat alle motoren met bovag garantie geleverd worden, maar daar vertellen ze niet bij dat je daar wel nog eens 150 euro extra voor moet betalen.
 
Ik heb daar mijn 916 gekocht, was goedkoop, maar de inruilwaarde van mijn R6 was ook niet denderend. 2 of 3 maanden later mee gecrashed en toen ik hem bij een andere dealer neer had gezet lieten ze me weten dat ie wel erg slecht liep. Toen had ik er nog weinig verstand, was mijn eerste duc. De 996 die ik daarna had liep veeel soepeler, toen had ik zelf pas door hoe slecht die 916 liep. Ze deden ook erg moeilijk over de proefrit, ik mocht alleen proefrijden als de koop al zowat gesloten was. Ze wilden trouwens ook geen garantie geven.

Ik ga er niet meer naar terug....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 2 jaar geleden een SRAD gekocht, prima motor. Al 12.000 km zonder problemen.

In november een GSXr voor mijn man gekocht, omdat het november was kregen we 6 ipv de gebruiktelijke 3 maanden BOVAG garantie.

Mooie prijzen.
:] :]
 
Ik hoor toch wel een aantal mindere verhalen over minder goede motoren?

Ook valt het me op dat ze erg lopen te switchen met de duur vd garantie en dat ze moeilijk doen over proefrijden...

:?
 
'k Heb daar ook eens een leuke motor zien staan, en heb gebeld voor meer info. Klonk prima, waarna ik even langs ben geweest om 'm te bekijken en eventueel een proefrit te maken.

Over die proefrit deden ze bij mij ook erg moeilijk, ik mocht niet zomaar effe rijden, maar moest eigenlijk al bijna zeker weten dat ik 'm wilde hebben. Maar kreeg niet echt de tijd om daarover na te denken ... Op het moment dat ik er even opzat kwam er een man binnen die beweerde de motor reeds gekocht te hebben en of ik er even snel af wilde gaan :?

Waarop de verkoper zei: "Oh oh, is dat zo, nou ga er dan maar vanaf en de proefrit gaat dus ook niet door."

Vervolgens nog een andere gezien die wel interessant was, de prijs in iedergeval. Echter, er was duidelijk te zien dat de motor een klein ongelukje had gehad. Ik vraag dus aan de verkoper waarom die motor zo gunstig geprijsd is, begint ie een of ander lulverhaal, maar zegt helemaal niets over de scheurtjes in de kappen ... ja, ja ... |(

Paar jaar daarvoor wel een keer een motor daargekocht. Na 100km begon er ineens iets te lekken, een of andere lekke kering in de cardanaandrijving oid. En toen waren ze niet thuis ... Over garantie wilden ze al helemaal niets horen, want dat had ik bij de aankoop moeten vermelden, dan was de motor 500 gulden (geen euro) duurder.

Heb geen fijn gevoel bij deze zaak, ook omdat ik op zoek was naar een betrouwbare motor :]
 
Zag daar afgelopen november een grijze R6 staan. Had wel interesse en vantevoren gebeld of ik een proefrit kon maken. Was geen probleem. Toen ik eenmaal in de zaak was werd de proefrit wel een probleem; we moesten het eerst eens worden over de prijs, want ze moesten anders de motor misschien voor niets klaarzetten.

Ik gaf aan dat ik niets had in te ruilen dus dat ik aannam dat er wel iets van de prijs af zou gaan. Had ook al gezien dat de banden behoorlijk glad waren; dus die kosten kwamen er sowieso aan. Van de prijs kon niets af; de afleveringskosten (EUR 150) hoefden niet betaald te worden maar de garantiekosten (die niet vermeld stonden) kwamen er weer bij. Kortom, ik ben weer vertrokken zonder R6 en zonder proefrit. Hield hier niet echt een goed gevoel aan over.
 
Neefje van mij heeft daar motor gekocht. Fireblade uit 99, volgens mij hebben ze er goede ervaringen mee. Maarja, mijn oom kwam daar ok weleens af en toe, dus zij kenden hem wel toen mijn neefje de bike ging kopen.

Over proefritten weet ik niets!

Succes in ieder geval
 
Ik ben er eens wezen kijken met een vriend voor een motor. Bleken de kappen van die motor aardig gekrast te zijn, hevige gebruikssporen zullen we maar zeggen. Ik zei het tegen de verkoper waarop hij zei dat het kwam van de vorige eigenaar die zijn been niet goed optilde bij het op- en afstappen. Echter zaten de krassen over de hele motor.. Waarschijnlijk was hij gewoon verkeerd gepoetst. Ik heb er maar niks meer van gezegd... Vraag me af hoe de vorige eigenaar op en afstapte :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan