HRD Suzuki GT750

1 nov 2013
118
9
Hoi MF-ers,

afgelopen vrijdag heb ik een verbouwd GT750 frame, tank en achterbrug gekocht.
(Zat geen kenteken bij)
Wat mij triggerde, was de foto van het balhoofd.

HRD op balhoofd 2.jpg


Erik, de verkoper, verkocht het spul namens een vriend.
Hij wist niets van de historie, en was ook niet genegen om verder te vragen bij zijn maat.
Het enige dat wel bekend was, is onderstaande foto.
Waar al die spullen gebleven zijn is ook onbekend.
De afgedopte kickstarter opening, contactpuntjes aan de rechter zijde en slick achterband zijn al zo een aantal dingen die opvallen.

Het framenummer is nog leesbaar, dus er zit een telefoontje naar de RDW in het verschiet.
Hopelijk zit de info nog in hun historisch archief.

HRD Marktplaats 28OCT2022.jpg


De tank die er nu bij zit is nooit gebruikt.

HRD Frame en tank.jpg


Misschien hoort er ook wel een andere tank op, zoals op de Nico Bakker HRD ... ( helaas niet van mij )

20221029_141308.jpg


Wie herkent de motor / frame ?

groet,
Rijk
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet (meer) of je al in dit topic hebt gepost;
Maar hier zitten wat meer kenners.

Edit;
Vanaf pagina 224 komt je combi voorbij.
 
Ik zie daar dit :

Het is een frame van HRD (Haan Racing Development), dit was dus nog een onbekend frame. Tot dit frame opdook waren er 2 HRD fietsen bekend waarvan de 1e achteraan op de foto staat, de ex Rob Bron fiets. Ben benieuwd of Nico Bakker er nog wat over weet, Derk Haan is helaas al jaren geleden overleden.
Dit frame is waarschijnlijk een voorloper van de monoshock frames.

Ik wil bij Nico Bakker langs met dit frame, gelukkig heeft die een geweldig geheugen :)
 
Ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft, het lijkt een voorloper te zijn van de monoshock frames.
Hou ons op de hoogte, zeker als je er weer wat leuks van gaat maken!
Hierbij mijn HRD stukje op mijn weblog.
 
Humptie, Ik heb je 1e post nog even goed doorgelezen maar volgens jou is het een verbouwd GT750 frame?
 
Als je de blok bevestigingspunten in het frame ziet , lijken deze op de originele GT 750 bevestiging.
 
Verder is hij flink veranderd, vooral aan de bovenkant, als je snel kijkt heeft het veel weg van een Bakker.
 
Ik had eigenlijk al te veel projecten toen ik dit kocht.

Vanvond is er een Moto Martin GSX1100 bij gekomen, dus het HRD project moet wijken.
Belangstelling ? Stuur me een PB.
Ik wil eerst de liefhebbers hier een kans geven, volgende week gaat hij op MP.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel MP worden vrees ik,er zitten hier geen verbouwers en zeker geen GT verbouwers ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan