Huidige situatie serverproblemen

Ik vertrouw alleen op Compaq, HP en dat soort merken als het op servers aankomt...

Daar moet je echt niet op gaan bezuinigen. Ik vrees alleen dat het budget van M-F niet toereikend is ;(
 
Ik vertrouw alleen op Compaq, HP en dat soort merken als het op servers aankomt...

Daar moet je echt niet op gaan bezuinigen. Ik vrees alleen dat het budget van M-F niet toereikend is ;(
Ben ik opzich wel met je eens, ik werk heel veel met Acer servers, ook erg goed spul. Ik heb alleen iets tegen Compaq, ik hou niet van dat merk, de onderdelen die ze gebruiken (moederborden) bevallen me niet en Compaq heeft zijn eigen standaarden vaak (maw. ze houden zich niet aan standaarden), erg irritant. Voor mij geen Compaq. :)
 
Die servers zijn vaak wel wat betrouwbaarder dan normale PC's, er zit bijv. ander geheugen in (ECC, registered) wat toch een stukje beter is dan het huis-tuin en keuken geheugen wat je in je PC hebt, verder hebben de 4U servers soms ook dubbele voedingen, als er 1 kapot gaat blijft hij draaien op de andere voeding, het is vaak zelfs zo dat deze dan ook hot-swappable is, dus zonder de server uit te zetten kun je de kapotte voeding verwisselen. :)

Dat is zo, maar dat hoeft niet persé in zo'n 'unit' te zitten. Als ik dat wil kan ik ook ECC in m'n peecee zetten, als ik de juiste behuizing aanschaf kan ik ook 2 voedingen hebben. Ik bedoel dat is niet afhankelijk hoe het eruit ziet. :)
 
Sun Cobalt is bewezen goed. Niet een van de snelste, maar wel een van de betaalbaarste...

Probeer eens een leuke sun blade, of als je toch op zware unix servers over gaat. Wat dacht je van een leuke rs6000. Kom ik hem wel voor je inrichten (certified).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog effe zitten spitten op de sun site.

Sun fire 100

500 mhz ultra sparc proc
512 mb intern
40 gb 7200 rpm schijf
1u 19inch mount

nieuw $1400

Als je zo'n apparaat 2e hands koopt (b.v. bij livingston... ja daar is'tie weer.. nee ik werk er niet) moet je voor de helft klaar kunnen zijn.
en heb je een behoorlijk snelle en stabiele webserver. Die het verkeer hier op het forum voorloopig makkelijk aan moet kunnen.
 
Is 4U rack zeker, kost teveel in ruimte-huur per maand (scheelt maar liefst €50 per maand!)

Maar zie ook andere announcement, hehe! Er is dus al een server besteld.
 
Ik vertrouw alleen op Compaq, HP en dat soort merken als het op servers aankomt...

Daar moet je echt niet op gaan bezuinigen. Ik vrees alleen dat het budget van M-F niet toereikend is ;(

Compaq en HP dat is toch (bijna) hetzelfde?
 
Heren,

Servers zijn er in vele soorten en maten.
Wij werken bijvoorbeeld met de proliants van Compaq.
De reden is hier voor is dat de machines betrouwbaar zijn, maar de grootste reden is dat het bedrijf critische machines zijn en daar wil je contracten op hebben (s.l.a. service level agreement) en daar zit ut em nou in, dit is nl bij intel compaq sun zeer goed geregeld een rede om iets meer te betalen en geen clones in huis te halen.

/Rene
 
Laatst bewerkt:
Hp komt in de buurt , maar vergeleken bij Sun is compaq een fun-price pruttel van de eerst orde. (eerste klas onbetrouwbare veel te dure kl*te zooi)

Hier ruik ik enige vooroordelen. Niet vervelend bedoeld hoor. Maar op dat niveau spreek je niet meer van pruttel. Het is maar net waar je mee werkt, en jij komt waarschijnlijk uit een bedrijf waar ze gek zijn op Sun? Om maar even een voorbeeld te noemen:
De huisprovider van het bedrijf waar ik nu afstudeer heeft EN Compaq EN Sun-machines. Allebei voor andere doeleinden en over allebei zijn ze enorm te spreken. En heel toevallig vertelde een van de goeroe's daar me nog vanmiddag dat er in de afgelopen 4 jaar dat hij er werkte 2 keer een echte storing was geweest, en dat was beide keren geheugen wat defect was geraakt. Kan in beide machines gebeuren toch?

Ik vind ze gewoon allemaal goed (en kan ze geen van allen betalen)
 
Ik heb een tijd met Compaq workstations gewerkt, en het inderdaad goedkope "zooi" bij elkaar geraapt. Elke maand weer een andere videokaart/nic/etc...

Servers is een ander verhaal!
 
Probeer eens een leuke sun blade, of als je toch op zware unix servers over gaat. Wat dacht je van een leuke rs6000. Kom ik hem wel voor je inrichten (certified).

'k Heb hier een Sunfire 280R liggen om mee te spelen.. wie doet beter? :) })
Is wel geen 1u modelletje meer ;(
 
Ik heb veel ervaring met Compaq en Hp

Beide merken zijn perfect alleen waarschijnlijk te duur voor dit hiero

Volgens mij is het in dit geval beter om een DELL te kopen,

* performance technisch = ok
* service = perfect
* prijs = ook niet te hoog
* enz..
 
'k Heb hier een Sunfire 280R liggen om mee te spelen.. wie doet beter? :) })
Is wel geen 1u modelletje meer ;(
Ik heb hier 2 Sun Enterprise 420R's liggen om mee te klooien? Ook niet echt 1u modellen :)

Mar27_6.jpg


Voor de niet kenners: het zijn de 2 meest rechtse computers
 
het systeem is zo goed als zn beheerder
slechte servers bestaan niet meer
en een kloon is een ramp , als er iets is wijst elke leverancier je van de kast naar de muur waar jij weer tegenop loopt

niks mis met compaq of HP, heb beiden hardware support gedaan ervoor
beiden hebben + en - punten
 
het systeem is zo goed als zn beheerder
slechte servers bestaan niet meer
en een kloon is een ramp , als er iets is wijst elke leverancier je van de kast naar de muur waar jij weer tegenop loopt

niks mis met compaq of HP, heb beiden hardware support gedaan ervoor
beiden hebben + en - punten

Volledig mee eens, maar dan heb je ook nog de categorie bedrijven die denken dat ze de service contracten niet hoeven want dat bespaard immers 1280 p/j ( intel prijs voor 24/7/365 ) en gaat er dan wat mis heb je het zelfde probleem als dat je voor een clone gekozen hebt.

/Rene
 
ik ben niet zosnel, (afgezien van op de motor }) )
maar ik heb eindelijk €10 overgemaakt.
Als de stie een nieuwe IP krijgt verschijnt dat wel op he forum he.

P.S. effe off-topic ik krijg het niet voor elkaar mijn profiel te wijzigen. Als ik ingelogd ben en ik klik op profiel wijzigen dan zegt ie dat ik niet ingelogd ben.
Oh well...
 
ik ben niet zosnel, (afgezien van op de motor }) )
maar ik heb eindelijk €10 overgemaakt.
Als de stie een nieuwe IP krijgt verschijnt dat wel op he forum he.

P.S. effe off-topic ik krijg het niet voor elkaar mijn profiel te wijzigen. Als ik ingelogd ben en ik klik op profiel wijzigen dan zegt ie dat ik niet ingelogd ben.
Oh well...

De DNS server stuurt je wel naar het juiste ip-adres, dus dat lijkt me geen probleem.
 
Volledig mee eens, maar dan heb je ook nog de categorie bedrijven die denken dat ze de service contracten niet hoeven want dat bespaard immers 1280 p/j ( intel prijs voor 24/7/365 ) en gaat er dan wat mis heb je het zelfde probleem als dat je voor een clone gekozen hebt.

/Rene

Platinum voor een hele hoop SUN zooi (incl. 6800's E10K's en tig E450's), van HP (Compaq) meer onderhoudskosten als dat mijn huis kost op jaarbasis, maar service ? right, tijd voor voldoende spares op de plank. Die "service-monteurs" hebben toch geen flauw idee waar ze het over hebben, jazeker, ze kunnen hardware swappen...goed zo ! (met name HP(compaq) dan, SUN doet het iets beter)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan