hulde aan de oosterburen...

R6-Dennis

Die hard MF'er
15 sep 2003
550
0
Nu het weer wat drukker :( wordt met vakantie verkeer in Zeeland. FF een duimpie omhoog voor onze oosterburen. Je kent het wel mooi weer leuke 80km/u wegen met mooie bochten :} Alleen je rijd achter een stel auto's en er komt een mooie/leuke/geweldige bochten combinatie aan. Inhalen over de andere weghelft is niet mogenlijk (zonder gevaar voor eigen leven) want de vakantie drukte is weer in volle gang. Wat mij dus opvalt is dat onze oosterbuur (duitser) netjes zo veel mogenlijk rechts gaat rijden en jouw er dus op dezelfde rijbaan langs laat zodat je toch "net" iets harder dan 80km/u door de bocht kunt :] Kijk dat mag ik wel.
Sorry ik moest het gewoon ff kwijt
 
:^

Ze geven je gewoon ruimte om er langs te gaan, op hun eigen weghelft! Ik zie het vaak in Nederland dat duitse auto's dat doen, maar wanneer ik in Duitsland rij is het helemaal geweldig! Je zit echt nooit lang achter een rij auto's, ze gaan vrijwel allemaal aan de kant.

[me]BGL Racing rijdt dan ook 80% van z'n ritjes in Duitsland. Woon zo'n 15 minuten van de grens.[/me]
 
Ik heb het al eerder hier geroepen maar onze oosterburen hebben een betere rijopleiding dan wij, zijn gewend aan snelheid (en spiegelen dus heel goed) en zijn een flink stuk toleranter in het verkeer dan wij. Kunnen we nog iets van leren...




(Bekende grap in Duitsland: Wat krijg je als je in Duitsland 5x zakt voor je rijbewijs? Gele kentekenplaat met zwarte letters...)
 
Doe ik op de nederlandse dijkjes ook als ik in het blik zit. Maar 9 van de 10 keer wordt ik wazig aangekeken. Toch blijf ik het doen, lekker de vooroordelen over de 10cm diameter rvs pijpen onder het bakkie om zeep helpen.
 
Tja, in het algemeen kan dat ook iets makkelijker op de veel bredere Duitse wegen...

En toch zijn die duitsers een stuk beter.

Gister nog op de A348, ik kwam met een "iets" hogere snelheid dan toegestaan aangereden en een duitser in zijn dikke bmw wou een sloom figuur inhalen, hij zat al in het midden van de baan, maar toen keek die waarschijnlijk nog is in zijn spiegels en ging netjes van zijn gas af en wachte totdat ik voorbij ging. Terwijl hij er nog makkelijk voorlangs had kunnen gaan.

Die persoon kreeg van mij in ieder geval een dikke duim! :} :}
 
FF een duimpie omhoog voor onze oosterburen. Je kent het wel mooi weer leuke 80km/u wegen met mooie bochten :}
In Duitsland mag je 100 km/u buiten de bebouwde kom. :)

Sorry, dat moest ík even kwijt. :P

Maarre, ontopic: In het algemeen vind ik de Duitsers inderdaad beter rijden dan de gemiddelde NL-er.
 
Tja,

Kan er alleen maar mee eens zijn,...

Van het weekend in duitsland geweest, en ik mocht zelfs voorkruipen bij de plee bij een of ander straat feest,....
 
In Duitsland mag je 100 km/u buiten de bebouwde kom. :)

Sorry, dat moest ík even kwijt. :P

Maarre, ontopic: In het algemeen vind ik de Duitsers inderdaad beter rijden dan de gemiddelde NL-er.

Klop van die 100km/u maar dit is in ZEELAND dus Nederland. :)
 
Doe ik op de nederlandse dijkjes ook als ik in het blik zit. Maar 9 van de 10 keer wordt ik wazig aangekeken. Toch blijf ik het doen, lekker de vooroordelen over de 10cm diameter rvs pijpen onder het bakkie om zeep helpen.

Als er een Nederlander voor me aan de kant gaat vertrouw ik het gewoon niet. Bij een Duitser rij ik er langs, maar bij een NL'er denk ik eerder dat ie me de berm in wil hebben.
 
Als er een Nederlander voor me aan de kant gaat vertrouw ik het gewoon niet. Bij een Duitser rij ik er langs, maar bij een NL'er denk ik eerder dat ie me de berm in wil hebben.

Dan rij je zelf zeker geen blik :X
Ik rijd naast motor dus ook in een auto en weet zelf hoe irritant het kan zijn dat je er achter moet blijven hangen, ik ga ook altijd zoveel mogelijk links of rechts staan/rijden (Afhankelijk van de rijbaan waar ik in sta/rij :+ ) bij een stoplicht, rijdend op de weg en in de file, omdat ik weet dat er motorrijders voorbij komen. En dat soort dingen doen inderdaad de meeste duitsers automatisch. Hier in Nederland denk ik dat alleen de motorrijders in auto's dit doen.
 
Dan rij je zelf zeker geen blik :X
Ik rijd naast motor dus ook in een auto en weet zelf hoe irritant het kan zijn dat je er achter moet blijven hangen, ik ga ook altijd zoveen mogelijk links of rechts staan (Afhankelijk van de rijbaan waar ik in sta :+ ) bij een stoplicht en in de file, omdat ik weet dat er motorrijders voorbij komen. En dat soort dingen doen inderdaad de meeste duitsers automatisch. Hier in Nederland denk ik dat alleen de motorrijders in auto's dit doen.

Ik heb een ultiem 'blik' maar moet wel zeggen dat ik meer motor rij dan 'blik'.
 
Heb het gisteren nog gedaan in Zuilen O-) IK reed in mn
rooie bussie en in eens zaten er een paar motoren achter
me dus ik mn knippertje aan en n'beetje rechts rijden, werdt
getrakteerd op een whéélie :)

De laatste was trouwens een donker rooie r6/1 :? iemand van hieroo :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan