HP motoren Eemnes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel Duitse import, dit hoeft niets uit te maken, alleen is geschiedenis niet te herleiden.
Dus zeg het maar met de km stand. Ligt wel heeeeeeeeeeel vaak rond de 30d.
 
Veel Duitse import, dit hoeft niets uit te maken, alleen is geschiedenis niet te herleiden.
Dus zeg het maar met de km stand. Ligt wel heeeeeeeeeeel vaak rond de 30d.


Van duitse motoren moet het verleden juist wel goed terug te vinden zijn.
Moet je alleen wel in Duitsland uitzoeken.
Groot kans dat HP de duitse papieren net kwijt is.

Naast duitse import staan er ook veel ex-schade objecten.
Veelal keurig gerepareerd, datwel.
Hoeft dus niet erg te zijn, maar met mijn 40000km/jaar durf ik dat niet aan.
 
Ben niet zo weg van zulke zaken en vooral in eemnes , vaak sjachelaars. Ben 1 keer wezen kijken en had toen al m`n twijfels over een aantal motoren die daar stonden.
Je moet idd verstand van motoren hebben en een flinke proefrit maken .

Om een motor te kopen rij ik wel ff naar de Valkenier in barneveld ! kijk dat is pas een zaak !!!!!!!!!!!!!!! :}
 
Mijn gevoel daar is Oppassen.

Waarom? Het is niet echt een degelijke motorzaak die zijn goede naam hoog heeft te houden. Weinig garantie weinig service (zijn de prijzen ook na)
Krijgen ze een te slechte naam beginnen ze gewoon ergens anders overnieuw onde een andere naam.
Ik denk dat het voor die gasten eenvoudig is om de gebreken te verbergen.

Ik koop liever bij een particulier. Een particulier kan ook proberen de minder kanten te verstoppen maar zal eerder door de mant vallen omdat hij of zij geen ervaring daarmee heeft.
 
Ik ben een tevreden klant. Heb er vorig jaar mijn GSX-R 600 gekocht en ze hebben veel moeite gedaan om de kentekenpapieren op tijd binnen te krijgen. Eén van de medewerkers is drie keer het industrieterrein afgereden op zoek naar de postbode.
Toen de papieren binnen waren hebben ze me als een speer naar het postkantoor gebracht zodat ik de motor nog kon overschrijven.
Je zult wel zeggen, dat hoort er allemaal bij maar ik vond het netjes! :)

De motor van mijn vrouw komt er ook vandaan.

:W
 
ik had er een zx6r zien staan op internet met wat schade. dus ik bellen, bragen wat de schade was, kreeg ik opgesomt. ik vraag of ik volgende dag proefrit kan maken, ja dat kan.
kom ik volgende dag, heeft dat ding stuk meer schade dan me werd verteld. en krijg ik ineens te horen dat die die ochtend verkocht was.
ipv van dat ze me bellen, ze hadden mn nummer.
ik zeg das toch niet gaaf dat ik hier 100km voor moet rijden of wel
antwoord: ja jammer dan

ik vond het lompe eikels
 
1 min puntje. toen ik kwam kijken was hett erg druk dus ik moest soms best lang wachten.


[afbeelding]
waarom is dat een minpuntje? hoe zouden ze jou snel moeten helpen wanneer het druk is? jij als eerste :P
zie niet 1 2 3 een andere oplossing dus waarom dan een minpunt?
NB ik ben niets van HP maar ik vond de redenering een beetje onzinnig. *O*
 
waarom is dat een minpuntje? hoe zouden ze jou snel moeten helpen wanneer het druk is? jij als eerste :P
zie niet 1 2 3 een andere oplossing dus waarom dan een minpunt?
NB ik ben niets van HP maar ik vond de redenering een beetje onzinnig. *O*

het hoeft niet druk te zijn. ik was er best vroeg maar nog waren ze te druk met andere dingen. ik moest zeker 20 a 30 minuten wachten voor ik de eerste medewerker zag.
het lijkt mij dat het helpen van een klant voor gaat aan het schoon spuiten van een net binnen gebrachten motor.
En al die verhalen oven het moeilijk doen om een proefrit te mogen maken heb ik gelukkig geen last gehad. ik zat binnen 10 minuten op de motor waar ik interesse in had.
 
heb er vorig jaar mijn 1e motor gekocht Gsxr-600 K6 met 2000 km. Wilde de afleverkosten eraf hebben want een motor van 4 maanden oud heeft dat volgens mij niet nodig :? Dit kon niet want hij moest quitte lopen met de andere vooral oudere motoren die hij verkocht en waar hij wel veel afleverkosten aan had. :?

Uiteindelijk ging ik hem halen wilde hem wel heel graag hebben, moest ik ook even voor de zekerheid benzine tanken want er zat niet zoveel in, hoe bedoel je afleverkosten |(. Kom ik thuis mist het garantie boekje, ik gebeld maar moest in mijn buddie zitten. Heb zowat heel mijn motor gestript maar niks gevonden!!! Hij zit er toch echt in hoor was de reactie de volgende dag.

Moest zowat op mijn knieen voor een proefrit. En heb ook idd 5 weken gewacht voordat het kentekenbewijs binnen was???? Zal er dus ook echt nooit meer een motor kopen!!!
 
ik heb vorig jaar november een gsxr 750 uit 1998 daar gekocht. en vroeg toen ik hem over had geschreven of ie zijn volle vermogen heeft. hun vertelde van wel maar nu met dit mooie weer ben ik gaan rijden met mn broertje (gsxr 600) maar had niet het gevoel dat hier in verschil zat maar toch laten testen bij sf-racing en idd mist hij toch een paar pk. ik hp gebeld en kan hem langs brengen binnen kort dus ben benieuwd wat ze gaan doen.

hoop dat ze me kunnen helpen hier mee
 
Hmmm, dit topic is niet zo heel positief!

Terwijl het andere eigenlijk alleen maar uit positieve reacties bestaat!! :?
 
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met HP motoren.

Maar ik kan best begrijpen dat iemand een mindere ervaring heeft (gehad) met HP Motoren.
Ik zou ze dan gewoon een tweede kans geven... Vaak komt zo'n situatie door drukte.

Maar goed das mijn mening...

Al met al een TOP zaak.
 
Buurman heeft er tot twee maal toe zijn motor gekocht. Geen negatieve ervaring gehad. Ben 1 keer meegeweest. Leek me een betrouwbaar zaak... maar dat zegt niet zoveel natuurlijk.
Sterkte... :W
 
Hmmm, dit topic is niet zo heel positief!

Terwijl het andere eigenlijk alleen maar uit positieve reacties bestaat!! :?


andere topic is van een jaar geleden.
in de tussentijd kan er wel veel veranderd zijn.

kwam zelf een cbr 600 f van 1999 tegen voor een leuke prijs maar gezien de reacties hier maar niet ...
 
Dat zijn allemaal goede berichten *D

Nog meer mensen slechte/goede ervaringen?


Wilde quick & dirty een nieuwe gsx-r K7 kopen, zonder extra's en zonder onderhoud bullshit. Gewoon diegene die het goedkoopst kon leveren.

Hij was geen Suz dealer maar kon wel het eea betekenen voor me. We zijn 4 maanden verder, ik rij inmiddels op een K7 rond die NIET bij hem vandaan komt. Hij moet me nog steeds bellen.
 
Gewoon een goede zaak :)
Ervaring mee? :X

Mijn verhaal:

in 2002 daar een CBR600 uit 1992 gekocht, goed geholpen daar, niks op aan te merken. Ding kwam echt net uit duitsland en moest nog op NL kenteken en begrensd worden omdat ik toen 19 was (proefrit wel stiekem gemaakt met vol vermogen op een afgesloten terreintje).

HP vertelde me dat dat wel 200 euro zou kosten maar na wat onderhandelen zouden zij dat dan wel betalen. Ik dacht: top! aardig van die lui. Paar weken later het ding opgehaald, netjes met nederlandse papieren, netjes 25kw vermeld op het kenteken en het ding ging niet harder dan 160 dus begrensd zal ie ook wel zijn ;) so far so good. 2 jaar lang zonder een enkel probleem gereden!

MAAR toen was het eind 2004 en wilde ik de begrenzing laten verwijderen en de papieren aan laten passen. Ik even bellen met HP, wazig verhaal over dat zij dat niet doen bla bla, ik moest even contact op nemen met dat en dat zaakje (nooit van gehoord) die konden dat wel doen voor 200 euro... hmmz, dan maar ff zelf proberen eerst (ik vertrouwde het niet zo).
Zelf de carbs eraf gehaald en tot mijn verbazing waren de originele rubbers nog aanwezig en was er niets te zien van een begrenzing maar de motor liep maar 160 max dus hij moest begrensd zijn... Ik (met mijn gebrek van carbs toendertijd) naar de lokale dealer, die stonden ook even te kijken maar kwamen er uiteindelijk achter dat er 4 schroeven in de gasschuiven gedraaid waren waardoor deze niet konden bewegen.. niet echt netjes, maar goed dat ik daar geen 200 euro voor betaald heb. Maar iig is het probleem opgelost, de motor was weer vol vermogen en reed perfect. Toen eens gaan kijken naar het papierwerk, als ik mijn kentekenbewijs in zou leveren kon de dealer het opsturen naar de importeur en zou het geregeld worden. Na 2 weken werd ik door de dealer gebeld dat volgens de importeur deze motor nooit officieel begrensd was en dat ze 'm daarom niet op vol vermogen op papier konden zetten... Nah, lekker is dat...

Gelukkig haalde iets daarna mijn vriendin haar rijbewijs en is zij de CBR gaan gebruiken (weer begrensd) maar ik voorzie wel wat problemen (kosten??)als ik de motor weer officieel op vol vermogen op papier wil hebben...

Al met al heb ik het wel gehad met deze zaak. Ik ben heel blij dat de motor gewoon in goede staat was en dat ik er nooit problemen mee heb gehad maar ik voel me echt belazerd door hen. Ik ben benieuwd wat ze nog meer uithalen met "reparaties" etc..
Ik weet (omdat ik bij 'm om de hoek woon) dat een van de heren toendertijd heel druk was in zijn garage met het repareren van schade R1's die uit Duitsland kwamen en ze daarna weer verkocht in de zaak in Eemnes, ik vraag me af of hij dat aan de nieuwe klanten verteld heeft...

Al met al zou ik nooit meer iemand aanraden daar te gaan kijken..
 
Laatst bewerkt:
Ervaring mee? :X


Ik heb mijn Soes er ook gekocht.
Prima zaak met heel vriendelijke mensen.

Het is er inderdaad altijd erg druk, dit komt door de goede prijzen die ze daar hanteren.
Er wordt bij HP ook geen onderhoud gepleegd(alleen aan daar gekochte motoren waar iets mee is).
Hun kiezen ervoor om veel motoren te verkopen voor een lagere prijs, hierdoor moet je dus altijd erg snel zijn en altijd van te voor even bellen voor een proefrit.

Verder doen ze niet moeilijk als er iets met de motor is, mijn stuurslot deed het niet en kon ook na de afgesproken garantietermijn altijd even terugkomen om er naar te laten kijken............ Soes loopt nog steeds zoals het hoort ;)


Ja dus........... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan