Hufterproof motor voor in Amsterdam

KoertHank

Rookie
26 nov 2015
24
2
Amsterdam
Hallo Allemaal,

Al enige tijd rijd ik naar tevredenheid op een HD street glide.
Volgende maand verhuis ik zeer waarschijnlijk naar Amsterdam, naar een benedenappartement in het centrum.
Uiteraard ga ik mijn HD niet op straat zetten daar, dus die laat ik ergens in een garage staan.
Nu ben ik op zoek naar een motor die ik 'gerust' op straat kan zetten zonder mij al te veel zorgen te hoeven maken. Ik zal deze motor meerdere keren per week gebruiken voor ritten variërend van 30 minuten tot 2 uur. Ik zat te denken aan een wat oudere 'goed gebruikte' motor die daardoor niet erg gewild is, maar wel technisch goed werkt en comfortabel rijdt. Budget €1000-2500 ongeveer.
Ik zat te denken aan de volgende opties:

- Yamaha diversion xj600/xj900 (cardan lijkt mij fijn)
- Honda deauville
- BMW R1100RT of Honda Pan European (ABS en comfortabel, maar wellicht wat aan de grote kant voor op straat)

Wellicht mis ik nog goede opties of zijn bovenstaande motoren juist helemaal niet geschikt.

Wat zou u doen?
 
Zo lelijk mogelijk, roestig, matwart, of misschien wel knalroze. :9
Hij moet er uit zien alsof hij het omtrappen niet waard is, laat staan stelen vanwege de waarde en zelfs ermee joyrijden niet aantrekkelijk is.
 
Pan European is top voor snelweg etc maar binnenstad ben je deze snel zat denk ik ( als er veel verkeer en stoplichten etc zijn, maar wel heel comfortabel reizen) xj600 heb ik ook gehad en deze is voor de binnenstad en landweggetjes prima maar op de snelweg vind ik het persoonlijk net niks.

Om eerlijk te zijn denk ik dat je met de xj900 in de juiste richting zit, niet te zwaar en genoeg power overall, vrij goedkoop in aanschaf en onderhoud ( en onderhoud is makkelijk zelf te doen),betrouwbaar en met cardan wat zeker handig is en als de motor veel buiten staat wat makkelijker met onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft ervaring in A`dam en is hufterproof.
20211211_121431k.jpg

 
BMW..

Maakt niet zoveel uit welke eigenlijk.. Als het maar een toerbuffel is.
 
Een zware motor wordt minder snel gestolen.
Een oude st1100 misschien?

Zeker geen diefstalgevoelige fireblade of cbr600. Die zijn zo weg.
 
Pan European is top voor snelweg etc maar binnenstad ben je deze snel zat denk ik ( als er veel verkeer en stoplichten etc zijn, maar wel heel comfortabel reizen) xj600 heb ik ook gehad en deze is voor de binnenstad en landweggetjes prima maar op de snelweg vind ik het persoonlijk net niks.

Om eerlijk te zijn denk ik dat je met de xj900 in de juiste richting zit, niet te zwaar en genoeg power overall, vrij goedkoop in aanschaf en onderhoud ( en onderhoud is makkelijk zelf te doen),betrouwbaar en met cardan wat zeker handig is en als de motor veel buiten staat wat makkelijker met onderhoud.
Een xj900 niet te zwaar?? Als dat ding een week op de stoep staat, heb je een sinkhole
 
In dat geval een oude K75 of K100.
Precies!
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga je 'm gebruiken? Van Amsterdam naar buiten Amsterdam? Of echt in Amsterdam zelf?
Goede vraag! Voornamelijk buiten Amsterdam. Wellicht een enkele keer in de stad als het uitkomt. Voor werk moet ik zo'n twee keer per week naar leiden en 1 keer per week naar Brabant.

Dank voor alle reacties!
Zo'n BMW K75/100 ziet er ook zeker interessant uit
 
Hallo Allemaal,

Al enige tijd rijd ik naar tevredenheid op een HD street glide.
Volgende maand verhuis ik zeer waarschijnlijk naar Amsterdam, naar een benedenappartement in het centrum.
Uiteraard ga ik mijn HD niet op straat zetten daar, dus die laat ik ergens in een garage staan.
Nu ben ik op zoek naar een motor die ik 'gerust' op straat kan zetten zonder mij al te veel zorgen te hoeven maken. Ik zal deze motor meerdere keren per week gebruiken voor ritten variërend van 30 minuten tot 2 uur. Ik zat te denken aan een wat oudere 'goed gebruikte' motor die daardoor niet erg gewild is, maar wel technisch goed werkt en comfortabel rijdt. Budget €1000-2500 ongeveer.
Ik zat te denken aan de volgende opties:

- Yamaha diversion xj600/xj900 (cardan lijkt mij fijn)
- Honda deauville
- BMW R1100RT of Honda Pan European (ABS en comfortabel, maar wellicht wat aan de grote kant voor op straat)

Wellicht mis ik nog goede opties of zijn bovenstaande motoren juist helemaal niet geschikt.

Wat zou u doen?
Hetzelfde als jij behalve dat naar Amsterdam verhuizen en ondanks dat het ding geen reet kost er toch een WA+ verzekering opgooien als dat kan.
 
Mocht je wat cijfers willen zien die allicht kunnen helpen bij je keuze:

 
Hallo Allemaal,

Al enige tijd rijd ik naar tevredenheid op een HD street glide.
Volgende maand verhuis ik zeer waarschijnlijk naar Amsterdam, naar een benedenappartement in het centrum.
Uiteraard ga ik mijn HD niet op straat zetten daar, dus die laat ik ergens in een garage staan.
Nu ben ik op zoek naar een motor die ik 'gerust' op straat kan zetten zonder mij al te veel zorgen te hoeven maken. Ik zal deze motor meerdere keren per week gebruiken voor ritten variërend van 30 minuten tot 2 uur. Ik zat te denken aan een wat oudere 'goed gebruikte' motor die daardoor niet erg gewild is, maar wel technisch goed werkt en comfortabel rijdt. Budget €1000-2500 ongeveer.
Ik zat te denken aan de volgende opties:

- Yamaha diversion xj600/xj900 (cardan lijkt mij fijn)
- Honda deauville
- BMW R1100RT of Honda Pan European (ABS en comfortabel, maar wellicht wat aan de grote kant voor op straat)

Wellicht mis ik nog goede opties of zijn bovenstaande motoren juist helemaal niet geschikt.

Wat zou u doen?
Een oude Transalp is in de stad ook ideaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan